مدرسه

انتخاب رشته پایه نهم انسانی

 انتخاب رشته پایه نهم انسانی 

پایه نهم پایه تأثیرگذار و با اهمیت در روند تحصیلی دانش آموزان است. چرا که در این مقطع تحصیلی لازم است دانش آموزان مسیر ادامه تحصیل خود را مشخص نمایند و بر اساس آن سالهای بعدی مدرسه و نیز آزمون سراسری را پشت سر بگذارند. با توجه به اهمیت این مقوله و نگاههای متفاوتی که در سال های اخیر برای انتخاب رشته ایجاد شده است، در ادامه مطلب بیشتر به آن می پردازیم.

زمان انتخاب رشته پایه نهم انسانی 

زمان انتخاب رشته پایه نهم انسانی در تیرماه است و دانش آموزان لازم است بر اساس نتایج هدایت تحصیلی خود انتخاب رشته پایه نهم انسانی را انجام دهند. از این رو کلیه دانش آموزانی که در پایه نهم هستند و قصد ورود به پایه دهم را دارند، لازم است که در زمان انتخاب رشته پایه نهم انسانی با توجه به ملاک های انتخاب رشته پایه نهم انسانی ، آن را انجام دهند.
برای آگاهی از زمان دقیق انتخاب رشته پایه نهم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

هدایت تحصیلی در انتخاب رشته پایه نهم انسانی 

هدایت تحصیلی که برآوردی از سطح علمی و استعداد دانش آموز در هر یک از دروس پایه نهم به منظور انتخاب رشته بهتر و اصولی تر است دارای فاکتورهای زیر می باشد:

  1. نظر پدر و مادر دانش آموز: 5 امتیاز
  2. نظر دانش آموز: 10 امتیاز
  3. نظر معلمان دوره متوسطه دانش آموز: 10 امتیاز
  4. نتایج نمرات دروس دانش آموز: 35 امتیاز
  5. نتایج آزمون های مشاوره ای: 30 امتیاز
  6. نظر و عقیده مشاوران دانش آموز: 10 امتیاز

با توجه به این امتیازات که در هدایت تحصیلی دانش آموز سطح بندی می شود، آن هایی که حداقل های لازم برای هر یک از رشته های تجربی، انسانی و ریاضی را به دست آورده باشند، می توانند انتخاب رشته نمایند.
اگر سوالی در زمینه برگه ی هدایت تحصیلی دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط انتخاب رشته انسانی 

رشته علوم انسانی از رشته های نظری و ادبی است. کسانی در این رشته می توانند موفق باشند که دارای قدرت بیان، روابط اجتماعی قوی و علاقه مند به دروسی همچون ادبیات، حقوق، فلسفه و عربی باشند. همچنین قدرت حافظه فرد در به خاطر سپاری و یادآوری و بازیابی اطلاعات اهمیت قابل توجه دارد. چرا که ماهیت این رشته حفظ و نگه داری و یادآوری اطلاعات است. البته قابل ذکر است که حفظ و به خاطر سپاری اطلاعات تنها در سایه تعمق و درک مطالب به خوبی بازیابی خواهد شد. از این رو حافظه قدرتمند و قدرت درک منطقی نیز لازم است. دانش آموزانی که قصد ورود به رشته انسانی را در انتخاب رشته انسانی دارند، لازم است واجد شرایط زیر باشند:

  1. سه نمره درس های عربی، زبان و ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی بدون احتساب ضریب در خرداد یا شهریور مجموعاً از 42 کمتر نباشد.
  2. حداقل معدل سه سال اول دوره متوسطه 14 باشد.

ضریب درس زبان و ادبیات فارسی 4، درس عربی 2 و درس مطالعات اجتماعی 3 است. اگر دانش آموزی برای ورود به رشته مورد نظر خود کاملاً مهم است و به آن علاقه دارد، لازم است حد نصاب های لازم و نمرات لازم را کسب کند. همچنین به سهمیه ها در انتخاب رشته نهم انسانی توجه داشته باشد. چرا که مازاد بر سهمیه وجود ندارد و اگر یک منطقه 100 نفر ظرفیت رشته انسانی داشته باشد، دانش آموزان دارای امتیاز بیشتر در اولویت قرار می گیرند. با توجه به این نکات و فاکتورها، انتخاب رشته نهم انسانی انجام می شود و توجه به شرایط و ضوابط آن و معیارهای لازم برای آن برای انتخاب رشته نهم انسانی برای کلیه دانش آموزان متقاضی آن لازم است.
برای آگاهی از کلیه ی شرایط و ضوابط انتخاب رشته انسانی ، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

بین دو رشته نمیدانم کدام را انتخاب کنم!

اگر حداقل لازم برای انتخاب چند رشته را کسب کرده باشید، می توانید بین رشته های مختلف اقدام به انتخاب رشته نمایید. اگر مشغول مطالعه این مقاله هستید، مشخص است که رشته انسانی در اولویت شماست، اما اگر شک دارید که شاید در رشته ای دیگر موفق باشید، احتمال دارد که شک تان، بد بیراه هم نگوید. برای انتخاب رشته باید موارد بسیاری را مد نظر قرار دهید به همین منظور پیشنهاد می کنیم در این راه با یک مشاور با تجربه تحصیلی مشورت کنید.
اگر در انتخاب رشته خود شک دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

آیا امکان تغییر رشته دارم؟

بسیاری از داوطلبان بعد از سپری شدن روند انتخاب رشته، به فکر تغییر رشته می افتند. اما تغییر رشته شرایط و شوابطی دارد که بایستی از آن اطلاع دقیق داشته باشند. اگر قصد تغییر رشته دارید، پیشنهاد می کنیم که قبل از اقدام، با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در زمینه تغییر رشته در اختیار شما قرار خواهند داد.
برای آگاهی از کلیه شرایط و شرایط تغییر رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به شغل آینده ی خود فکر کرده اید؟

اگر هنوز شغلی که قرار است در آینده در آن بپردازید را در ذهنتان تصور نکرده اید، پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته عجله نکنید. انتخاب رشته به قدری در آینده شما تاثیر گذار خواهد بود که باید بسیار ریزبینانه نسبت به آن عمل کنید. پیشنهاد ما این است که در زمینه انتخاب رشته حتما با یک مشاور تحصیلی، مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو می توانند در این امر شما را یاری کنند.
اگر هنوز تصور درستی از آینده ی شغلی خود ندارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

بهترین رشته ی گروه علوم انسانی کدام است؟

در انتخاب رشته موارد بسیار مهمی وجود دارند که بایستی به آن ها دقت کنید. از جمله برجسته ترین موضوعات، بازار کاری و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است. بسیاری از رشته ها در گروه علوم انسانی وجود دارند که از چشم داوطلبان دور می مانند در حالی که بازار کار بسیار خوبی دارند و در آینده امکان ادامه تحصیل در آن ها چه در داخل کشور و چه در خارج کشور مهیاست. اگر به فکر آینده تان هستید، پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب رشته، تمامی موارد مذکور را بررسی و با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهند داد.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته انسانی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برنامه ریزی اصولی برای موفقیت در گروه علوم انسانی

برنامه ریزی یک اصل مهم برای دستیابی به موفقیت است. در واقع بدون برنامه ریزی حرفه ای، هدف اصلی کمرنگ و ناپدید می شود. به همین منظور از امروز که تصمیم گرفته اید که رشته انسانی را انتخاب کنید، وارد رقابتی شده اید که بایستی برای موفقیت در آن چند قدمی از سایر داوطلبان به پیش بیفتید. پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی اصولی منطبق با ویژگی های منحصر به فرد خودتان، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
مطابق برنامه پیش نروید، موفق نمی شوید! برای برنامه ریزی اصولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته پایه نهم انسانی ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *