آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد






انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد

ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد فقط به وسیله آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها برای افراد و متقاضیان امکان پذیر نیست. به بیان دیگر، تمامی داوطلبان و افراد مایل به کسب مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد بدون نیاز به شرکت و حضور در آزمون ورودی کارشناسی ارشد نیز امکان ورود به دانشگاه ها را به آسانی و بدون هیچ دغدغه ای را دارند. در طی چند سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی گام های خوب و مؤثری را در جهت جذب و پذیرش دانشجویان بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد برداشته است و در این زمینه نیز موفق بوده است باید اشاره کنیم که داوطلبان و متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد جهت ورود به دوره بدون آزمون ارشد این دانشگاه باید از شرایط استعداد درخشان برخوردار باشند تا بدین وسیله امکان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد را داشته باشند. با عنایت به بالا رفتن سطح رقابت در دروه کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد اسلامی ایران و هر چه پررنگ تر شدن نقش تحصیل در جامعه دست به نگارش و تهیه مقاله ای تحت عنوان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد زدیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد به دست آورید.

شرایط انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد

همان طور که در بالا ذکر شد، ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد فقط به فارغ التحصیلان و دانش آموختگان نمونه و برتر دوره کارشناسی و متقاضیان استعدادهای درخشان تعلق دارد. در نتیجه، در این بخش از مقاله بحث شرایط و ضوابط انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد را مطرح می کنیم. باید به عرض داوطلبان عزیز برسانیم که در وهله اول اخذ معدل قابل قبول جهت انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد در رشته های متعدد تحصیلی بسیار مهم است. در رشته های گروه انسانی این معدل 17 و در باقی رشته های تحصیلی در گروه های آزمایشی مختلف 16 است همچنین ظرفیت پذیرش در نظر گرفته شده و به تصویب رسیده برای متقاضیان و داوطلبان 10 درصد برای هر یک از رشته ها عنوان شده است. علاوه بر این، کلیه داوطلبان فقط یک بار در کل مدت یک سال تحصیلی اجازه پذیرش را دارند. اگر تعدادی از دروس خود را معادل سازی کرده اید، به هیچ وجه امکان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد برای شما وجود ندارد.

زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد

با توجه به ادغام کنکور ارشد دانشگاه سراسری و آزاد از سال 1396 زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد در روزهای آغازین تیرماه هر سال است. تمامی داوطلبان بعد از مطالعه کامل و دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد و کسب اطلاعات ضروری در رابطه با شرایط و ضوابط ثبت نام انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد لزوماً باید دست به خرید کارت اعتباری مورد نظر کنند و به وسیله ورود به سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت خود را قطعی نمایند.
برای آگاهی از زمان دقیق انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد در زمان مقرر توسط مسئولین امر و در سایت رسمی مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی ایران صورت خواهد گرفت. هر یک از داوطلب بسته به موقعیت و شرایط خود مجاز به گزینش حدود صد رشته تحصیلی در زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد هستند. با توجه به میسر نبودن امکان تغییر رشته تحصیلی دانشگاهی و دادن درخواست جهت انتقالی انتخاب رشته ها بر طبق مواردی همچون بازار کار رشته و الویت های در نظر گرفته شده کاملاً ضروری می نماید.

 رشته های ارشد بدون کنکور آزاد کدامند؟

باید بگوییم که هر یک از دانشگاه های آزاد در رشته های خاصی اقدام به جذب و گزینش دانشجوی ارشد بدون کنکور می کنند. در صورت تمایل و داشتن شرایط ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد و نیاز به اطلاع از رشته های مورد پذیرش در این دوره با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نتایج ارشد بدون کنکور آزاد بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد بدون کنکور آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *