بدون کنکور

اقتصاد بدون کنکور





اقتصاد بدون کنکور

رشته اقتصاد از جمله رشته های شناور می باشد. شناور به این معنا است که همه داوطلبان از گرووه های مختلف ریاضی، تجربی و انسانی می توانند این رشته را انتخاب کنند. اما آیا می توان به تحصیل رشته اقتصاد بدون کنکور پرداخت؟ در این مقاله می خواهیم اقتصاد بدون کنکور برای تمامی مقاطع را شرح دهیم.

معرفی رشته اقتصاد

شاید نیازی به تعریف رشته اقتصاد نباشد و همه آن را به خوبی بشناسند. رشته اقتصاد، افراد متخصص در زمینه اقتصاد را تربیت می کند تا به بررسی مسائل اقتصادی کشور بپردازند. متخصصان رشته اقتصاد و علاوه بر دانش اقتصاد و بانکداری و حسابداری باید اطلاعات جامعی پیرامون رفتار ملت و اوضاع سیاسی داشته باشند تا می توانند تحلیلی درست بر مسائل اقتصادی داشته باشند.

کارشناسی اقتصاد بدون کنکور

حال که رشته اقتصاد را برای تحصیل دانشگاهی انتخاب  کرده اید بهتر است بدانید شما می توانید به تحصیل در رشته اقتصاد بدون کنکور بپردازید. کارشناسی اقتصاد بدون کنکور در دانشگاه های آزاد و سراسری ارائه می شود. دانشگاه سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور و غیرانتفاعی کارشناسی اقتصاد بدون کنکور را ارائه می دهد.

اگر مایل به تحصیل در رشته اقتصاد بدون کنکور مقطع کارشناسی هستید لازم است ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. یعنی مایل به تحصیل در کدام یک از دانشگاه آزاد، سراسری، غیرانتفاعی و یا پیام نور هستید؟ اگر شهر خاصی مد نظرتان است؛ می توانید به انتخاب رشته در تمامی این دانشگاه ها بپردازید و تنها شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. به منظور اطلاع از واحدهای ارائه دهنده کارشناسی اقتصاد بدون کنکور و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

کارشناسی ارشد اقتصاد بدون کنکور

رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد نیز ارائه می شود رشته اقتصاد در مقطع ارشد با دو عنوان رشته علوم اقتصادی با 12 گرایش و اقتصاد نفت و گاز با چهار گرایش ارائه می شود. اما آیا امکان تحصیل ارشد اقتصاد بدون کنکور وجود دارد؟

برای تحصیل ارشد اقتصاد بدون کنکور دانشگاه های آزاد و سراسری باید جز نفرات برتر دوره کارشناسی خود باشید. به عبارت دیگر استعداد درخشان باشید. شرایط تحصیل ارشد اقتصاد بدون کنکور عبارت است از:

  • معدل کارشناسی شش ترم اول بالای 17
  • گذراندن سه چهارم واحدهای دوره کارشناسی اقتصاد تا ترم ششم
  • قرار گرفتن در 10% نفرات برتر گروه

در صورت داشتن شرایط فوق می توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد بدون کنکور اقدام کنید. راه دیگر تحصیل ارشد اقتصاد بدون کنکور ثبت نام در دانشگاه های فراگیر پیام نور است. به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دکتری اقتصاد بدون کنکور

تحصیل در مقطع دکتری اقتصاد بدون کنکور تنها برای استعدادهای درخشان امکان پذیر است. البته باید توجه داشته باشید تنها جز استعداد درخشان بودن عامل قبولی قطعی نیست. بلکه علاوه بر آن باید در مصاحبه دکتری شرکت و پذیرفته شوید. برای مصاحبه بهتر است با نحوه مصاحبه دکتری آشنا شوید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر پیرامون اقتصاد بدون کنکور تمام مقاطع و تمام دانشگاه ها می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *