آیدانیتو > انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد 98
انتخاب رشته هنر

انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد 98

انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد 98

رشته هنر یکی از منحصر‌به‌فردترین و جالب‌ترین رشته‌های دوران تحصیلی در مدرسه بوده که دانش‌آموزان بسیاری خواهان انتخاب آن به عنوان رشته تحصیلی خود هستند. پس از اتمام دوران مدرسه، هر کدام از دانش‌آموختگان رشته هنر وارد دانشکده مخصوص این رشته در سراسر کشور شده و به تحصیلات دانشگاهی می‌پردازند. اما همان طور که می‌دانیم انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد همراه از اهمیتی خاص برخوردار بوده و تعیین کننده شرایط شغلی و آینده فرد دانش‌آموز است. انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد 98 نیز از این قضیه مستثنی نیست. با کمی تأمل و تحقیق می‌توان رشته دلخواه و مورد علاقه خود را با توجه به بازارکار موجود انتخاب و به ادامه تحصیل در آن پرداخت. در این مطلب شرح کاملی از انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد 98 را خدمت شما دوستان داوطلب شرکت در این رشته خدمتتان ارائه داده و نکات لازم در مورد آن‌ها را بیان می‌کنیم.

ابزار لازم در زمان انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد 98

اصل اساسی در انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد 98، داشتن علاقه و تبحر در زیرشاخه‌های این گروه آزمایشی از جمله نقاشی، موسیقی و سینما است. به‌طوری‌که اگر فردی هیچ‌گونه علاقه‌ای به موضوعات یاد شده نداشته و یا مهارتی در آن‌ها ندارد، باید قید تحصیل در رشته هنر را بزند. از دیگر نکات اساسی در زمان انتخاب رشته هنر سنجش و ارزیابی میزان خلاقیت و کارایی خود در یکی از زیرشاخه‌های این رشته است. زیرا از آنجایی که بازار کار رشته هنر در ایران چندان خوب نبوده و اکثریت قریب به اتفاق فارغ‌‌‌التحصیلان این رشته موفق به احراز شغل مناسب و مورد علاقه خود شده‌اند، داشتن ایده‌های خلاقانه و توانایی به کارگیری آن‌ها می تواند کمک مؤثری در کسب درآمد عالی برای آن‌ها باشد.

معرفی تعدادی از زیرشاخه‌های رشته هنر دانشگاه آزاد سال 98

در این قسمت به جهت آشنایی بیشتر داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد 98، رشته هنر به توضیح کلیه رشته‌های این گروه آزمایشی می‌پردازیم.

رشته سینما

رشته سینما، یکی از محبوب‌ترین و شگفت‌انگیزترین رشته های گروه آزمایشی هنر بوده که جذابیت‌های بسیاری برای داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این زمینه دارد. در مقطع کارشناسی این رشته 4 گرایش فیلمبرداری، کارگردانی، تدوین و فیلم‌‌‌‌‌نامه نویسی وجود دارد. هر دانش‌آموزی پیش از ورود به این رشته و تحصیل در آن باید از وجود استعداد، تجربیات هنری، علاقه و خلاقیت هنری در خود اطمینان حاصل نماید. در حقیقت این 4 مورد را می‌توان در ردیف عوامل بی‌بدیل و تعیین کننده در رشته سینما به شمار آورد. از دیگر خصوصیات ضروری در فرد متقاضی تحصیل در این رشته می‌توان به روحیه اجتماعی قوی، آشنایی با عکاسی و داشتن اطلاعات عمومی هنر اشاره کرد.

رشته چاپ

در این رشته خاص و منحصر‌به‌فرد، دانشجویان در طول دوران تحصیل با یادگیری مراحل پیش از چاپ، چاپ و پس از آن به طور کامل آشنا شده و در آینده امکان پیاده‌سازی محتوایی بصری یا گرافیکی را در محصولی فیزیکی پیدا می‌کنند. کلیه دانشجویان رشته چاپ پس از اتمام دوران تحصیل امکان همکاری با طراحان را دارند.

رشته طراحی لباس و پارچه

این رشته، همان‌طور که از نامش پیداست، دو گرایش طراحی پارچه و طراحی لباس را شامل می‌شود. باید بگوییم که گرایش طراحی مد صورت فانتزی داشته و گرایش دیگر طراحی لباس طراحی مد را در برگرفته و طراحی لباس‌های اقشار مختلف مردم و مشاغل در این زمینه جای دارند. داشتن دید و خلاقیت هنری و داشتن آگاهی کافی از رشته‌های هنرهای تجسمی از اصول اولیه اشتغال در این حیطه است.

رشته صنایع دستی

از دید صاحبنظران مختلف، رشته صنایع دستی را می‌توان به عنوان ترکیبی از صنعت و هنر در نظر گرفت. به عبارت دیگر کاربرد و هنر در این رشته در جوار یکدیگر بوده و درست کردن لواز م هنری کاربردی در زندگی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. رشته صنایع دستی در دوره کارشناسی به شناخت و کسب اطلاعاتی در زمینه 24 گروه صنایع دستی موجود در کشور نائل می‌آید. لازم به ذکر است که امکان فعالیت و اشتغال به کار کلیه فارغ‌التحصیلان این رشته در مراکزی همچون اداره کل صنایع دستی، اداره کل موزه‌ها، سازمان صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد.

رشته طراحی صنعتی

این رشته دانشگاهی تلفیقی از هنر و علم بوده که گرایش‌های مختلفی از جمله طراحی محیطی، طراحی بسته‌بندی، دکوراسیون، اصلاحی و طراحی محصول را در بر می‌گیرد.

رشته فرش

رشته کارشناسی فروش رشته تقریباً نوپایی در ایران بوده که از دهه هفتاد هجری شمسی وارد دانشگاه‌های کشور شد. دانشجویان با تحصیل در این رشته آشنایی لازم را با انواع بافت فرش، تاریخچه آن، الیاف فرش، ابزار بافت، الیاف و رنگ فرش و جامع‌شناسی فرش پیدا می کنند. لازم به ذکر است که 5 گرایش بافت، تکمیل و مرمت، ساز زیر اندازها و طراحی در این رشته به چشم می‌خورند.

رشته عکاسی

رشته عکاسی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین زیرشاخه‌های گروه هنر بوده که به نظر می‌رسد داوطلبان زیادی به تحصیل در این رشته علاقه دارند. در این رشته تحصیلی، کلیه دانشجویان در طول دوران تحصیلی تمامی فوت و فن عکاسی را فرا گرفته و آموزش‌های لازم در زمینه‌هایی همچون عکاسی از طبیعت، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی علمی، پروژه و عکاسی خبری به آنها داده می‌شود.

رشته مجسمه

رشته مجسمه از محبوب‌ترین شاخه‌های گروه آزمایشی هنر بوده که به ترویج بیان اندیشه و فرهنگ به دانشجویان می‌پردازد. از جمله مهارت‌ها و توانایی‌های کسب شده پس از طی دوران تحصیل در این رشته می‌توان به مفاهیم مجسمه‌سازی و حجم اشاره کرد. همچنین هر فرد پس از اتمام دوره تحصیل خود در رشته مجسمه تسلط کامل را در طراحی پیدا کرده و با اصول پایه آن آشنا می‌شوند.

رشته موسیقی

این رشته منحصر‌به‌فرد دو بعد درک هنر موسیقی و تکنیک و فن را در بر می‌گیرد. امکان آشنایی با سازه‌های جهانی یا ایرانی همچونی، نی، سه تار، سنتور، پیانو، فلوت، قانون، و آبوا در بعد تکنیک و فن این رشته برای دانشجویان فراهم است.

رشته‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی

از جمله وظایف دانشجویان این رشته پس از فارغ‌التحصیلی و در صورت اشتغال به کار می‌توان به تجربه احیا و مرمت بناهای تاریخی، شرکت در برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مرمت آثار تاریخی را می‌توان نام برد.

رشته نمایش

باید بدانید که رشته نمایش چهار شاخه و گرایش صحنه‌آرایی، ادبیات نمایشی، بازیگری و کاردانی را در بر می‌گیرد. جهت تحصیل در یکی از این شاخه‌ها نوآوری و خلاق بودن فرد نقشی اساسی دارد.

رشته نقاشی

هر دانشجو، با تحصیل در این رشته می‌تواند با سبک‌های مشهور و برجسته نقاشی‌های معاصر جهان و ایران آشنا گردد. لازم به ذکر است که داشتن روحیه عالی، خلاقیت و ذوق سرشار از جمله اصول پایه‌ای و مهم جهت انتخاب این رشته تحصیلی جذاب هستند.

رشته گرافیک

این رشته متنوع‌ترین شاخه فنی و حرفه‌ای محسوب شده و دانشجویان در طول دوران تحصیل مهارت‌های بسیار زیادی را یاد می‌گیرند. به طوری که در صورت داشتن انگیزه و پشتکار، افراد می‌توانند آینده درخشانی را از نظر شغلی برای خویش به وجود آورده و درآمدی بسیار بالا داشته باشند. رنگ شناسی، خوشنویسی، عکاسی، خط در گرافیک، پایه و اصول صفحه‌آرایی، چاپ دستی، مبانی هنرهای تجسمی و تصویرسازی از مواردی است که دانشجویان رشته گرافیک در طول دوران تحصیل با آن‌ها آشنا می‌گردند. در میان حیطه‌های گسترده رشته گرافیک می‌توان به صفحه‌آرایی، سمبل‌ها و علائم تصویری، رسم نمونه‌های آماری و منحنی و غیره اشاره کرد. در این مطلب، به بررسی و تحلیل انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد 98 برای شما داوطلبان گرامی پرداختیم. پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله انتخاب رشته ریاضی آزاد 98 است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته کارشناسی آزاد و قوانین نظام وظیفه ، با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *