آیدانیتو > اعلام نتایج نمونه دولتی خوزستان
نتایج نمونه دولتی

اعلام نتایج نمونه دولتی خوزستان

اعلام نتایج نمونه دولتی خوزستان 99

مدارس نمونه دولتی استان خوزستان همواره به دلیل کیفیت و امکانات آموزشی بالا و شهریه پایین، در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی، از طرف دانش‌آموزان و والدین آنها با استقبال مواجه شده‌اند و سالانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان در آزمون ورودی این مدارس شرکت می‌کنند. آزمون مدارس نمونه دولتی استان خوزستان به‌صورت هماهنگ استانی توسط آموزش‌وپرورش استان و در دو پایه ششم و نهم برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم برگزار شد. این روزها داوطلبان در انتظار اعلام نتایج هستند. در ادامه مقاله نکاتی را درباره‌ی اعلام نتایج نمونه دولتی خوزستان 99 با داوطلبان عزیز در میان خواهیم گذاشت.

ثبت‌نام در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی استان خوزستان چه شرایطی دارد؟

یکی از مدارسی که می توانید در آن ها به ادامه تحصیل بپردازید مدارس نمونه دولتی می باشند. دانش‌آموزان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی استان خوزستان می‌بایست در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند.
پس اولین شرط ثبت‌نام، قبولی در آزمون ورودی است. برای ثبت‌نام در آزمون ورودی به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی خوزستان، تمام نمرات نیمسال اول دانش‌آموز در پایه ششم باید «خیلی خوب» باشد و فقط یک نمره «خوب» در کارنامه قابل‌قبول است.
دانش‌آموزانی که واجد این شرط نباشند، حتی در صورت انجام ثبت‌نام اینترنتی آزمون ورودی، کارت ورود به جلسه برایشان صادر نمی‌شود. برای ثبت‌نام در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی خوزستان دانش‌آموزان  در تمام درس‌های پایه ششم هر دو نیمسال اول و دوم باید نمره «خیلی خوب» داشته باشند و داشتن نمره «خوب» فقط در یک درس مجاز است.
سومین شرط ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی استان خوزستان، این است که فقط اتباع ایران مجاز به ثبت‌نام هستند و اتباع غیرایرانی فقط تحت شرایط خاصی می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند.
دانش‌آموزان پذیرفته شده در یک مدرسه‌ی نمونه دولتی، مجاز به ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی دیگر نیستندمشاوره تحصیلی تلفنی مدارس را می توانید در مقاله مخصوص به خودش مطالعه بفرمایید.

ثبت‌نام در پایه دهم مدارس نمونه دولتی استان خوزستان چه شرایطی دارد؟

دانش‌آموزانی که متقاضی ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی خوزستان در پایه دهم هستند، هم باید تابعیت ایرانی داشته باشند. معدل کل پایه نهم داوطلبان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان خوزستان، باید حداقل 17 باشد. اما برای ثبت‌نام در آزمون ورودی ملاک، معدل 17 به بالا در نیمسال اول است.

 آزمون و معدل در قبولی آزمون مدارس نمونه دولتی خوزستان چه سهمی دارند؟

در مدارس نمونه دولتی استان خوزستان، ملاک‌های اعلام قبولی نهایی داوطلبان ورود به پایه‌های هفتم و دهم متفاوت است. برای داوطلبان ورود به پایه هفتم، ملاک ارزیابی نمره‌ی داوطلب در آزمون ورودی است. اما برای داوطلبان متقاضی ورود به پایه دهم، نمرات پایه نهم داوطلب، در نمره و رتبه نهایی او در آزمون ورودی نمونه دولتی موثر است. به بیان دقیق‌تر، نتیجه‌ی آزمون و نمرات دانش‌آموز هر کدام پنجاه درصد در نمره نهایی آزمون سهم دارند.

تراز آزمون نمونه دولتی خوزستان

از مهم ترین عوامل در قبولی در مدارس نمونه دولتی تراز می باشد. تراز نتایج نمونه دولتی خوزستان معمولاً  مابین 0 تا 20.000 است که سطح علمی دانش آموزان را مشخص می کند . در حقیقت بر اساس تراز کسب شده، رتبه بندی انجام می شود. در ادامه نحوه ی محاسبه نمره خام، تراز آزمون و …. را مشاهده خواهید کرد.

نحوه محاسبه نمره خام

{(تعداد سوالات نادرست)-(تعداد سوالات درست*3)*100 تقسیم بر تعداد کل سوالات*3}

نحوه محاسبه تراز آزمون مدارس نمونه دولتی

(ضریب درس*{تعداد پاسخ‌های غلط-(3*تعداد پاسخ‌های صحیح درس)}

جمع نمره خام همه‌ی دروس، نمره خام کل داوطلب را تشکیل می‌دهد. امتیاز کل آزمون: (نمره خام کل*20000) تقسیم بر X (مثلا 510 تعداد سوالات)

نمره خام= جمع نمرات خام هر درس

نمره خام درس= ضریب درس* {تعداد سوالات غلط+ (3*تعداد سوالات صحیح)}

محاسبه امتیاز = 20000*نمره خام کل تقسیم بر X

زمان اعلام نتایج نمونه دولتی خوزستان 99

برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به صورت ادغام شده‌ و هماهنگ استانی است. دانش‌آموزان برای ورود به این دو نوع مدرسه در خوزستان می‌بایست در یک آزمون واحد شرکت کنند. آزمون برای ورود به مقطع متوسطه دو،  در نیمه خرداد ماه برگزار می شود. نتایج هر دو آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی همزمان اعلام می‌شود.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

مشاهده نتایج آزمون نمونه دولتی استان خوزستان

دو تا سه هفته پس از برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی خوزستان نتایج نمونه دولتی خوزستان از طریق وبسایت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اعلام می‌شود. بر اساس اعلام این اداره، نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونۀ دولتی دورة دوم متوسطه در سال تحصیلی 1400-1399، نیمۀ دوم تیر ماه 1398 اعلام خواهد شد. داوطلبان به این نکته توجه داشته باشند که نتایج نمونه دولتی در هر استان به صورت جداگانه اعلام می‌شود.

اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم خوزستان

از آنجایی که آزمون های مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی خوزستان در سال جاری در یک روز و یک زمان برگزار شدند ، اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم خوزستان نیز همزمان با اعلام نتایج تیزهوشان این استان خواهد بود.  از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم خوزستان هنوز مشخص نیست ، می توان پیش بینی کرد که نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم خوزستان از هفته سوم تیرماه همزمان با زمان انتشار نتایج تیزهوشان از طریق سایت  hoosh.medu.ir اعلام شود. در صورتی که پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم خوزستان ، در یکی از مدارس نمونه دولتی انتخابی، پذیرفته شدید، بایستی گوش به زنگ باشید که در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. به این نکته هم توجه داشته باشید که فرصتی نیز به داوطلبانی که به نتیجه آزمون اعتراض دارند ، اختصاص داده خواهد شد تا پس از اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم خوزستان ، اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند.

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم خوزستان

اگر در جریان این آزمون در سال های گذشته باشید می دانید که نتایج این دو آزمون یعنی آزمون نمونه دولتی تیزهوشان و نمونه دولتی در یک روز اعلام خواهد شد،  اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم خوزستان حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی و در سایت  azmoon.medu.ir خواهد بود.
 اعلام نتایج نمونه دولتی ششم به هفتم خوزستان به صورت اینترنتی بوده و شما می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از نتیجه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم خوزستان با خبر شوید. با توجه به اینکه دانش آموزان در هنگام ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ، اقدام به انتخاب مدارس نمونه دولتی می نمایند، پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم خوزستان ، در صورتی که در یکی از مدارس انتخابی، قبول شده باشند، می توانند در بازه ی زمانی معینی که توسط مدرسه اعلام می شود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
در ضمن در صورتی که به نتایج اعلام شده اعتراض دارید ، نگران نباشید، زیرا  پس از اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم خوزستان ، فرصتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. اگر نیاز به راهنمایی دارید ما به شما مشاوره تحصیلی تلفنی را پیشنهاد می کنیم.

زمان اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی خوزستان

به‌ رغم احتمال کم در بروز اشتباه در اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، امکان اعتراض به این نتایج برای دانش‌آموزان فراهم شده است. پس از اعلام نتایج نمونه دولتی خوزستان 99 فرصت چند روزه‌ای برای اعلام اعتراض در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. هنوز زمان دریافت اعتراضات اعلام نشده است. معمولا نتایج رسیدگی به اعتراضات حدود دو هفته پس از پایان مهلت اعتراض به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

شهریه مدارس نمونه دولتی  خوزستان

مدارس نمونه دولتی به نست باقی مدارس شهریه مناسب تری را دریافت می کنند. یکی از دلایل استقبال از مدارس نمونه دولتی شهریه دریافتی کمتر آنها نسبت به مدارس غیرانتفاعی است. البته مقدار شهریه‌ای که دریافت می‌شود، نسبت به مقطع تحصیلی، منطقه و استان‌ متفاوت است.
اما به طور کلی می‌توان گفت شهریه مدارس نمونه دولتی خوزستان از 2.5 میلیون تومان برای دبستان تا 6 میلیون تومان برای متوسطه متغیر است. شهریه با توجه به کلاس‌های فوق برنامه و خدمات آموزشی و رفاهی در نظرگرفته شده، ممکن است افزایش یابد. در نهایت پس از بررسی اعلام نتایج نمونه دولتی خوزستان 99 به دانش‌آموزان عزیز متقاضی ورود به مدارس نمونه دولتی استان خوزستان و والدین آنها مطالعه مقاله‌های نتایج مدارس نمونه دولتی 99 را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *