آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98
انتخاب رشته دکتری, دکتری مهندسی هسته ای

انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98






انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98

با توجه به نزدیک شدن زمان انتخاب رشته دکتری 98، در این مقاله قصد داریم به انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98 بپردازیم. در این مقاله به عناوین مختلف پرداخته می شود که شما را در امر انتخاب رشته دکتری 98 راهنمایی خواهد کرد. موضوعات درج شده در این مقاله معرفی مختصر رشته مهندسی هسته ای، زمان انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98، نحوه انتخاب رشته، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، نکات ضروری قبل از انتخاب رشته، عوامل تأثیرگذار بر انتخاب رشته دکتری می باشد. جهت اطلاع از موارد گفته شده همراه ما باشید.

عوامل تأثیرگذار بر انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98

  • یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب رشته منطقی، اطلاع از ظرفیت های پذیرش شده این رشته می باشد. با دانستن ظرفیت و تعداد دانشگاه های پذیرنده می توانید رشته مورد نظر را در دانشگاه مناسبی ادامه دهید.
  • شناخت رشته دکتری مهندسی هسته ای و گرایش های ارائه شده آن می تواند مورد بعدی تأثیرگذاری در انتخاب رشته باشد.
  • از این رو در ادامه بیشتر با این دو عامل آشنا خواهید شد.

معرفی رشته دکتری مهندسی هسته ای

همانطور که می دانید در دنیای امروز انرژی هسته ای، بسیار مهم و دست یافتن به آن از خواسته های کشورهای مختلف از جمله ایران می باشد. و از زیرگروه- گروه فنی مهندسی می باشد. کاربرد انرژی هسته ای بسیار متفاوت است. از این رو این رشته در گرایش های مختلف در دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، پردیس های خودگردان و دانشگاه های آزاد ارائه شده است. که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

گرایش های دکتری مهندسی هسته ای 98

  • مهندسی هسته ای – کاربرد پرتوها
  • مهندسی هسته ای – راکتور
  • مهندسی هسته ای – چرخه سوخت
  • مهندسی هسته ای – پرتو پزشکی
  • مهندسی هسته ای – گداخت

همانطور که مشاهده کردید 5 گرایش برای مهندسی هسته ای ارائه شده است.

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی هسته ای 98

همانطور که می دانید هنوز ظرفیت دانشگاه ها مشخص نمی باشد. از این رو جهت اطلاع راجع به ظرفیت ها بهتر است به سال 96 رجوع کنیم. مطالب این قسمت با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری 96 می باشد. 5 واحد دانشگاه آزاد در سال 96، در رشته دکتری مهندسی هسته ای پذیرش داشته اند. هر دانشگاه آزاد مجاز به پذیرش 7 دانشجو می باشند. دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه – نوبت دوم – پردیس خودگردان و همچنین بورس اعزام به خارج 59 ظرفیت برای رشته مهندسی هسته ای در کلیه گرایش ها وجود داشته است. برای اطلاع از ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی هسته ای در سال 97 می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 
اگر سؤالی درباره زمان، نحوه و شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای برایتان مطرح شده است می توانید با مشاوران کاردان آیدانیتو تماس بگیرید.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98

کلیه داوطلبان فارغ التحصیل در تمامی رشته ها مجاز به شرکت در کنکور فنی مهندسی و انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98 می بشاند.

زمان انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98

طبق اعلام سازمان سنجش، در هفته ی آخر فروردین ماه 98، نتایج اولیه کنکور دکتری، مشخص خواهد شد. و داوطلبان قبول شده در کنکور دکتری، می توانند در نیمه اول اردیبهشت ماه 98 ، انتخاب رشته را انجام دهند.

نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98

همان طور که گفته شد داوطلبان در هفته ی آخر فروردین ماه با مشاهده نتایج آزمون کتبی دکتری 98، در صورت قبولی در کنکور برای انتخاب رشته سراسری می توانند وارد سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته آزاد وارد سایت Azmoon.org شوند. بعد از تأیید اطلاعات شخصی، داوطلب مجاز به وارد کردن 50 کد رشته می باشند. بعد از تأیید کد رشته ها، داوطلب کد 16 رقمی را دریافت خواهد کرد که به معنی اتمام انتخاب رشته می باشد.

نکات ضروری جهت انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98

در انتهای مقاله لازم است مواردی که در انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای 98 مهم است را ذکر می کنیم:

  • ترتیب وارد کردن کد رشته ها، بر اساس اولویت باشد.
  • اطلاع از ظرفیت ها و دانشگاه ها امری ضروری در انتخاب رشته می باشد.
  • اطلاع از قوانین انتخاب رشته و تبصره و سهمیه ها بسیار مهم می باشد.

دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی هسته ای

هر کدام از داوطلبان مایل به شرکت در انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای باید قبل از اقدام به انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی در دوره دکتری را نیز بشناسند. در صورتی که شما نیز تمایل به انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای دارید و اطلاعات درستی در مورد دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی هسته ای ندارید می توانید تلفن را بردارید و با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران ما می توانند به بهترین صورت شما را در این حوزه راهنمایی نمایند.

در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله گرایش های دکتری مهندسی هسته ای بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی هسته ای ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *