انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس

انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس






انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس

امروزه افراد بسیاری تمایل به گذراندن دوران تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد را در مراکز دانشگاهی مختلف دارند. اما بنا به دلایلی از جمله مشغله های متداول روزمره و یا مسائل دیگر امکان مطالعه دروس مرتبط با کنکور این مقطع و در رشته های مختلف تحصیلی را ندارند. برای این قبیل از افراد امکان ادامه تحصیل به شکل بدون کنکور نیز فراهم شده است. این دسته از داوطلبان می تواننددر پردیس های بین المللی شماری از مراکز دانشگاهی در رشته های مختلف تحصیلی مشغول به ادامه تحصیلات دانشگاهی خود شوند. اما ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس از ضوابط و مقرراتی چند برخوردار است. در این مقاله، به بحث در مورد انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس به دست آورید.

دانشگاه های پذیرنده ارشد بدون کنکور پردیس

باید عرض کنیم که شاهد وجود دو نوع پذیرش و جذب دانشجوی بدون کنکور در دوره ارشد در دانشگاه هستیم. اولین نوع آن مختص دانشجویان استعداد درخشان مقطع کارشناسی مراکز مختلف دانشگاهی است و دومین آن تنها به وسیله دانشگاه های پردیس بین الملل دو دانشگاه تهران و همین طور شریف و مطابق سوابق تحصیلی افراد در طول دوران اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی است. کلیه کلاس های دانشجویان پذیرفته شده در این دوره و در این دانشگاه ها در جزیره کیش برگزار می گردد. پذیرش در پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف بر طبق سوابق تحصیلی فرد متقاضی، نمره کسب شده در آزمون زبان اختصاصی و همین طور سوابق علمی داوطلب شرکت کننده در این طرح فراگیر صورت می گیرد.
در صورت نیاز به کسب اطلاعات در مورد پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس می توانید با مشاوران آیداینتو تماس حاصل فرمایید.  

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس

کلیه متقاضیان ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس می توانند جزء دانشجویان ورودی مهر و یا بهمن باشند. هر دو دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران در حدود یک ماه پیش از ورودی و تشکیل کلاس های درسی دست به اعلام فراخوان پذیرش و جذب دانشجو می کنند. کلیه داوطلبان مایل به شرکت در این طرح باید در این زمان تعیین شده کلیه مدارک درخواستی و مورد نیاز را به دانشگاه های نام برده شده ارسال نمایند. مسئولین دانشگاه های صنعتی شریف و تهران بعد از ارزیابی و بررسی دقیق و جزء به جزء مدارک ارسالی داوطلب با وی تماس می گیرند و جهت شرکت در مصاحبه دعوت می شوند. خوشبختانه نتایج نهایی زود اعلام می شوند و هر داوطلب تنها دو روز پس از مصاحبه به وسیله دانشگاه از نتیجه قبولی خود اطلاع پیدا می کنند و امکان اقدام جهت ثبت نام نهایی برای آن ها فراهم می شود. دانشگاه صنعتی شریف دست به انتشار نتایج پذیرش در سایت رسمی دانشگاه می زند و بدین ترتیب نتایج را به داوطلبان اعلام می کند.


مدارک ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس

ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس به شکل اینترنتی انجام می پذیرد و کلیه داوطلبان باید اقدام به بارگزاری مدارک درخواستی بر روی سایت دانشگاه نمایند و در انتها کد رهگیری خود را اخذ نمایند. در زیر شماری از این مدارک را برای شما عزیزان نام می بریم. جهت کسب اطلاع از لیست کلیه مدارک درخواستی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

  • اسکن کردن تأییدیه های تحصیلی فرد متقاضی
  • اسکن کردن آخرین عکس تهیه شده از متقاضی
  • اسکن کارت ملی جهت داوطلبان ایرانی و همین طور پاسپورت برای متقاضیان بین المللی
  • ارائه مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه های شناخته شده و معتبر

آیا اطلاعی از شهریه ارشد بدون کنکور پردیس دارید؟

در صورتی که قصد ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه پردیس را دارید آیا از میزان شهریه پرداختی این دانشگاه در دوره ه های بدون و در هر ترم تحصیلی اطلاع دارید؟ کافیست با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات کافی را در رابطه با میزان شهریه ای که در صورت پذیرفته شدن در این دانشگاه باید پرداخت کنید اطلاع پیدا کنید. 

 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نتایج ارشد بدون کنکور پردیس بزنید.
در رابطه با اطلاع از نحوه پذیرش دانشجو در ارشد بدون کنکور پردیس می توانید با مشاوران خبره آیداینتو تماس حاصل فرمایید.  


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *