انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی

انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98






انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98

با توجه به تغییرات ایجاد شده در سال 98 و ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری، داوطلبانی که برای آنها کارنامه صادر شده است، به مرحله ی انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی رسیده اند. در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 و شرایط انتخاب رشته دکتری آموزن زبان آلمانی خواهیم پرداخت.

شرایط انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 

با توجه به رتبه و نمره ی قبولی، داوطلبان می توانند دوره های مجاز به انتخاب رشته را مشاهده کنند. داوطلبان رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98، تنها با کسب نمره ی بالا، شانس قبولی در دوره ی روزانه را کسب می کنند. و در غیر اینصورت، انتخاب های خود را از بین دوره های شبانه، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی انجام می دهد.

نحوه انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 

همانطور که می دانید شرایط و گزینه های انتخابی برای انتخاب رشته، در مرحله ی اول وابسته به نتیجه ی آزمون دکتری آموزش زبان آلمانی 98 است، بعد از اعلام نتایج و کسب تراز قبولی، پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری، اولین کاری که داوطلبان مجاز شده انجام می دهند، مطالعه ی کامل و دقیق دفترچه و کسب اطلاعات بیشتر ضروری می باشد.
در انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98، داوطلب مجاز به انتخاب 50 کد رشته می باشد. که با توجه به ملاک های منطقی خود این کد ها را وارد می کند. با توجه به ظرفیت های اندک رشته دکتری آموزش زبان آلمانی در سال 98 – 97، انتخاب رشته منطقی و هوشمندانه، برای قبولی در رشته ی مورد نظر، ضروری می باشد.
داوطلبان رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 باید دقت کنند، 10 انتخاب اول می تواند بر اساس علاقه و کاملاً خوش بینانه انتخاب شود ولی برای انتخاب های بعدی خود باید شرایط رتبه و رتبه ی قبولی دانشگاه مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند تا شانس قبولی خود را از دست ندهند. با توجه به ادغام آزمون دو دانشگاه سراسری و آزاد 98، داوطلبانی که هدفشان قبولی در دانشگاه آزاد بود، می توانند شانس خود را در دانشگاه سراسری بیازمایند. داوطلبان رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 باید دقت کنند که نحوه ی انتخاب رشته تأثیر بسزایی در آینده تحصیلی و شغلی آنها خواهد داشت و می توان اهمیت انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی را به میزان مراحل دیگر از جمله مصاحبه دانست.

بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته، با توجه به تراز قبولی هر دانشگاه، دعوت به مصاحبه انجام می شوند و زمانی که خود دانشگاه ها آن را مشخص می کنند، مصاحبه انجام می شود.   
نکته ی مهمی در انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 وجود دارد این است که توجه زیاد به رتبه آزمون کتبی داوطلبان، گاهاً حساب ویژه ای بر دانشگاه های برتر سراسری دارند و بهتر است بدون اینکه به رتبه ی خود توجه کنند، به دانشگاه های مختلف و دوره های مختلف توجه نمایند و بعد از انجام مصاحبه انتخاب ویژه ی خود را نهایی کنند. از سوی دیگر داوطلبانی که رتبه چشمگیری کسب نکرده اند، در صورت داشتن رزومه علمی و سابقه ی خوب، با توجه به ظرفیت دانشگاه سراسری 98 مورد نظر، این انتخاب را انجام دهند و احتمال قبولی در مصاحبه نیز برای این دسته از داوطلبان وجود دارد.

نکات قابل توجه برای انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 

  • بررسی رتبه قبولی دانشگاه های مورد نظر
  • علاقه و انگیزه تحصل در رشته ی مورد نظر
  • انتخاب دانشگاه بر اساس شرایط داوطلب (دور یا نزدیکی)
  • بررسی سهمیه های موجود (برای اطلاع از سهیمه ها دفترچه انتخاب رشته دکتری را مطالعه کنید)
  • توجه به دانشگاه ها و شهریه های دانشگاه

داوطلبان باید توجه کنند که اولویت انتخابی رشته ها، طبق موارد گفته شده باشد تا در رشته ی تحصیلی خود موفق باشند. در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 پرداختیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید سری به مقاله های  مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی و تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *