آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری
انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون آزمون سراسری

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری

همان طور که می دانید اخذ مدارج علمی در رشته های مختلف تحصیلی و رفتن به دانشگاه از جمله اساسی ترین اهداف دانش آموزان و دانشجویان به شمار می آید. اگر بخواهیم از طرف دیگر به این قضیه نگاه کنیم به دلیل اثر مثبت مدارک تحصیلی مختلف در به دست آوردن شغلی آبرومندانه و پر درآمد در جامعه اکثر افراد جامعه و بالاخص جوانان در پی حضور در دانشگاه ها و تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. به عنوان نمونه، اشخاصی با دارا بودن گواهی نامه فوق دیپلم یا کاردانی در رشته های دانشگاهی مختلف در فکر ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه ها و اخذ این مدرک تحصیلی معتبر هستند. در حال حاضر و با راهیابی طرح پذیرش افراد و دانشجویان بدون احتیاج داشتن به شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی فرصت ورود آسان و بی دغدغه داوطلبان و متقاضیان به دانشگاه و رشته مورد علاقه آن ها فراهم شده است. در نتیجه این قبیل افراد می توانند بدون صرف زمانی جهت یادگیری و مطالعه دروس گروه های آزمایشی متعدد صندلی را در دانشگاه تصاحب کنند و به یادگیری و تعلیم مشغول شوند.

احتمالاً شما دوستان گرامی نیز در دسته اشخاصی هستید که فکر ادامه تحصیل از مقطع کاردانی به کارشناسی یا همان کارشناسی ناپیوسته ذهن شما را به خود مشغول کرده است. اما متأسفانه مشکل بزرگ کمبود وقت به دلیل مشغله کاری و درگیری های زندگی روزمره برای مطالعه دروس پیش روی شما قرار دارد. باید عرض کنیم که ورود به دوره کاردانی به کارشناسی سراسری در شماری از رشته های تحصیلی تنها بر طبق سوابق تحصیلی افراد و به صورت بدون کنکور است. در نتیجه، شما عزیزان با انتخاب این رشته ها می توانید بدون نیاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ورودی کاردانی به کارشناسی تحصیلات عالیه خود را ادامه دهید. در این مطلب، بحث انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری را مطرح کردیم. پس ما را همراهی کنید تا تمامی مباحث ضروری را در رابطه با انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری را فرا بگیرید.

زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری

باید عرض کنیم که در سال جاری یعنی سال 99 ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری از طرف سازمان سنجش آموزش کشور از تاریخ 1399/10/11 تا 1399/10/16 تعیین شده است. البته احتمال اینکه این زمان تمدید شود نیز وجود دارد.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در زمینه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


شرایط انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری

در رابطه با شرایط انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری باید عرض کنیم که دارا بودن گواهی نامه کاردانی که به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم و تحقیقات و فناوری رسیده باشد جزء مهم ترین شرایط اختصاصی انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری به شمار می رود. از طرف دیگر، رعایت شرایط عمومی همچون برخورداری از توانایی جسمانی کافی جهت ادامه تحصیل در هر کدارم از رشته های بدون آزمون کاردانی به کارشناسی سراسری و یا سابقه عضو نبودن در فراماسونری و یا ساواک نیز در زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری نیز ضروری است.

نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری تنها در سایت رسمی و شناخته شده سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می گیرد. توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری ملزم به پرداخت مبلغی مشخص و تعیین شده نیز هستید.

رشته های کاردانی به کارشناسی بدون آزمون سراسری

در آخرین بخش از مقاله حاضر صلاح دانستیم که لیست شماری از رشته های تحصیلی کاردانی به کارشناسی که پذیرش در آن ها به صورت بدون آزمون است را خدمت شما ذکر نماییم.

لیست رشته های بدون آزمون کاردانی به کارشناسی سراسری
ایمنی کار

مدارک پزشکی

صنایع شیمیایی

بهداشت عمومی

معدن

آموزش ریاضی

شیلات

آمار

زبان انگلیسی

آموزش حرفه و فن

در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *