مهاجرت به کانادا

ازدواج در کانادا






 


ازدواج در کانادا

کانادا قوانین جدی و سخت گیرانه ای برای مهاجرت دارد. اما اگر شما در یک رابطه جدی با یک فرد کانادایی یا کسی که در کانادا اقامت دائم دارد داشته باشید، شانس تان برای ورود به کانادا و گرفتن اقامت زیاد است. اما بهتر است قبل از وارد شدن به فرایند ازدواج در کانادا با قوانین و شرایط آن آشنا شوید و با آگاهی کامل در این فرایند قدم بردارید.

شرایط ازدواج در کانادا

در بیشتر استان های کانادا، سن ازدواج 18 سالگی به بالاست (به جز بریتیش کلمبیا که 19 سالگی است). یعنی هر فردی که 18 سال یا بیشتر داشته باشد، می تواند ازدواج کند. در بازه سنی 16 تا 18 سالگی هم در صورت موافقت والدین می توان ازدواج کرد. مهاجرت از طریق ازدواج، در صورتی که کسی زیر 16 سال باشد امکان پذیر نیست.

در کشور کانادا همه تقاضاهای مهاجرت توسط سازمان شهروندی و مهاجرت، مورد بررسی قرار می گیرند. برای این که بتوانید همسر کسی در کانادا بشوید، باید از ویژگی های مشخصی برخوردار باشید. اگر شما در کشور خودتان یا جایی غیر از کانادا با این فرد ازدواج کرده اید، برای پذیرفته شدن ازدواجتان باید حتماً آن را در کانادا ثبت کنید.

اگر شما هنوز با هم ازدواج نکرده اید، همچنان می توانید تحت حمایت همسرتان به کانادا مهاجرت کنید. فقط باید بتوانید این رابطه را از طریق اسنادی مثل نامه ها، کپی ایمیل ها، مکالمات ایمیلی، عکس ها و… ثابت کنید.

فرایند مهاجرت

فرایند مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا و دریافت اقامت دائم دو جنبه متفاوت دارد. اولین جنبه آن به این صورت است که کسی که مقیم کانادا است تقاضای ازدواج به اداره شهروندی و مهاجرت کانادا ارائه می دهد. در واقع او با این تقاضا قصد دارد این موضوع را مطرح کند که قرار است فردی را که قصد ازدواج با او را دارد حمایت کند. این فرد باید حتماً مجرد باشد تا بتواند چنین تقاضایی را مطرح کند، حداقل 18 سال سن داشته باشد، شهروند کانادا یا مقیم باشد و سابقه جرم و بزهکاری نداشته باشد.

بخش دوم فرایند مهاجرت به روش ازدواج در کانادا این است که فرد خارجی برای اقامت در کانادا تقاضا کند. در این مرحله او باید اسناد و فرم هایی را تهیه کند و فرم هایی را از وب سایت مهاجرت دولت کانادا دریافت و پر کند. علاوه بر تقاضای اقامت دائم، متقاضی باید فرم های مربوط به کشور خودش را هم پر کند. در آخر همه این فرم ها و اسناد و تقاضاهای هر دو فردی که قصد ازدواج دارند توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی می شوند.

شرایط مورد نیاز برای اسپانسر شدن

کسی که شهروند کانادا است یا اقامت دائم این کشور را دارد، در صورتی می تواند برای ازدواج اسپانسر دیگری شود، که شرایط زیر را داشته باشد:

  • بالای 18 سال سن داشته باشد
  • همسر دیگری نداشته باشد
  • باید فرد از نظر مالی در سطحی باشد که بتواند اسپانسر همسرش شود
  • باید تعهد بدهد که تا سه سال همسر خودش را از نظر مالی حمایت کند

فرد اسپانسر باید از داخل خاک کانادا برای اقامت همسر خود اقدام کند. در صورتی که همه مراحل با موفقیت انجام شوند، فردی که با یک مقیم کانادا ازدواج کرده باید به مدت سه تا چهار سال در کانادا زندگی کند تا بتواند اقامت را دریافت و بعد برای شهروندی کانادا اقدام کند.

در این مقاله موضوع ازدواج در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه مطالعه مقاله «طلاق در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

چنانچه قصد ازدواج با کسی را دارید که شهروند کانادا است یا اقامت دائم این کشور را دارد، برای اطلاع از شرایط این ازدواج با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *