آیدانیتو > اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد
اعلام نتایج آزمون ارشد

اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد

                                                                                                             
اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد

آزمون کارشناسی ارشد از جمله پر طرفدارترین آزمون ها در میان تمامی آزمون های برگزار شده برای ورود به مقاطع مختلف تحصیلی است. آزمونی که در هر سال تحصیلی شمار بسیاری از متقاضیان و داوطلبان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آن حضور پیدا می کنند. قابل توجه شما دوستان که آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد و سراسری به تازگی در یکدیگر ادغام شده اند و کلیه داوطلبان تنها در یک آزمون حضور به هم می رسانند. آزمون کارشناسی ارشد ورودی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال تحصیلی 98 در روزهای پنجم و ششم ماه آینده یعنی اردیبهشت ماه در کلیه گروه های آزمایشی برگزار می گردد.
پس از اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد تمامی داوطلبان انتخاب رشته را آغاز می کنند. در این بین داوطلبانی دیده می شوند که نسبت به نتایج ارشد دانشگاه آزاد خود معترض هستند. این اعتراضات معمولاً در طی دو مرحله اتفاق می افتد. مرحله اول در زمان دریافت نتایج اولیه و دیگری در زمانی که داوطلب انتخاب رشته ارشد آزاد خود را انجام می دهد. در این مقاله، به بحث در مورد اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری و کافی را در رابطه با اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد به دست آورید.

اعتراض به نتایج اولیه ارشد آزاد

باید عرض کنیم که احتمال بروز خطا در کارنامه داوطلبان بسیار پایین است. ولی در صورت بروز خطا در کارنامه سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در صورت موجه بودن دلیل داوطلب مجدداً کارنامه وی را مورد بررسی قرار می دهند. دو مورد از اشتباهاتی که هر یک از داوطلبان در صورت وجود داشتن می توانند به آن معترض باشند شامل اشتباه در محاسبه کردن در صد دروس و اشتباه در اعمال سهمیه هاست. در ادامه به ارائه توضیحاتی هر چند مختصر راجع به این موارد می پردازیم. برای اطلاع از زمان دقیق نحوه اعتراض به نتایج اولیه کارشناسی ارشد آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

اشتباه در محاسبه درصد دروس

به طور معمول چند روز پس از برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد پاسخ نامه سؤالات این آزمون در سایت قابل ملاحظه و بررسی است. تمامی داوطلبان معترض به درصدهای خود در آزمون کارشناسی ارشد امکان مقایسه درصدهای خود را با پاسخ برگ سؤالات دارند و در صورت وجود اشتباه در محاسبه درصدها امکان اقدام برای اعتراض به نتایج ارشد آزاد را دارند. برای اینکه این همه سختی و دردسر را برای ورود به مقطع ارشد را نکشید میتوانید از طریق ارشد بدون کنکور اقدام کنید.

                                                                                                                                                  

اشتباه در اعمال انواع سهمیه ها

در صورتی که در زمان ثبت نام در کنکور ارشد آزاد داوطلبان مشمول یکی از سهمیه های مذکور در دفترچه ثبت نام این آزمون بوده اند اما این موضوع در کارنامه آن ها اعمال نشده باشد فرصت اعتراض به این مسئله را در زمان تعیین شده برای اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد را دارند. از جمله سهمیه های مؤثر در آزمون ارشد آزاد می توان از سهمیه خانواده های شهدا، ایثارگران و رزمندگان یاد کرد.
اگر سؤالی درباره زمان و نحوه اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

اعتراض به نتایج نهایی ارشد آزاد

با اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد آزاد و انتشار کارنامه نهایی داوطلبان امکان عدم رضایت آن ها از رشته محل پذیرفته شده در آن به علت انتخاب رشته نادرست وجود دارد. سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی داوطلبان معترض به نتایج نهایی ارشد آزاد می توانند اعتراض خود را نسبت به نتایج نهایی اعلام نمایند. دقت داشته باشید که متقاضی موظف است قبل از اعلام اعتراض دست به بررسی شانس قبولی خود در انتخاب های پایین تر از رشته محل فعلی بزند و سپس درخواست خود نسبت به اولویت های بعدی را در ثبت نمایند. شما دوست داوطلب برای اطلاع از زمان اعتراض به نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماسی حاصل فرمایید. 

                                                                                                                                                  

نحوه ثبت اعتراض نتایج ارشد آزاد

هر کدام از داوطلبان برای ثبت اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد و پیگیری هر سؤالی در این خصوص می توانند یکی از روش های زیر را برای این امر انتخاب نمایند.
1) مراجعه حضوری داوطلب به ستاد پاسخگویی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد.
2) برقراری تماس تلفنی با ستاد پاسخگویی تلفنی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد.
3) ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد آزاد از طریق مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org.

در این مقاله به تحلیل و بررسی اعتراض به نتایج ارشد دانشگاه آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد بزنید.
برای ثبت اعتراض خود به نتایج ارشد دانشگاه آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

                                                                                                                                                  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *