انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور






انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد اسلامی را می توان جزء محبوب ترین دانشگاه ها در بین جوانان ایرانی دانست. دانشگاهی که با داشتن ظرفیت پذیرش بالا و سطح علمی عالی در شمار زیادی از رشته های دانشگاهی استقبال از حضور و ادامه تحصیل در آن دور از انتظار نیست. تا چند سال پیش هیچ راهی به جز شرکت در آزمون سراسری دانشگاه آزاد برای کسب تحصیلات عالیه در این دانشگاه وجود نداشت. ولی اکنون هر داوطلب و متقاضی می تواند در شمار زیادی از رشته های پذیرنده در این دانشگاه مشهور به صورت بدون آزمون تحصیلات عالیه خود را ادامه دهد. این خبر می تواند برای افراد پر مشغله با رؤیای کسب درجات دانشگاهی بهترین خبر باشد. زیرا که این قبیل افراد دیگر هیچ نگرانی و دلواپسی بابت کمبود زمان جهت خواندن حجم زیاد کتب مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی را ندارند. در این مقاله، به بحث در مورد انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور به دست آورید.

زمان انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور

حتماً مستحضر هستید که دانشگاه آزاد اسلامی در دو دوره متفاوت اقدام به جذب و گزینش دانشجو از سرتاسر کشور به وسیله انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور می کند. نخستین دوره ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور مهر ماه و دومین مرحله در ماه بهمن جهت پذیرش افراد در انواع رشته های مختلف صورت می گیرد. باید به عرض برسانیم که دومین مرحله ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور در سال 97 یعنی بهمن ماه از 29 دی ماه آغاز گردید و تا دهم بهمن ماه ادامه داشت.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور

نخستین قدم در انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور کسب ااطلاع از لیست رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد اسلامی است. بدین منظور هر داوطلب شرکت در انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور باید با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور نمایند. پس از این کار و پیش از هر گونه کاری برای انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور هر داوطلب باید تمامی بخش های این دفترچه از جمله شرایط اختصاصی و عمومی پیش بینی شده برای انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور و همین طور لیست دانشگاه های پذیرنده انواع مختلف رشته های تحصیلی را مورد مطالعه دقیق قرار دهند. بعد از انجام این کار، داوطلب باید دست به خرید کارت اعتباری جهت انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور بزند. پس از پرداخت مبلغی تعیین شده جهت انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور هر متقاضی می تواند با وارد کردن کد رشته محل های انتخابی و کلیه مشخصات فردی خود ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور خود را به انجام برساند. دقت داشته باشید که در پایان فرایند انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور دریافت رسید ثبت نام الزامی است.

شرایط انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور

در میان شرایط در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور می توان مهم ترین آن ها را دیپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه و یا دیپلم سه ساله متوسطه در رشته های نظری و یا دیپلم رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای در نظر گرفت. با توجه به جذب کلیه دانشجویان بر طبق سوابق تحصیلی دوران متوسطه آن ها انجام می پذیرد. لذا صحیح وارد کردن معدل کتبی یا معدل کل در فرم تقاضانامه و در زمان ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور بسیار مهم به نظر می رسد. علاوه بر این، بر طبق قوانینی تصویب شده هر کدام از داوطلبان می توانند بر طبق شرایط خود از یکی از سهمیه های مصوب درج شده در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور استفاده نمایند. همچنین افراد مشمولی که پیش از این مشغول تحصیل در دانشگاه بوده اند و به علت انصراف از تحصیل و یا اخراج از دانشگاه موفق به اتمام تحصیلات خود نشده اند و یا مدرک مقطع پایین تری از مقطع قبول شده در آن را دریافت کرده اند امکان ثبت نام در این دوره را ندارند. این گونه افراد تنها در صورتی می توانند اقدام به ثبت نام نمایند که کارت معافیت دائم و یا کارت پایان خدمت خود را از سازمان خدمت وظیفه عمومی دریافت کرده باشند.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارشناسی بدون کنکور آزاد بزنید.
برای آگاهی از بهترین رشته برای ادامه تحصیل و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *