انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98





انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98

رشته گیاهان دارویی یکی از جالب ترین و جذاب ترین رشته های دانشگاهی بوده که دختران و پسران داوطلب بسیاری به دنبال یادگیری این رشته در دانشگاه ها هستند. لازم به ذکر است که مقاطع کاردانی و کارشناسی این رشته در دانشگاه ارائه می شود. در این مطلب، مبحث مهم انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 را خدمت شما دوستان گرامی مطرح می کنیم. توجه داشته باشید که علاوه بر موضوع انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 معرفی کلی این رشته تحصیلی جالب، بازار کار و آینده کاری رشته گیاهان دارویی و لیست درس های آن نیز در این مقاله آورده شده اند.

معرفی رشته گیاهان دارویی

رشته گیاهان دارویی، در زیر مجموعه های گروه آزمایشی علوم تجربی قرار داشته و علاوه بر قابلیت پذیرش در دانشگاه های غیر انتفاعی، نوبت دوم و روزانه در ردیف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی نیز به چشم می خورد. با توجه به شرایط اقلیمی نواحی مختلف ایران، متنوع بودن گونه گیاهی بالاخص گیاهان دارویی ایران را در ردیف کشورهای مستعد و مناسب جهت کاشت و تولید گیاهان دارویی قرار داده است. در نتیجه، آموزش افرادی متخصص در این زمینه کاملاً ضروری به نظر می رسد. رشته گیاهان دارویی از سه زمینه اصلی صنعت گیاهان دارویی و مسائل بعد از برداشت بهره و تولید گیاهان دارویی و شناختن و آشنایی با گیاهان دارویی تشکیل شده است. تمامی افراد پس از فراغت از تحصیل در رشته گیاهان دارویی و اخذ مدرک کاردانی آن می توانند در یکی از حیطه های راه اندازی داروخانه های گیاهی در شهر محل سکونت، بسته بندی کردن گیاهان دارویی در کارگاه های مخصوص، کارخانجات تولید گلاب و عرقیجات، برداشت انواع گیاهان دارویی از دل طبیعت با دریافت مجوز از مراکز مرتبط و کاشتن گیاهان دارویی و برداشت آن ها در زمین های زراعی مشغول به کار شوند.

لیست درس های ارائه شده در رشته گیاهان دارویی

این بخش از مطلب مربوط به انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان داروی 98، به ارائه اسامی تجاری درس های ارائه شده در این رشته تحصیلی پرداخته که می تواند کمک بیشتری به شناخت رشته گیاهان دارویی در علاقه مندان کند.
 دروس  رشته گیاهان دارویی مقطع کاردانی
1اصول اصلاح گیاهان دارویی و معطر
2اکوفیزیولوژی گیاهان دارویی و معطر
3بیماری های رایج گیاهان دارویی و معطر
4پراکنش جوامع گیاهان دارویی و معطر
5روش های اهلی کردن گیاهان دارویی و معطر
6روش های آبیاری
7زبان تخصصی
8ژنتیک عمومی
9سمینار (مسئله مخصوص)
10شناخت و بهره برداری از محصولات فرعی (دارویی و معطر)
11شیمی گیاهی
12طرح های آماری در علوم گیاهان دارویی و معطر
13علف های هرز و کنترل آنها
14کارآموزیف آفات رایج گیاهان دارویی و معطر، سمینار (مسئله مخصوص)
15کشت بافت
16کشت و پرورش گیاهان دارویی و معطر 2
17کشت و پرورش گیاهان دارویی و معطر 2
18ماشین های کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی و معطر
19مدیریت و حسابداری

 

تاریخ ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

جهت اطلاع شما دوستان باید بگوییم که تاریخ انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 در ماه های مرداد و آذر بوده و افراد در دو مرحله اقدام به انتخاب این رشته دانشگاهی در شهرهای مختف ایران می کنند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور آزاد

این بخش از مقاله انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 به آشنایی با مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 تخصیص داده شده است. این مدارک عبارتند از:
  1. مدرک کاردانی در رشته گیاهان دارویی
  2. آماده کردن 6 قطعه عکس در اندازه 3×4 (با زمینه سفید)
  3. ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان – در صورت عدم وجود ارائه مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آن ها کفایت می کند.
  4. کارت ملی

شرایط اختصاصی دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد 

از جمله شروط اختصاصی مهم و اساسی در زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 همراه داشتن مدرک کاردانی رشته گیاهان دارویی بوده که بدون وجود آن ثبت نام در این دوره غیر ممکن است. در این مقاله، موضوع انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد گیاهان دارویی 98 را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. علاوه بر این، توصیه می کنیم که نگاهی نیز به مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد 98 نیز بیندازید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور رشته گیاهان دارویی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *