آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری مهندسی نقشه برداری 98
انتخاب رشته دکتری, دکتری مهندسی نقشه برداری

انتخاب رشته دکتری مهندسی نقشه برداری 98





انتخاب رشته دکتری مهندسی نقشه برداری 98

پس از انتشار کارنامه اولیه از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org داوطلبان با مشاهده دقیق اطلاعات در کارنامه در صورت مجاز بودن بایستی برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند. داوطلبان مجاز حتما باید این نکته را در نظر داشته باشند که انتخاب رشته امری بسیار مهم در قبولی در دانشگاه های مورد انتخاب فرد است. اما بیاید نحوه انتخاب رشته و شرایط این مهم را در ادامه بررسی کنیم.

شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی نقشه برداری 98

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به طور مجزا صادر می شود و همانطور که در بالا ذکر کردیم با توجه نمرات اکتسابی، رتبه در سهمیه و همچنین وضعیت مجاز بودن می توانید در دوره های مختلف (روزانه، نوبت دوم، پردیس خوددگردان، بورس اعزام به خارج دانشگاه ها  و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد) انتخاب رشته خود را انجام دهید. برای انتخاب رشته دکتری مهندسی نقشه برداری 98 در دانشگاه سراسری درصورت وجود و علاقمندیتان می توانید حداکثر تا 50 کد رشته محل را انتخاب نمایید. دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری مهندسی نقشه برداری دانشجو نمی پذیرد.

نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی نقشه برداری 98

با مرجعه به سامانه فوق و وارد کردن اطلاعات فردی، شناسه ثبت نام و شماره داوطلبی صفحه انتخاب رشته برایتان باز می شود که قبل از پر کردن فرم بایستی نکات زیر را در نظر بگیرید.

گرایش های دکتری مهندسی نقشه برداری

  • مهندسی نقشه برداری – ژئودزی
  • مهندسی نقشه برداری – فتوگرامتری
  • مهندسی نقشه برداری – سنجش از راه دور
  • مهندسی نقشه برداری – سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)

رشته محل های دانشگاهی و ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی نقشه برداری

1)مهندسی نقشه برداری – ژئودزی دوره روزانه: دانشگاه اصفهان به ظرفیت 3 نفر و دانشگاه صتعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران 5 نفر نوبت دوم: دانشگاه های اصفهان و خواجه نصیر الدین طوسی تهران هر کدام 1 نفر بورس اعزام به خارج: دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه بجنورد هر کدام 1 نفر
2)مهندسی نقشه برداری – فتوگرامتری دوره روزانه: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران 7 نفر نوبت دوم: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران 1 نفر بورس اعزام به خارج: دانشگاه بجنورد 1 نفر 3)مهندسی نقشه برداری – سنجش از راه دور دوره روزانه: دانشگاه اصفهان به ظرفیت 3 نفر و دانشگاه صتعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران 5 نفر نوبت دوم: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران 1 نفر
4)مهندسی نقشه برداری – سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) دوره روزانه: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران 5 نفر نوبت دوم: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران 1 نفر بورس اعزام به خارج: دانشگاه اصفهان 1 نفر

نکات مهم برای انتخاب رشته

  • علاقه فرد به رشته و گرایش
  • دور یا نزدیکی به محل سکونت فرد
  • شهریه دانشگاه ها: چرا که فقط در دوره روزانه تحصیل رایگان است.
  • اطلاع داشتن از سهمیه بندی ها
  • سعی کنید دانشگاهی را انتخاب کنید که دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در آن واحد گذرانده باشید به این دلیل که احتمال قبولی و پذیرش شما در آن دانشگاه بیشتر است.

بر اساس شرایط و موارد ذکر شده فوق به ترتیب اولویت انتخاب های خود را وارد نمایید. همچنین بعد از اتمام انتخاب رشته خود کد رهگیری را یادداشت کنید.

پذیرش نهایی داوطلبان دکتری مهندسی نقشه برداری 98

پس از اتمام انتخاب رشته و اعلام نتایج فرد به مصاحبه دعوت می شود و ابلاغیه هر دانشگاه برای مصاحبه جداگانه اعلام می شود اما بازه زمانی معمولا در خردادماه و تیرماه می باشد. لازم است برای مصاحبه حتما از قبل خود را به طور کامل آماده کرده باشید چرا که قبولی نهایی در مصاحبه تعیین کننده پذیرش شما در دانشگاه مربوطه است. داشتن رزومه ای قوی و همچنین تسلط کامل بر پایان نامه خود و مهمتر از همه نداشتن استرس احتمال قبولی شما را فوق العاده افزایش می دهد. در نهایت در صورت سوال یا ارائه نکاتی بر اساس تجربه شخصیتان برای کمک به سایر داوطلبان می توانید آن را در قسمت نظرات مطرح نمایید.

در این مقاله به بررسی موضوع انتخاب رشته دکتری مهندسی نقشه برداری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری مهندسی نقشه برداری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی نقشه برداری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *