آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران
کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران





انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران

کاردانی به کارشناسی یا همان کارشناسی ناپیوسته یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاهی است که امکان تحصیل در آن بدون کنکور نیز میسر می باشد. رشته عمران نیز یکی از رشته های پر طرفدار این گروه است و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران از اهمیت بالایی برخوردار است. به داوطلبانی که دوره کاردانی خود را به پایان رسانده اند و مایل به تحصیل در دوره کارشناسی هستند، پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران را مطالعه کنند و در انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران خود دقت کافی را داشته باشند.

کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران آزاد

عمران یکی از رشته های گروه مهندسی است که به طراحی، ساخت، نگهدای و بازسازی سازه ها می پردازد. سازه ها از ساختمان ها تا جاده ها و از پل ها تا سدها را شامل می شوند. مهندسان عمران باید نگاهی جامع داشته باشند و تمام مواردی که مرتبط و درگیر با سازمانی شود را بررسی کنند. این موارد شامل محیط زیست، حمل و نقل، آب و هوا، نوع خاک و علوم زمین می شود.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد عمران

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران، در مرداد ماه بر روی سایت دانشگاه آزاد قرار می گیرد. شما می توانید با مراجعه به صفحه دانشگاه آزاد اسلامی دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته آزاد عمران را دانلود نمایید.

زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران

زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران هم زمان با انتشار دفترچه راهنما آغاز می شود. در نیمه دوم مرداد ماه شما می توانید نسبت به انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران اقدام کنید. انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران تا اواخر شهریور ماه مهلت داشته و پذیرش و انتخاب رشته برای نیم سال دوم در دی ماه صورت می گیرد.

نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران

اگر شما مایل به انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران هستید، لازم است ادامه مطالب را مطالعه کنید تا با نکات مهم انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران آشنا شوید.

برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران باید دقت بسیاری داشته باشید و واحدهایی را انتخاب کنید که از نظر مسافت رفت و آمد مشکلی با آن ها نداشته باشید (یعنی به محل سکونتتان نزدیک باشد). شما می توانید 20 کد رشته محل را انتخاب کنید، از این رو می توانید تمامی عنوان رشته های عمران را انتخاب کنید. البته اولویت بندی گرایش های مختلف عمران باید بر اساس علاقه فردی شما مرتب شود.

می توان گفت مهم ترین بخش در این مرحله ترتیب دهی انتخاب هایتان است، زیرا شما در اولین انتخاب خود که دارای ظرفیت خالی باشد، پذیرفته می شوید.

مهندسی اجرایی عمران، مهندسی فناوری عمران- سد و شبکه، مهندسی فناوری عمران- نقشه برداری، مهندسی فناوری عمران- حمل و نقل شهری-در گروه مهندسی عمران قرار گرفته اند و شما می توانید این چهار رشته را در انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران خود جای دهید.

شرایط انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته آزاد عمران

پذیرش در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین است، که در این جا همان معدل دوره کاردانی داوطلب را شامل می شود. اگر گروه تحصیلی کاردانی شما با عمران یکسان باشد، بیشترین ضریب اعمال می شود و اگر یکسان نباشد کمترین ضریب. از آن جایی که انتخاب رشته این مرحله حائز اهمیت است، شما می توانید انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.

شما میتوانید برای قبولی در کارشناسی ناپیوسته عمران آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت نیر شرکت کنید. به این منظور میتوانید مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی آزاد را مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *