آیدانیتو > انتخاب رشته بدون کنکور
بدون کنکور

انتخاب رشته بدون کنکور





انتخاب رشته بدون کنکور

امروزه بسیاری از دبیرستانی ها و افراد از ورود به دانشگاه بدون کنکور باخبرند. اما آیا واقعاً می توان بدون کنکور در رشته ای که دوست داریم تحصیل کنیم؟! انتخاب رشته بدون کنکور چه شرایطی دارد؟!دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون را چگونه میتوان تهیه کرد؟ در این مقاله قصد داریم شما را با انتخاب رشته بدون کنکور آشنا کنیم تا همه چیز را راجع به آن بدانید.

انتخاب رشته بدون کنکور با هدف حذف کنکور ایجاد شد و اکنون دانشگاه بیش از 80 درصد رشته و محل های خود پذیرش بدون کنکور دارد. هر چند که این پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می گیرد. اما استرس کنکور و نگرانی های آن را از بین برده است.

عامل دیگری که در پذیرش دانشجو تأثیر گذاشته است، افزایش تعداد دانشگاه ها و در ادامه آن افزایش ظرفیت پذیرش است. علاوه بر دانشگاه آزاد و دوره روزانه و نوبت دوم سراسری، دانشگاه های غیرانتفاعی، مجازی و پیام نور نیز بدون کنکور دانشجو می پذیرند. بنابراین اگر هدف شما انتخاب رشته بدون کنکور است، می توانید به راحتی با انتخاب دانشگاه و رشته خود به تحصیل بپردازید. تنها لازم است از دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنید و مراحل ثبت نام انتخاب رشته بدون کنکور را طی کنید.

شرایط انتخاب رشته بدون کنکور

برای انتخاب رشته بدون آزمون، اولین قدم مشخص کردن هدفتان است. می خواهید در چه رشته ای تحصیل کنید؟! سپس مطمئن شوید رشته مورد نظر شما در میان رشته های بدون کنکور قرار گرفته است.به این منظور دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور را بررسی کنید و یا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرط بعدی، داشتن مدرک تحصیلی مورد قبول است. شما باید متناسب با مدرک تحصیلی خود دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید. کاردانی یا کارشناسی؟!

اگر دیپلم خود را دریافت کرده اید و دوره پیش دانشگاهی یا در نظام آموزشی جدید مقطع 12 هم را پشت سر گذاشته اید می توانید به راحتی به دوره کارشناسی راه یابید. توجه داشته باشید برای تحصیل در دانشگاه آن هم بدون کنکور لازم است شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش را داشته باشید. در صورت تمایل برای اطلاع از شرایط پذیرش با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. بعد از انتخاب رشته و محل مورد نظرتان، لازم است مراحل ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور را در زمان مقرر شده طی کنید.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور هم زمان با هم صورت می گیرد. بنابراین شما در یک زمان واحد ابتدا ثبت نام خود را کامل می کنید، سپس به انتخاب رشته می پردازید. حواس خود را جمع کنید تا زمان انتخاب رشته بدون کنکور را از دست ندهید. انتخاب رشته بدون کنکور همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون آغاز میشود. انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری جدا از هم صورت می گیرد. پس ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دانشگاه آزاد در دو نیمسال اول و دوم بدون کنکور دانشجو می پذیرد و تقریباً یک ماه قبل از شروع هر نیمسال سایت خود را برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور باز می کند. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
با نحوه ثبت نام بدون کنکور نیز آشنا شوید.

در انتخاب رشته بدون کنکور باید موارد تخصصی انتخاب رشته را در نظر بگیرید. موارد تخصصی انتخاب رشته، دانشی است که طی تجربه و اطلاع از تمامی شرایط به دست می آید. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک انتخاب رشته بدون کنکور حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “انتخاب رشته بدون کنکور

  1. حشمت گفت:

    سلام
    یعنی برای رشته هایی مثل پزشکی یا دندانپزشکی هم انتخاب رشته بدون کنکور ممکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر برای این رشته ها باید کنکور شرکت کنيد. البته شرایطی برای پذیرش بدون کنکور پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد که امسال این امکان وجود نخواهد داشت.

  2. الیاس احمدیان گفت:

    الان من با معدل دیپلم ریاضی 19 واسه انتخاب رشته بدون کنکور هیچ محدودیتی ندارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق آخرین اخبار، پذیرش بدون کنکور براساس معدل کتبی دیپلم می باشد و در نتیجه هرچه معدل دیپلم بالاتر، احتمال قبولی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *