آیدانیتو > انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی 98
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی 98





انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی 98 خواهیم پرداخت. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته نساجی را دارند، با مطالعه مقاله پیش رو از زمان و نحوه ی انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی 98 مطلع خواهند شد ، پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی رشته مهندسی نساجی

رشته مهندسی نساجی از رشته های گروه ریاضی و فنی قرار دارد اما تمامی داوطلبان در سایر رشته ها مجاز به انتخاب رشته نساجی هستند. اما با توجه به جدول ضریب تأثیر سوابق تحصیلی، در صورت نامتجانس بودن رشته تحصیلی و گروه آزمایشی انتخاب نمره تأثیر معدل آن ها کمتر خواهد بود، بنابراین داوطلبان انسانی، تجربی و … می توانند علاوه بر انتخاب رشته در گروه خود در گروه ریاضی و فنی و رشته نساجی نیز انتخاب کنند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی 98

دانشگاه آزاد در طی 2 مرحله به صورت بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کند، اولین مرحله در نیمسال اول و مهرماه و دومین مرحله نیمسال دوم و بهمن ماه است. در حال حاضر به پذیرش نیمسال اول نزدیک هستیم، اما نکته ای که باید بدانید در خصوص زمان انتخاب رشته کارشناسی پاره وقت و تمام وقت است، زمان این دو نظام آموزشی با یکدیگر متفاوت است. از نیمه دوم مردادماه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی 98 به صورت تمام وقت آغاز شده است اما زمان انتخاب رشته نظام نیمه وقت این مقطع به طور دقیق مشخص نیست.

تفاوت نظام آموزشی پاره وقت و تمام وقت

نظام آموزشی پاره وقت برای داوطلبان شاغل و … در نظر گرفته شده است که شرایط تحصیل به صورت تمام وقت را ندارند، اما نظام پاره وقت چه تفاوتی با نظام تمام وقت دارد؟ در نظام پاره وقت داوطلبان حداقل مجاز به انتخاب 8 واحد و حداکثر 24 واحد و در نظام تمام وقت حداقل 12 واحد و حداکثر 24 واحد هستند. این دو نظام از لحاظ شهریه و اعتبار مدرک هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما در حداقل مدت تحصیل و ساعات ارائه دروس کمی متفاوت هستند، داوطلبان پاره وقت مجاز هستند حداقل 8 سال در این مقطع تحصیل کنند و ساعات برگزاری کلاس در عصر و بعد از ساعات اداری است. اما در صورتی که این کلاس ها به حد نصاب تشکیل نرسد، کلاس درسی دو نظام هماهنگ می شود.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی

داوطلبان در این مرحله مجاز به انتخاب 20 کد رشته/ محل هستند. انتخاب رشته بعد از خرید کارت اعتباری به مبلغ 40.000 تومان انجام پذیر است. بعد از خریدی کارت با وارد کردن کلمه عبور که بعد از واریز مبلغ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و کد ملی به عنوان نام کاربردی وارد مرحله ثبت نام و انتخاب رشته خواهند شد. اما انتخاب های شما باید بر اساس اولویت بندی وارد شود و بهتر است انتخاب های اولیه را خوشبینانه و برحسب علاقه ی خود وارد کنید، برایا نتخاب رشته نساجی ابتدا کد رشته / محل مربوط به نساجی را وارد کنید و در ادامه در صورت تمایل سایر رشته ها را درج کنید پیشنهاد می کنیم بعد از انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد نساجی 98 مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور را مطالعه کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور نساجی 98 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *