آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد فناوری اطلاعات

انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات

 
انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
رشته فناوری اطلاعات که Information Technology نام دارد، به بررسی، تولید و گسترش و پشتیبانی از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری در انواع رایانه ها و کامپیوترها می پردازد و از رشته های کاربردی و پرطرفدار محسوب می شود. داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد که در آزمون ارشد شرکت کرده اند، بعد از اعلام نتایج اولیه منتظر انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات هستند تا از شرایط و چگونگی آن مطلع شوند و در صورت احراز آن ضوابط، اقدام به انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات نمایند.
 آیا میدانستید که در مقطع ارشد میتوانید بدون آزمون وارد دانشگاه شوید؟ کارشناسی ارشد بدون کنکور را کلیک کنید تا همه ی اطلاعات را به شما دهند.
شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
داوطلبان متقاضی انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات لازم است واجد شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات 98 باشند. از این رو داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از کد ضریب ها و دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی و آزاد شده باشند، از شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات 98 برخوردارند و می توانند انتخاب رشته نمایند.
زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
بعد از مشخص شدن نتایج به صورت کارنامه کتبی و اینترنتی، زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات توسط سازمان سنجش و برای دانشگاه های سراسری  از 12 تا 19 خرداد در نظر گرفته شده است و در این بازه زمانی می بایست داوطلبان برای انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات 98 اقدام کنند. توصیه می شود داوطلبان، انتخاب رشته خود را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنند و در روزهای ابتدایی اقدام به این کار کنند تا با آرامش بیشتر انتخاب رشته درست تری داشته باشند. نیمی از موفقیت وابسته به انتخاب رشته صحیح است. انتخاب رشته دانشگاه آزاد یک هفته پس از انتخاب رشته دانشگاه سراسری صورت می گیرد. 
نحوه انتخاب رشته گرایش های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات
انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات به صورت اینترنتی است و داوطلبان دانشگاه های سراسری می توانند از طریق سایت سازمان سنجش آن را انجام دهند و با درج اطلاعات ثبت نامی و ورود به

صفحه ثبت نام، 100 کد رشته محل را بر طبق اصول آن وارد فرم انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات نمایند. داوطلبان دانشگاه آزاد پس از رؤیت کارنامه در سایت سنجش به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه و با وارد کردن کد دسترسی موجود در کارنامه در صفحه انتخاب رشته اینترنتی ، 100 کد رشته محل را درج نمایند. برای داوطلبان دانشگاه آزاد خرید کارت اعتباری انتخاب رشته قبل از انجام انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات لازم است. مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع ارشد داری یک گرایش تجارت الکترونیکی است که همان کدضریب 1 است . بعد از طی کردن مراحل اینترنتی لازم است قبل از درج 100 کد رشته محل نکات زیر را مورد توجه قرار دهید: 1- آنالیز کارنامه داوطلبان سالهای قبل که برای اطلاع از محدوده رتبه هایی که در دانشگاه های مورد نظر قبول شده اند، کمک کننده خواهد بود. 2- مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته ارشد و اطلاع از ضوابط و شرایط دانشگاهها همچون: شهریه، مسافت و امکانات رفاهی 3- انتخاب های اول خود را رویایی بچینید، انتخاب وسط را عاقلانه و انتخاب های آخر را بدبینانه. به ظرفیت های پذیرش هر یک از کد ضریب های همان گرایش های مجموعه امتحانی شماست، توجه کنید و علاقه و بازار کار هر کدام را مد نظر قرار دهید. با توجه و رعایت این نکات انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات 98 را انجام دهید تا نتایجی منطقی و متناسب با رتبه خود کسب نمایید. 

 پرستار شدن دیگر جزو آرزوها نیست شما میتوانید با ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور بی هیچ مانعی وارد دانشگاه شوید و در این رشته تحصیل کنید.

برخی از دانشگاه های برتر پذیرنده رشته فناوری اطلاعات
دانشگاه های بسیاری رشته فناوری اطلاعات را ارائه می دهند که داوطلبان در هر شهر می توانند از این امکان استفاده کنند، اما در این قسمت برخی دانشگاه های برتر را نام برده و به تفکیک تعداد پذیرش داوطلب در هر دانشگاه به اطلاع شما می رسانیم. این آمارها مربوط به سال گذشته می باشد.
نام دانشگاهدورهظرفیت پذیرش
دانشگاه تهرانروزانه9
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیروزانه4
دانشگاه صنعتی امیرکبیرروزانه5
دانشگاه علم و صنعتروزانه10
دانشگاه صنعتی اصفهانروزانه4
شناخت رشته ارشد فناوری اطلاعات
برای انتخاب رشته و تحصیل در رشته ارشد فناوری اطلاعات شناخت کامل و آگاهانه این رشته تحصیلی از اهمیتی اساسی برخوردار است. در صورت عدم اطلاع و یا نداشتن شناخت کافی از ارشد رشته فناوری اطلاعات با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات بزنید.
اگر سؤالی درباره انتخاب رشته ارشد مهندسی فناوری اطلاعات ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *