آیدانیتو > انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد 97

 

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. همان طور که به حساسیت و تأثیرگذاری انتخاب رشته در پذیرش دانشگاه ها و همچنین آینده شغلی و تحصیلی پی برده اید، توصیه می کنیم با اطلاعات کامل وارد مرحله انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد شوید. برای کسب جزئیات لازم جهت داشتن انتخاب های صحیح، چینش مناسب کد رشته ها، زمان شروع انتخاب رشته ریاضی دانشگاه های آزاد ، نحوه بررسی انتخاب های داوطلبان ریاضی، معیارهای اولویت بندی و دلیل اهمیت آن و پیش بینی رتبه ها و ترازهای قبولی رشته ریاضی در دانشگاه آزاد در این مقاله همراه ما باشید همچنین میتوانید با مراجعه به صفحه مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری راحت تر به بخش انتخاب رشته خود بپردازید.

زمان انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد

همان طور که اطلاع دارید در سال های اخیر انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد و سراسری ادغام شده اند و بر همین اساس تمامی مراحل تا قبل از انتخاب رشته هماهنگ بود. اما از مرحله انتخاب رشته به بعد مسیر دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری از هم جدا می شود و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد 97 را دارند، می بایست در دهه سوم مردادماه برای انتخاب رشته به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند. داوطلبان ریاضی ابتدا اقدام به خرید کارت اعتباریا نتخاب رتشه آزاد 97 می نمایند و پس از واریز هزینه (مبلغ 40600 هزار تومان) به حساب دانشگاه آزاد که به صورت اینترنتی انجام می شود، با فعال شدن سایت انتخاب رشته اقدام به تکیمل فرم انتخاب رشته می نمایند. داوطلبان پس از درج 20 کد رشته که بر اساس اولویت وارد شده است و تأیید نهایی، کد رهگیری دریافت خواهند کرد که نشان دهنده ی تکمیل انتخاب رشته می باشد.

رشته های بدون آزمون ریاضی آزاد را می شناسید؟

حتماٌ در جریان هستید که در حال حاضر شاهد برگزاری کنکور برای رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد نیستیم و کلیه رشته های گروه ریاضی ارائه شده در این دانشگاه به صورت بدون کنکور جذب دانشجو دارند. اما آیا شما دوست عزیز مایل به ادامه تحصیل دانشگاهی در یکی از رشته های گروه علوم ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی آشنایی کافی را با این رشته های بدون کنکور از جمله بازار کار، دروس ارائه شده در هر ترم تحصیلی و همینطور گرایش های مختلف این رشته ها دارید؟ در صورت عدم آشنایی با این قبیل رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گروه ریاضی فنی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

نحوه بررسی انتخاب های داوطلبان

شما نیز میتوانید برای مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی به لینک قبل مراجعه کنید. در سال های گذشته (قبل از 92) نحوه بررسی انتخاب ها تفاوتی با سال های اخیر داشت. در سال های گذشته ابتدا انتخاب اول تمامی داوطلبان مورد بررسی قرار می گرفت و بعد انتخاب دوم آن ها (ابتدا انتخاب اول داوطلب بررسی می شود و بعد انتخاب اول داوطلب بعدی) بنابراین در صورتی که در گزینه اول انتخاب رشته قبولی حاصل نمی شد، احتمال قبولی در سایر انتخاب ها نیز بسیار ضعیف بود. اما بر اساس تغییرات ایجاد شده پس از بررسی انتخاب اول داوطلب، در صورتی که رتبه قبولی کسب نشده باشد، گزینه دوم مورد بررسی قرار می گیرد. به همین ترتیب تا گزینه 20 ام و بعد از مشخص شدن نتیجه پذیرش این داوطلب، فرم داوطلب بعدی بررسی می شود. بنابراین در حال حاضر اولویت بندی انتخاب ها و چینش آنها در فرم انتخاب رشته حائز اهمیت است. برای اولویت بندی در انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد موارد زیر را فراموش نکنید:
  1. علاقه مندی به رشته
  2. شناخت کامل رشته ها و زیرگروه های ریاضی
  3. انتخاب واحدهایی با سطح علمی بالا
  4. اطلاع از بازار کار رشته مورد نظر و در نظر داشتن توانایی خود.
  5. توجه به تعداد تراز کسب شده

پیش بینی رتبه قبولی ریاضی در دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه رتبه قبولی دانشگاه ها در سال های مختلف تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله ظرفیت دانشگاه ها، تراز علمی داوطلبان تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله ظرفیت دانشگاه ها، تراز علمی داوطلبان در هر سال، تمایل و علاقه داوطلبان به رشته های موجود در گروه ریاضی، می باشد. بنابراین انتظار پیش بینی دقیق رتبه قبولی هر رشته صحیح نمی باشد.

ترازهای قابل قبول ریاضی دانشگاه آزاد

رشتهواحدرتبه
 مهندسي مکانيک واحد علوم و تحقيقات8054
مهندسي پزشکي واحد علوم و تحقيقات7360
مهندسي معماري واحد تهران مرکزي6942
مهندسي صنايع واحد تهران جنوب6500
مهندسي صنايع واحد تهران مرکزي6283
مهندسي کامپيوتر- نرم افزار واحد تهران مرکزي6229
مهندسي معماري واحد تهران جنوب6125
مهندسي کامپيوتر- نرم افزار واحد تهران جنوب6013
مهندسي معماري واحد تهران شمال5666
مهندسي پزشکي واحد پزشکي تهران5652
مهندسي صنايع واحد تهران شمال5648
 مهندسي کامپيوتر- فناوري اطلاعات واحد تهران جنوب5386
مهندسي کامپيوتر- فناوري اطلاعات واحد تهران مرکزي5337
مهندسي معماري واحد تهران غرب5314
مهندسي صنايع واحد تهران غرب5276
مهندسي پزشکي واحد تهران مرکزي5196
مهندسي پزشکي واحد تهران جنوب5149
 مهندسي کامپيوتر- فناوري اطلاعات واحد تهران شمال4993
مهندسي صنايع واحد کرج4718
مهندسي معماري واحد تهران شرق4414
مهندسي مواد و متالورژي – مهندسي مواد واحد علوم و تحقيقات2522
مهندسي معماري واحد رودهن1785
مهندسي نقشه برداري واحد تهران جنوب1635
  در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 بزنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته کارشناسی آزاد و قوانین نظام وظیفه ، با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *