آیدانیتو > اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم 99
نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم 99

اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم 99

حدود 200 هزار داوطلب در مرداد 99 برای ورود به پایه هفتم مدارس تیزهوشان در آزمون تیزهوشان شرکت کرده اند. از این میان در حدود 16000 نفر پذیرفته خواهند شد. حال داوطلبین منتظر اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم 99 هستند. در این مقاله می خواهیم زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم 99 را مورد بررسی قرار دهیم.


علت محبوبیت پایه هفتم مدارس تیزهوشان

والدین و دانش آموزان و دانش آموزانی که مدل بسیار خوبی را در دوره های تحصیلی خود کسب کرده اند و جزو دانش آموزان با استعداد و باهوش هستند، مایل اند در مدارس تیزهوشان پذیرفته و مشغول به تحصیل شوند. این تمایل به دلیل سطح علمی و آموزش بالای مدارس تیزهوشان، وجود کادر آموزشی عالی و توجه به استعدادهای فردی دانش آموزان است. از این رو بسیاری از دانش آموزان مایل به تحصیل در این مدارس هستند. ثبت نام کتاب درسی از مهمترین قسمت های ورود به مدسه است.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

زمان اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم 99 در نیمه اول شهریور ماه است. نتایج در سایت مدارس استعدادهای درخشان به آدرس hoosh.medu.ir اعلام خواهد شد. دریافت و مشاهده نتایج تنها به صورت اینترنتی است و برای اطلاع از قبولی یا عدم قبولی نیازی به مراجعه حضوری به مدارس نیست.

نحوه مشاهده نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

پس از اعلام نتایج توسط سامانه با ورود به سایت hoosh.medu.ir و با ورود کد ملی و رمز ورود همگام که توسط مدیریت قبلاً دریافت کرده اید، نتیجه خود را مشاهده کنید. وضعیت پذیرش داوطلبین در ستون وضعیت قبولی یا کلمات “پذیرفته شده” و “پذیرفته نشده” قابل مشاهده است. در صورتی که موفق به پذیرش در مدارس تیزهوشان شده اید، می توانید با کلیک بر روی کلمه مدیریت که در ستون سمت چپ وضعیت قبولی قرار گرفته است، مدرسه پذیرفته شده خود را مشاهده کنید. اگر رمز ورود خود را فراموش کرده اید، می توانید وارد قسمت فراموشی رمز ورود شده و بقیه مراحل را از این قسمت طی کنید. در این قسمت به صورت خودکار شماره سریال شناسنامه داوطلب به عنوان رمز ورود در نظر گرفته می شود.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

نحوه صدوره کارنامه پایه ششم به هفتم تیزهوشان

کارنامه صرفاً و فقط برای داوطلبینی که موفق به پذیرش نشده اند، صادر می شود و برای پذیرفته شدگان هیچ کارنامه ای صادر نخواهد شد. داوطلبینی که پذیرفته نشده اند، تا حداکثر یک هفته بعد از اعلام نتایج می توانند کارنامه خود را مشاهده کنند. کارنامه داوطلبین پذیرفته نشده شامل تعداد سؤالاتی که پاسخ صحیح داده اند و تعداد سؤالاتی که پاسخ اشتباه داده اند است. همچنین نمره کسب کرده برای هر درس و امتیاز کل داوطلب قابل مشاهده است. در این کارنامه نمره آخرین فرد پذیرفته در مدارس انتخابی نیز آمده است. تا میزان فاصله تا قبولی برای داوطلبینی که موفق به پذیرش نشده اند، مشخص شود.

مراحل بعد از اعلام نتایج ششم به هفتم تیزهوشان

بعد از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم 99 توسط سایت و مشاهده نتایج خود، در صورت پذیرفته شدن باید برای تکمیل مراحل ثبت نام به مدرسه پذیرفته شده مراجعه کنید. برای ثبت نام حضوری مدارس تا پایان شهریور ماه مهلت دارید و امکان ثبت نام بعد از این تاریخ امکان پذیر نیست. داوطلبین دو قلو در صورتی که هر دو در آزمون شرکت کرده اند، برای پذیرش شرایط ویژه ای دارند. در صورتی که یکی از دانش آموزان موفق به پذیرش شده باشد و دانش آموزان دیگر 80% نمره آخرین فرد قبول شده در مدرسه ای که قل دیگر او پذیرفته شده است را کسب کرده باشد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرفته می شود.

نکات مهم پذیرفته شدگان ششم به هفتم

در صورتی که موفق به پذیرش شده اید، بهتر است از موارد زیر اطلاع داشته باشید.
1- امکان انتقالی داخل شهرستان وجود ندارد.
2- انتقالی از شهرستانی به شهرستان دیگر، در صورت تغییر محل سکونت بنابر شرایطی وجود دارد. این شرایط آن است که داوطلب باید موفق به کسب نمره کف قبولی مدرسه شهرستان مقصد شده باشد. موافقت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای مبدأ و مقصد نیز الزامی است.
3- هزینه مدارس تیزهوشان نصف مدارس غیر دولتی همان شهرستان است. پذیرفته شدگان باید این شهریه را پرداخت کنند.
4- مدارس تیزهوشان خوابگاه ندارند. در این مقاله با موضوع اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم 99 همراه شما بودیم.
شما میتوانید مقاله نتایج تیزهوشان نهم را نیز نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *