آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور
کاردانی بدون کنکور

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور






انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور

ارزش و اهمیت ادامه تحصیلات دانشگاهی در طی سال های اخیر در کشور ما ایران واقعاً بیشتر شده است و کلیه متقاضیان و داوطلبان امکان ورود به انواع مختلف مقاطع تحصیلی و دانشگاهی را به روش های گوناگونی دارند. در صورتی که شرایط اولیه ثبت نام و انتخاب رشته برای افراد وجود داشته باشد هر داوطلب و متقاضی می تواند بدون هیچ گونه محدودیتی در  دانشگاه شرکت کند و حتی مقاطع تحصیلی بالاتر از نیز طی نماید. از جمله این مقاطع می توان از دوره کاردانی بدون کنکور نام برد. این دوره فرصتی را برای شماری از داوطلبانی به وجود می آورد که رتبه لازم را جهت انتخاب رشته در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کسب نکرده اند و یا حتی در این آزمون شرکت نیز نداشته اند. در این مقاله، به بحث در مورد انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در مورد انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور به دست آورید.

شرایط انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور

کلیه داوطلبان عزیز امکان انتخاب کاردانی ناپیوسته و یا پیوسته را بر طبق شرایط خود در زمان انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور دارند. در دوره کاردانی ناپیوسته تمامی متقاضیان و داوطلبان از دوره پیش دانشگاهی به مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها وارد می گردند و می توانند خارج از رشته تحصیلی خود در دوران مدرسه دست به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور بزنند. در نتیجه، شرط شرکت و انتخاب رشته کاردانی ناپیوسته بدون کنکور در کنار مدرک تحصیلی دیپلم گواهی نامه پیش دانشگاهی است. اما در مقطع کاردانی پیوسته اوضاع متفاوت است. به این ترتیب که تمامی متقاضیان و داوطلبان پس از دریافت مدرک دیپلم به صورت مستقیم امکان ثبت نام در کاردانی پیوسته بدون آزمون و انتخاب رشته در آن را دارند.
اما نکته مورد توجه اینجاست که داوطلبان فقط مجاز به انتخاب و گزینش رشته هایی مربوط به رشته تحصیلی دبیرستان خود یعنی انسانی، تجربی، ریاضی، نظری و فنی و حرفه ای را دارند. نحوه گزینش در دوره کاردانی بدون آزمون و انتخاب رشته کاردانی ناپیوسته بدون کنکور تنها مطابق سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می گیرد. متقاضیان و داوطلبانی که قصد شرکت در دوره کاردانی بدون کنکور را دارند ولی از درج شیوه ورود خود به دانشگاه در مدرک تحصیلی خود نگران هستند باید بدانند که عبارت بر اساس سوابق تحصیلی و یا بدون کنکور در مدرک دانشگاهی آن ها درج نمی گردد.
جهت اطلاع از نحوه، شرایط و زمان انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 


زمان انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور

داوطلبان مایل به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی و کاربردی می توانند در اواسط مرداد ماه دست به ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور بزنند. اما این موضوع در رابطه با دانشگاه سراسری متفاوت است و داوطلبان و متقاضیان می توانند در ماه خرداد اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور دانشگاه سراسری نمایند.

نحوه انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور

هر داوطلب جهت ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی azmoon.org وارد شود اما در صورت تمایل به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور در دانشگاه های سراسری و علمی و کاربردی مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org ضرورت دارد. متقاضی با توجه به موارد مهم و قابل توجهی از جمله شهریه پرداختی برای هر ترم تحصیلی در دانشگاه، میزان علاقه به رشته تحصیلی انتخابی و سطح علمی و پیشینه دانشگاه مورد نظر در تحقیقات و پژوهش های علمی اقدام به انتخاب کد رشته های تحصیلی حداکثر تا 20 مورد می کند.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله رشته های کاردانی بدون کنکور بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *