آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه
انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور شبانه

انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه






انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه

شمار زیادی از دانشجویان بعد از تمام شدن تحصیل در مقطع کارشناسی بر سر دوراهی ادامه تحصیلات دانشگاهی در دوره ارشد و یا ورود به بازار کار قرار می گیرند. این موضوع یک انتخاب مهم است که ممکن است اثری فوق العاده بر زندگی شخصی و آینده فرد بگذارد. اما گذشته از این مسائل ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد می تواند با مزایای بسیاری برای شما همراه باشد. از جمله این مزایا می توان به دقیق تر شدن در رشته تحصیلی دانشگاهی و انجام پژوهش و تحقیق در مورد عناوین درسی که از جذابیت خاصی برای شما برخوردار است، افزایش مهارت های حرفه ای و داشتن در آمد بیشتر در صورت اشتغال به کار اشاره کرد.
اما در این بین افرادی دیده می شوند که فرصت کافی برای مطالعه دروس مربوط به مقطع ارشد در رشته تحصیلی خود را ندارند و همواره با رؤیای گرفتن این مدرک سر می کنند. اما باید عرض کنیم که امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد به صورت بدون کنکور اما تحت شرایطی خاص برای این قبیل از افراد فراهم است. در این مقاله به بحث در مورد انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با انتخاب رشته بدون کنکور شبانه به دست آورید. باید عرض کنیم متقاضیان می توانند به عنوان استعداد درخشان در دوره شبانه ارشد دست به انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه و سپس ادامه تحصیل بزنند.

شرایط انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه

توجه داشته باشید که شرایط جذب و پذیرش دانشجو در انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه در دو شرط اختصاصی و عمومی قرار می گیرد. در زیر به ذکر این شرایط برای شما دوستان عزیز می پردازیم.
همچنین می‌توانید مقاله نتایج ارشد بدون کنکور مجازی را مطالعه کنید.

شرایط عمومی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه

در این قسمت اشاره ای به شرایط عمومی در نظر گرفته شده جهت انتخاب رشته ارشد بدون کنکور برای شما داریم.

  • داشتن معدل بالای 17 در رشته های علوم انسانی و در مقطع کارشناسی و همین طور معدلی بالاتر از شانزده در رشته های دانشگاه غیر انتفاعی را می توان از جمله شرایط دانشجویان جهت تحصیل در ارشد بدون کنکور شبانه در نظر گرفت. تمامی داوطلبان شرکت کننده در انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه لزوماً باید اقدام به تکمیل فرم ثبت نام استعداد درخشان در سایت دانشگاه خود و یا سایت سازمان سنجش نمایند.
  • نکته بسیار مهمی که هرگز نباید از آن غافل شد این است که فقط داوطلبانی امکان و فرصت شرکت در انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه را دارند که تحت عنوان دانشجوی استعداد درخشان در دوران کارشناسی شناخته شده باشند.
  • رشته انتخابی فرد در زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه باید دقیقاً همان رشته ای باشد که داوطلب دوره کارشناسی را در آن گذرانده است.
  • باید عرض کنیم که در زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه حداکثر یک سال باید از اتمام دوران تحصیل داوطلب در دوران کارشناسی گذشته باشد.
  • حداقل زمان سپری شده جهت فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی این قبیل از افراد باید هشت ترم تحصیلی باشد.

شرایط اختصاصی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه

باید عرض کنیم که در هر کدام از دانشگاه ها و در زمانی هایی متفاوت فراخوان هایی جهت پذیرش و جذب دانشجو در وب سایت های آن ها دیده می شود که حاوی شرایط اختصاصی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه نیز است. به عنوان نمونه، شماری از مراکز دانشگاهی اعلام می کنند که تنها از چند دانشگاه خاص( تعدادی از دانشگاه برتر روزانه و یا حتی شبانه) پذیرش و جذب دانشجو دارند.

زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم زمان دادن فراخوان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جهت جذب دانشجوی ارشد بدون کنکور شبانه با یکدیگر فرق دارد. جهت اطلاع از زمان دقیق ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه می توانید به وب سایت دانشگاه های مورد نظر خود مراجعه نمایید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و خوبی را در رابطه شرایط، نحوه و زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس تلفنی برقرار کنید. 

نحوه انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه

در مورد نحوه انتخاب رشته ارشد بدون کنکور باید اشاره  کنیم که هر داوطلب باید  در ابتدا به سایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه نمایند و دست به ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور طی مراحلی خاص بزنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ارشد بدون کنکور شبانه 98 بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته ارشد بدون کنکور شبانه در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *