انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن

رشته مهندسی معدن از جمله رشته هایی است که در دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور دارد. شیوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد از هم ترین سوألات داوطلبان پذیرش بدون کنکور است. در این مقاله بنا داریم درباره انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن و نکته های مهمی که داوطلبان باید به آن توجه کرده و رعایت کنند تا انتخاب رشته مطلوبی داشته باشند صحبت کنیم. اگر قصد درخواست برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی معدن را دارید، نکته های مطرح در مطلب انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن می تواند به شما کمک کند.

کارشناسی معدن دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در رشته معدن هم در کارشناسی پیوسته پذیرش دارد که مهندسی معدن نامیده می شود و هم در کارشناسی ناپیوسته که مهندسی فناوری معدن نامیده می شود. به جز شرایط پذیرش بقیه موارد از جمله نحوه پذیرش، نحوه ثبت نام و انتخاب رشته مشابه است که در ادامه مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن آنها را شرح خواهیم داد.

نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته معدن

این مطلب درباره کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن است و طبعا به طور خاص درباره این رشته صحبت می کنیم ولی به طور کلی باید بگوییم که پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در تمام مقاطع براساس سوابق تحصیلی است. در جدول زیر ملاک های پذیرش برای کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را ملاحظه کنید:

جدول ملاک پذیرش کارشناسی معدن دانشگاه آزاد
کارشناسی پیوستهمعدل دیپلم
کارشناسی ناپیوستهمعدل کاردانی

 

میزان ضریب تأثیر معدل در پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد

ضریب تأثیر معدل در پذیرش کارشناسی ناپیوسته به این صورت محاسبه می شود که اگر مدرک کاردانی و گروه آزمایشی شما از یک گروه باشد مثلا ریاضی و فنی ضریب تأثیر معدل 100% خواهد بود و اگر غیر از این باشد کمترین حد یعنی 70% در نظر گرفته می شود.

ضریب تأثیر معدل در پذیرش کارشناسی پیوسته مطابق جدول است:

سایر دیپلم هامعارف اسلامیانسانیتجربیریاضی    نوع دپیلم

گروه

آزمایشی

4/314/314/31100100ریاضی
4/314/314/31100100تجربی
2/411001008080انسانی
100100100100100هنر
100100100100100زبان‌های‌خارجی

انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی معدن دانشگاه آزاد

همان طور که در بخش اول مطلب انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن گفتیم نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن در کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تفاوتی با هم ندارد. در هر دو دوره می توانید 20 انتخاب داشته باشید. مهم ترین نکته درباره انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن ، نحوه اولویت بندی کد رشته های انتخابی است.

شما به اولین کد رشته انتخابی که در آن نسبت به داوطلبان دیگری که در موقعیت مشابه شما هستند برتری داشته باشید به عنوان قبول شده معرفی خواهید شد. بنابراین کدرشته هایی که قبولی در آنها برایتان در اولویت است را در گزینه های اول قرار دهید. برای مثال اگر مهندسی معدن تهران جنوب برایتان اهمیت زیادی دارد آن را به عنوان انتخاب اول قرار دهید. چون کدرشته های بعد از کد رشته ای که در آن قبول شده اید، خوانده نمی شوند.

در زمینه کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن، مطالعه مقاله زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن 97 هم مفید است.

مشاوران متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد معدن دارید ، با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *