آیدانیتو > اعلام نتایج نمونه دولتی زنجان 98
نتایج نمونه دولتی

اعلام نتایج نمونه دولتی زنجان 98

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی زنجان 98

در تمامی استان های کشور دولت مدارسی را اختصاص داده تحت عنوان مدارس نمونه دولتی؛ در استان زنجان هم مانند استان‌های دیگر کشور، کیفیت و امکانات آموزشی بالا و شهریه مناسب مدارس نمونه دولتی سبب استقبال دانش‌آموزان و والدین از این نوع مدارس شده است؛ به‌طوری‌ که ‌هر سال تعداد زیادی از متقاضیان با شرکت در آزمون ورودی با یکدیگر برای وارد شدن به مدارس نمونه دولتی رقابت می‌کنند.
آزمون مدارس نمونه دولتی استان زنجان را اداره آموزش‌ و پرورش استان برای داوطلبان پایه‌های ششم و نهم متقاضی تحصیل پایه‌های هفتم و دهم مدارس نمونه دولتی، به صورت هماهنگ استانی، برگزار می‌کند. این روزها داوطلبانی که در آزمون ورودی شرکت‌ کرده‌اند، منتظر اعلام نتایج هستند. در این مقاله نکاتی درباره‌ی اعلام نتایج تیزهوشان هم نیز می‌خوانید.


ثبت‌نام پایه هفتم مدارس نمونه دولتی استان زنجان چه شرایطی دارد؟

اولین شرط قبولی در آزمون ورودی است. دانش‌آموزان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی، ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کنند و پذیرفته شوند. برای ثبت‌نام در آزمون ورودی و ثبت‌نام در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی استان زنجان، همه نمره‌های نیمسال اول تحصیلی پایه ششم دانش‌آموز متقاضی باید «خیلی خوب» باشد. دانش‌آموزان عزیز به این نکته توجه کنند که فقط می‌توانند یک نمره «خوب» در کارنامه داشته باشند و نه بیشتر.
در صورت عدم وجود این شرط، دانش‌آموز حتی اگر ثبت‌نام اینترنتی آزمون ورودی را هم انجام داده باشد، از دریافت کارت ورود به جلسه محروم می‌شود. متقاضیان تحصیل در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی استان زنجان، در تمام درس‌های پایه ششم دو نیمسال اول و دوم باید نمره «خیلی خوب» به دست آورده باشند و فقط می‌توانند در یک درس نمره‌ی «خوب» داشته باشند. شرط سوم ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی برخوردار بودن از تابعیت ایرانی است؛ البته اتباع غیرایرانی هم با شرایط خاصی می‌توانند در مدارس نمونه دولتی ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام پایه دهم مدارس نمونه دولتی استان زنجان چه شرایطی دارد؟

برای ثبت نام در این حوزه باید شرایطی را فراهم کنید . دانش‌آموزان متقاضی ثبت‌نام در در پایه دهم مدارس نمونه دولتی باید از اتباع ایران باشد. در پایه نهم هم معدل کل بالای 17 کسب کرده باشد. اما برای ثبت‌نام در آزمون ورودی ملاک داشتن معدل 17 به بالا در نیمسال اول پایه نهم است.

 آزمون و معدل در قبولی آزمون مدارس نمونه دولتی استان زنجان چه سهمی دارند؟

ملاک‌های پذیرش نهایی داوطلبان برای قبولی در پایه‌های هفتم و دهم مدارس نمونه دولتی متفاوت است. برای پایه هفتم، متقاضیان براساس نمره‌ی آزمون ورودی ارزیابی می‌شوند. اما معیار ارزیابی داوطلبان متقاضی ورود به پایه دهم، نمرات پایه نهم و نمره آزمون است؛ به بیان دقیق‌تر، نتیجه‌ی آزمون و نمرات دانش‌آموز، هریک پنجاه درصد در نمره نهایی آزمون داوطلب سهم دارند.

تراز آزمون مدارس نمونه دولتی زنجان

تراز مورد قبول در این آزمون برای قبولی مدارس نمونه دولتی چقدر است ؟ معمولا تراز بین 0 تا 20.000 است و سطح علمی دانش‌آموزان را مشخص می‌کند. در واقع، ملاک رتبه‌بندی بر اساس تراز کسب شده است. در ادامه نحوه‌ی محاسبه‌ی نمره خام و تراز آزمون ارائه شده است.

نحوه‌ی محاسبه‌ی نمره خام آزمون نمونه دولتی زنجان

نمره خام داوطلبان آزمون به صورت درصد محاسبه شده و در فرمول تراز از این نمره استفاده می‌شود. کمترین نمره خام 33.33-% و بیشترین نمره خام %100 است. برای پاسخ‌های اشتباه نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.

زمان اعلام نتایج نمونه دولتی زنجان 98

ابتدا باید بگوییم که باید برای اطلاعات دقیق به سایت مخصوص این آزمون بروید و اطلاعات را از آن استعلام بگیرید . آزمون ورودی ادغام شده مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به صورت هماهنگ استانی برگزار شد. دانش‌آموزان متقاضی ورود به این دو نوع مدرسه در استان زنجان در یک آزمون واحد که جمعه 11 خرداد ماه 97 برگزار شد، شرکت کردند. نتایج هر دو آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی همزمان اعلام خواهد شد.
اگر سؤالی درباره اعلام نتایج نمونه دولتی استان زنجان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم زنجان

از آنجایی که آزمون های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی زنجان در سال جاری در یک روز و یک زمان برگزار شدند، اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم زنجان نیز همزمان با اعلام نتایج تیزهوشان این استان خواهد بود.  از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم زنجان هنوز مشخص نیست، می توان پیش بینی کرد که نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم زنجان از هفته سوم تیرماه همزمان با زمان انتشار نتایج تیزهوشان از طریق سایت hoosh.medu.ir اعلام شود.
در صورتی که پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم زنجان ، در یکی از مدارس نمونه دولتی انتخابی، پذیرفته شدید، بایستی گوش به زنگ باشید که در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. به این نکته هم توجه داشته باشید که فرصتی نیز به داوطلبانی که به نتیجه آزمون اعتراض دارند، اختصاص داده خواهد شد تا پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم زنجان ، اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند.
بر طبق خبری که چندی پیش در رسانه ها منتشر شد آزمون تیزهوشان شم به هفتم به طور کامل حذف گردیده است و دانش آموزان مجبور به شرکت در این آزمون سخت و پراسترس برای ورود به پایه هفتم مدارس تیزهوشان نیستند. در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی دقیق تر و با جزئیات بیشتر می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم زنجان

در این پایه کمی شرایط متفاوت است . با توجه به اینکه نتایج نمونه دولتی تیزهوشان و نمونه دولتی در یک روز اعلام خواهد شد، اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم زنجان حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود.
اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم زنجان به صورت اینترنتی بوده و شما می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از نتیجه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم زنجان با خبر شوید. با توجه به اینکه دانش آموزان در هنگام ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، اقدام به انتخاب مدارس نمونه دولتی می نمایند، پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم زنجان، در صورتی که در یکی از مدارس انتخابی، قبول شده باشند، می توانند در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
در ضمن در صورتی که به نتایج اعلام شده اعتراض دارید ، نگران نباشید، زیرا پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم زنجان ، فرصتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

مشاهده نتایج آزمون نمونه دولتی استان زنجان

داوطلبان حدود دو یا سه هفته پس از آزمون ورودی می‌توانند منتظر اعلام نتایج نهایی باشند. نتایج از طریق وبسایت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اعلام می‌شود. بر اساس اعلام این اداره، نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونۀ دولتی دوره دوم متوسطه‌ی سال تحصیلی 99-1398، نیمه‌ی دوم تیر ماه 1398 اعلام می‌شود. داوطلبان به خاطر داشته باشند که نتایج آزمون نمونه دولتی هر استان جداگانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمان اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی استان زنجان

اگر نسبت به نتیجه اعلام شده از آزمون اعتراض داشتیم چه کنیم ؟ امکان اعتراض به نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای شرکت‌کنندگان این آزمون وجود دارد. با وجود احتمال کم رخ دادن اشتباه در اعلام نتایج، پس از اعلام نتایج نمونه دولتی زنجان 98 ، داوطلبان جهت اعتراض چند روز فرصت دارند. زمان دریافت اعتراضات هنوز اعلام نشده است. نتایج رسیدگی به اعتراضات، حدودا دو هفته پس از پایان مهلت ثبت اعتراض به داوطلبان اطلاع داده می‌شود.

ثبت‌نام حضوری پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

داوطلبان توجه داشته باشند که پس از اعلام نتایج، در صورتی که در زمان مشخص شده برای ثبت‌نام حضوری اقدام نکنند، نام آنها از لیست پذیرش شده‌ها حذف خواهد شد.

لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی مخصوص استان زنجان

لیست ذخیره چیست و به چه کاری می آید ؟ معمولا پس از پایان مهلت ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی، ظرفیت خالی در این مدارس وجود خواهد داشت. این ظرفیت خالی ممکن است به دلیل انصراف از ثبت‌نام تعدادی از داوطلبان، عدم مراجعه حضوری برای ثبت‌نام، انتخاب مدرسه تیزهوشان و یا افزایش ظرفیت ایجاد شود.

شهریه مدارس نمونه دولتی استان زنجان

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، یکی از دلایل محبوبیت مدارس نمونه دولتی شهریه پایین آنها در قیاس با مدارس غیرانتفاعی است. در تعیین مقدار شهریه‌ مقطع تحصیلی، منطقه و استان‌ موثر است. اما به طور کلی شهریه از 2.5 میلیون تومان در مقطع دبستان تا 6 میلیون تومان در مقطع متوسطه شناور است. کلاس‌های فوق برنامه و خدمات آموزشی و رفاهی در نظرگرفته شده، بر افزایش میزان شهریه موثر هستند. به داوطلبان عزیز پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های نتایج مدارس نمونه دولتی 98 و اعلام نتایج نمونه دولتی زنجان 98 را به طور دقیق و کامل مطالعه کرده و نکات آن را به خاطر بسپارند.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با اعلام نتایج نمونه دولتی زنجان 98 در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “اعلام نتایج نمونه دولتی زنجان 98

  1. Ayda گفت:

    سلام ممنون از شما بابتاطلاعات ببخشید اگه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم من معدلم رو اتباه زدم بجای نوزده وهشتاد نوزده وپنج زدم در ضمن امتیازم ۱۵۴ شدم ولی قبول نشدم میهوام ببینمچه ور میتونم اعتراض کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *