آیدانیتو > اعتراض به نتایج تیزهوشان 99
نتایج تیزهوشان

اعتراض به نتایج تیزهوشان 99

اعتراض به نتایج تیزهوشان 99

در این مقاله به موضوع اعتراض به نتایج تیزهوشان 99 پرداخته ایم. آزمون تیزهوشان به منظور شناخت و جذب دانش آموزان مستعد و تیزهوشی برگزار می شود. تحصیل در مدارس تیزهوشان از خواسته و آرزوی بسیاری از دانش آموزان در پایه های مختلف است.
اما حضور در این مدارس شرایط خاصی را می طلبد که در هر مقطع تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال داوطلبانی که قصد شرکت در پایه ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی را دارند، نمرات خیلی خوب (یا یک خوب و مابقی خیلی خوب) در پایه پنجم است و داوطلبان پایه نهم به دهم باید معدل بالای 19 در پایه هشتم از لزومات ثبت نام مدارس تیزهوشان است.
ثبت نام آزمون تیزهوشان از اواخر فروردین ماه تا هفته اول اردیبهشت ماه برای پایه نهم به دهم از طریق وب سایت ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir و برای پایه ششم به هفتم از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام خواهد شد و داوطلبانی که در مهلت اعلام شده ثبت نام کردند با دریافت کارت ورود به جلسه خود در آزمون تیزهوشان که در سراسر کشور به صورت همزمان و رأس ساعت 9 صبح برگزار شد، شرکت کردند.
اما هر ساله بعد از اعلام نتایج تیزهوشان فرصتی فراهم می شود که دانش آموزان معترض به نتیجه، اعتراض خود را ثبت می کنند و بعد از بررسی اعتراض نتیجه آن اعلام می شود. در مقاله اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 99 شما از زمان اعتراض به نتایج تیزهوشان 99، نحوه ی اعتراض به همراه راهنمای تصویری مطلع خواهید شد. بنابراین با ادامه مقاله اعتراض به نتایج تیزهوشان 99 همراه آیدانیتو باشید.

زمان اعتراض به نتایج تیزهوشان

داوطلبانی که رتبه قبولی مدارس تیزهوشان را کسب نکرده اند، توجه کنند حداکثر یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 99 برای این دسته از داوطلبان کارنامه صادر خواهد شد. محتویات کارنامه شامل تعداد پاسخ های صحیح و غلط، تراز هر درس، تراز کل آزمون، تراز آخرین نفر قبولی در مدارس منتخب دانش آموز است، زمان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 99 بعد از صدور کارنامه انجام می شود.
از مقاله ثبت نام کتاب درسی هم دیدن کنید.

نحوه ی اعتراض به نتایج تیزهوشان

دانش آموزان و اولیای گرامی که قصد ثبت اعتراض دارند، توجه داشته باشند که تنها مجاز به انتخاب حداکثر 3 مورد تجدید نظر و تنها مجاز به یک بار ثبت اعتراض خود در سامانه اعتراض هستند. در فرم اعتراض به نتایج 5 موضوع وجود دارد که همان طور که گفته شد، انتخاب حداکثر 3 مورد مجاز است. در ادامه موارد قابل اعتراض را مشاهده خواهید کرد.
  1. مطابقت نداشتن تعداد پاسخ های صحیح (نزده) غلط در کارنامه یا تصویر پاسخ برگ
  2. اعمال نشدن ضابطه پذیرش مربوط به دو قلوها
  3. خطا در محاسبه نمره کل
  4. مطابقت نداشتن اولویت های مندرج در کارنامه با اولویت های درج شده در کارت ورود به جلسه دانش آموز
  5. سایر موارد

راهنمای تصویری اعتراض به نتایج تیزهوشان

برای ثبت نام اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 99 باید وارد سایتی که در آن ثبت نام کرده اید شوید. اما ثبت اعتراض به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم در سایت در سمت راست با وارد کردن کد ملی و سریال 6 رقمی شناسنامه، وارد سامانه خواهید شد و در ادامه صفحه ثبت نام را مشاهده می کنید.

همان طور که در تصویر مشخص است با کلیک بر آیکن شماره 1 (علامتگذاری شده) تصویر پاسخ برگ آزمون تیزهوشان نمایش داده می شود. داوطلبان می توانند با مشاهده پاسخ برگ از صحت تعداد پاسخ های غلط و صحیح و نزده در کارنامه نیز مطلع شوند.

اما برای اعتراض بر روی آیکن شماره 2 کلیک کنید و اعتراض خود را همان طور که گفته شد، بر اساس یک تا حداکثر سه مورد از موارد قابل اعتراض ذکر کنید. برای هر مورد توضیحاتی حداکثر 4 خط به منظور دفاع از اعتراض درج کنید. و بعد از پایان تکمیل فرم اعتراض، گزینه “ذخیره” را انتخاب کنید. بعد از ثبت و ذخیره صفحه ای به شکل زیر نمایش داده می شود که نشان دهنده ی ثبت موفقیت آمیز درخواست شما است. 2 الی 3 هفته بعد از پایان مهلت اعتراض نتایج اعتراض اعلام خواهد شد.

دانش آموزان و اولیای محترم برای بررسی و ثبت اعتراض به نتایج آزمون و سؤالات مختلف در زمینه اعتراض به نتایج تیزهوشان 99 با مشاوران باسابقه آیدانیتو تماس بگیرید. به دانش آموزان عزیز توصیه می کنیم بعد از مطالعه اعتراض به نتایج تیزهوشان 99، سری هم به مقاله “نتایج نمونه دولتی 99 ” بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *