مهندسی شیمی

ارشد مهندسی شیمی





ارشد مهندسی شیمی

علم شیمی تحت عنوان علم مولکول ها و اتم ها در دنیا شناخته شده است که همواره سعی در شناخت و بررسی ویژگی ها و خواص مواد و نحوه تولید و تغییرات به وجود آمده در آن ها دارد. متخصصان و دانش آموختگان این رشته تحصیلی، توانایی های لازم را در طول دوران تحصیل در رشته شیمی در زمینه ابداع و نوآوری به کمک آزمایش، تحقیق و مطالعه به دست می آورند و یا سعی در کنترل کردن انواع فراورده های شیمیایی دارند. همان طور که مطلع هستید رشته مهندسی شیمی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در شمار زیادی از دانشگاه های ایران مورد تدریس قرار می گیرد. در این مقاله، سعی در معرفی ارشد مهندسی شیمی را به شما عزیزان داریم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در ارتباط با ارشد مهندسی شیمی به دست آورید.

رشته ارشد مهندسی شیمی

مجموعه مهندسی شیمی در مقطع ارشد از رشته ها و گرایش های زیادی تشکیل شده است. در میان رشته های گنجانده شده در این مجموعه می توان به مهندسی انرژی های تجدید پذیر، مهندسی هسته ای و مهندسی شیمی اشاره کرد. اما راجع به گرایش های رشته های تحصیلی مطرح شده نیز باید عرض کنیم که 12 گرایش در رشته مهندسی شیمی، دو گرایش در رشته مهندسی هسته ای و سه گرایش در رشته مهندسی سیستم های انرژی دیده می شوند.

کنکور ارشد مهندسی شیمی

کنکور ارشد مهندسی شیمی، هر ساله و به طور معمول در اردیبهشت برگزار می شود. در نهایت، نتایج نهایی این آزمون مهم در شهریور ماه هر سال به عرض داوطلبان می رسد. از جمله شرایط مهم داوطلبان جهت ثبت نام در این کنکور می توان به فارغ التحصیلان شدن فرد تا شهریور ماه و داشتن معدل بالاتر از 12 در دوران کارشناسی اشاره کرد. 

منابع ارشد مهندسی شیمی

داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع ارشد مهندسی شیمی لزوماً باید منابع بسیاری را جهت شرکت در کنکور ارشد این رشته تحصیلی مطالعه نمایند. از میان این منابع می توان به کاربرد ریاضیات در مهندسی شیمی، ریاضیات کاربردی و عددی، مکانیک سیالات، ترمودینامیک مهندسی شیمی، انتقال جرم، عملیات واحد، طراحی راکتورهای شیمیایی، کنترل فرایندها و مهندسی کنترل اشاره کرد.

سؤالات ارشد مهندسی شیمی

همان طور که در جریان هستید، از جمله راه های آشنایی با کنکور ارشد مهندسی شیمی و شیوه سؤال دهی طراحان سؤالات در این رشته تحصیلی مطالعه سؤالات سال های قبل است. شمار زیادی از دانشجویانی که فاقد تجربه کافی جهت شرکت در کنکور ارشد مهندسی شیمی هستند و با نحوه طراحی سؤال های مربوط آشنایی کافی را ندارند، در سر جلسه آزمون ارشد مهندسی شیمی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و امکان پاسخگویی در خور به سؤالات را ندارند. اما در صورت مطالعه کردن سؤال های کنکور ارشد مهندسی شیمی و آشنایی کافی با آن ها به طور قطع به یقین با چنین مشکلی مواجه نخواهیم شد. شما دوستان گرامی، می توانید جهت کسب اطلاعات و به دست آوردن آگاهی بیشتر در زمینه سؤالات ارشد مهندسی شیمی با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران خبره ما آماده پاسخگویی به سؤالات شما متقاضیان در این زمینه هستند.

در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد مهندسی شیمی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد شیمی بزنید.
اگر سوالی در زمینه ارشد مهندسی شیمی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *