انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور

انتخاب رشته کاردانی آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی را می توان جزء شناخته شده ترین و محبوب ترین مراکز آموزش عالی در سطح کشور و در بین جوانان دانست. دانشگاهی که سطح علمی بالایی دارد و رتبه بالایی را به خود اختصاص می دهد. تاریخچه احداث و راه اندازی دانشگاه آزاد به چند سال قبل یعنی سال 1361 هجری شمسی باز می گردد که نخستین دانشگاه آزاد در خیابان اسکندری کار خود را آغاز کرد. جالب است بدانید که این ساختمان نخستین مکانی بود که آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در آن برای داوطلبان و متقاضیان برگزار گردید. اکنون دو راه مختلف برای ورود به این دانشگاه بزرگ در اختیار داوطلبان گذاشته شده است. نخستین راه شرکت در آزمون مربوطه و دومین روش به صورت بدون آزمون و بر طبق سوابق تحصیلی افراد و متقاضیان است. باید اشاره کنیم که گزینش و جذب دانشجو به صورت بدون آزمون در دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلفی اعم از کارشناسی و کاردانی  در دو دوره کاردانی و کارشناسی) صورت می پذیرد. در این مقاله به بحث در مورد انتخاب رشته کاردانی آزاد برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته کاردانی آزاد به دست آورید.

زمان انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور

فرایند ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی آزاد به صورت هم زمان انجام می پذیرد. این فرایند به این صورت است که داوطلبان امکان و فرصت ثبت نام را در دو بازه زمانی متفاوت دارند. اولین دوره ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور در ماه مرداد و دومین دوره در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن صورت می گیرد.

نحوه انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور

روال ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی آزاد به این صورت است که در ابتدا فرد باید اقدام به ثبت نام و سپس انتخاب رشته های مورد نظر خود کند. کلیه مراحل ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صورت می پذیرد. نکته مورد توجه این که جهت انجام ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور خرید کارت اعتباری ثبت نام کاملاً ضروری است و این کار تحت عنوان پرداخت هزینه ثبت نام تلقی می شود. هر داوطلب، بعد از طی این مراحل مجاز به انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور است. در انتهای فرایند ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور رسید. ثبت نام باید پرینت گرفته شود و تا زمان ثبت نام قطعی و نهایی در نزد داوطلب نگهداری شود. در مورد انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور نیز باید اشاره کنیم که هر داوطلب امکان انتخاب رشته ها را تا سقف 20 کد رشته دارد و می تواند بدون هیچ محدودیتی دست به انتخاب انواع مختلف رشته های تحصیلی بزند.
نکته بسیار مهم و قابل ذکر این که داوطلبان در دوره کاردانی ناپیوسته به هیچ وجه محدودیتی در انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور ندارند و هر یک با خرید کارت اعتیاری امکان انتخاب رشته های مورد نظر خود را از میان انواع گروه های آزمایشی مختلف و به دفعات را دارند. در صورتی که داوطلب دست به انتخاب رشته هایی نامرتبط با نوع دیپلم خود را بزند این موضوع موجب کاهش ضریب تأثیر معدل داوطلب می شود. اما در صورت انتخاب رشته هایی مرتبط با نوع دیپلم ضریب تأثیر معدل وی در انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور برابر با 100 است.

شرایط انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور

شرایط ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور با تفاوت ها و شباهت هایی همراه است. شباهت در این است که گزینش و پذیرش افراد بر طبق سوابق تحصیلی افراد و داوطلبان انجام می پذیرد و تفاوت در نوع مدارک تحصیلی ضروری جهت جذب و پذیرش در هر کدام از دوره های تحصیلی کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته است. تمامی داوطلبانی که قصد دادن درخواست برای پذیرش در کاردانی ناپیوسته را دارند و قصد انتخاب رشته در این مقطع دارند لزوماً باید گواهینامه دیپلم نظام قدیم دبیرستان و یا مقطع پیش دانشگاهی را در اختیار داشته باشند. اما جهت پذیرش فرد در دوره کاردانی پیوسته ارائه گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه کار دانش و فنی و حرفه ای کاملاً ضروری می نماید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کاردانی بدون کنکور آزاد بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته کاردانی آزاد بدون کنکور در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *