آزمون دکتری

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد





انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

امروزه با پیشرفت روز افزون علم و بالارفتن سطح آگاهی و اطلاعات، افراد جامعه به داشتن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد رضایت نداده و در پی کسب مدارج علمی بالاتر هستند. همان طور که در جریان هستید کنکور مقطع دکتری برای هر دو دانشگاه آزاد و سراسری اجرا می شود. دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل ماه آذر سال 97 بر روی سایت این دانشگاه قرار گرفته و متقاضیان می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

اما پس از اعلام نتایج، همواره افرادی از قبولی در رشته ها و مراکز دانشگاهی ناراضی هستند. در این اوقات چه کاری می توان انجام داد؟ بهترین و آسان ترین راه شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری آزاد بوده که می تواند فرصتی دوباره جهت ادامه تحصیل در این مقطع را در اختیار عزیزان داوطلب قرار دهد. باید به اطلاع شما دوستان گرانقدر برسانیم که تکمیل ظرفیت دکتری سراسری از امسال یعنی سال 97 حذف شده و دیگر شاهد برگزاری این دوره تحصیلی برای مقطع دکتری دانشگاه آزاد نیستیم. البته ممکن است باز هم این تصمیم توسط مسئولین تغییر کند، اما در مورد عدم اجرای این طرح، برای دکتری آزاد می توان نظر قطعی را صادر کرد و همچنان منتظر ماند.

 در این مطلب، بحث انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد را به چالش می کشیم. پس با ما همراه باشید تا به اطلاعاتی ضروری در ارتباط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد دست یابید.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

باید به عرض شما دوستان گرامی برسانیم که انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد در طی سال های قبل در دو مرحله انجام می شد و در ماه های مهر و بهمن شاهد اجرای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد بودیم. این دو تاریخ ذکر شده احتمالاً برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در سال 97 نیز صدق می کند.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

باید به اطلاع شما دوستان عزیز برسانیم که زمان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد همانند سال های قبل از طرف سایت معتبر دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع داوطلبان عزیز می رسد. لازم به ذکر است که در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد تعیین نشده و در صورت اعلام بلافاصله از طریق این مقاله به عرض شما خواهد رسید. پس در انتظار به روز رسانی این مطلب باشید.

اما در مجموع، احتمال شروع ثبت نام و انتخاب واحد تکمیل ظرفیت دکتری آزاد در ماه بهمن 97 وجود دارد. هر کدام از شما داوطلبان، پس از وارد شدن به سایت جامع دانشگاه آزاد اسلامی می توانید فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 را پر نمایید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

هر یک از شما داوطلبان گرامی می توانید پس از خریداری کارت اعتباری 40 هزار تومانی، اقدام به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد و ثبت نام در این دوره نموده و در نهایت پس از تایید اطلاعات فردی ثبت شده، کد رشته های مورد نظر خود را در سایت وارد نمایید. به خاطر داشته باشید که هر کدام از داوطلبان تنها امکان گزینش 20 رشته تحصیلی را داشته و این کار را باید در نهایت دقت و حوصله انجام دهند.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

باید به اطلاع شما داوطلبان محترم برسانیم که اگر در آزمون دکتری آزاد 97 شرکت کرده اید و حتی جهت انجام مصاحبه نیز از شما دعوت به عمل آمده، امکان ثبت نام وانتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد به شما داده می شود. فقط به این نکته توجه لازم را مبذول دارید که با پذیرش در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد ، قبولی و پذیرش شما در رشته قبلی تان ملغی می شود. پس تمام حواس خود را در زمان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد به کار بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت دکتری بزنید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *