بیوشیمی بالینی

ارشد بیوشیمی بالینی





ارشد بیوشیمی بالینی

یکی از رشته های ارشد مجموعه دامپزشکی، بیوشیمی بالینی است. در این مقاله قصد داریم شما را با رشته ارشد بیوشیمی بالینی آشنا کنیم. رشته بیوشیمی بالینی شباهت نزدیکی به رشته بیوشیمی دارد و البته تفاوت هایی نیز با هم دارند. ارشد بیوشیمی بالینی یکی از رشته های پیراپزشکی است که در گروه دامپزشکی و مجموعه علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت قرار گرفته است. در گروه رشته های آزمایشگاهی قرار گرفته است. ارشد بیوشیمی بالینی علمی نوین و در حال رشد  است و با رشته هایی چون شیمی، پزشکی، علوم آزمایشگاهی در ارتباط است.

رشته ارشد بیوشیمی بالینی

در ابتدای امر شما باید بدانید که می خواهید در رشته ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت شرکت کنید یا در وزارت علوم؟ این انتخاب یکی از مهم ترین انتخاب ها پیرامون ارشد بیوشیمی بالینی است. زیرا علاوه بر تفاوت مدرک، اعتبار مدرک، بازار کار، دروس امتحانی و شرایط و نحوه شرکت در آزمون ارشد نیز متفاوت است.

بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت

ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت یکی از رشته های مجموعه علوم آزمایشگاهی یک است و داوطلبان با مدرک کارشنانسی خاص می توانند در آزمون ارشرد بیوشیمی بالینی شرکت کنند. ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت از جمله رشته های پیراپزشکی محسوب می شود ه در آن به وسیله آزمایش های متعدد، وجود اختلالات در مقدار مواد تشکیل دهنده بدون مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد. این سنجش با هدف شناسایی بیماری ها است که با اختلالات مقدار مواد تشکیل دهنده بدن ایجاد می شوند. مدارک کارشناسی مورد قبول برای شرکت در آزمون ارشد بیوشیمی بالینی در جدول زیر آمده است.

 

بیوشیمی

ویروس شناسی

ایمنی شناسی پزشکی

شیمی

علوم آزمایشگاهی

بهداشت و بازرسی گوشت

بهداشت موادغذایی

علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

زیست شناسی

علوم تغذیه

 

 

علوم و صنایع غذایی

علوم دارویی

داروسازی

 

بیوشیمی بالینی وزارت علوم

رشته بیوشیمی بالینی وزارت علوم نیز بسیار شبیه به بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت است. اما تمامی افراد با هر مدرک کارشناسی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی وزارت علوم شرکت کنند. هر چند که بازار کار این دو رشته نیز تا حدی ممکن است متفاوت باشد، اما زمینه تحصیلی و مطالعاتی هر دو یکسان است.

این که شما بخواهید ارشد بیوشیمی بالینی کدام وزارت را انتخاب کنید به رشته تحصیلی کارشناسی، هدفتان، نوع بازار کار مورد نظرتان و… بستگی دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب ارشد بیوشیمی بالینی وزارت علوم یا بهداشت با مشاوران آیدانیتو مشورت کنید و تصمیم درست را بگیرید.


منابع ارشد بیوشیمی بالینی

وقتی صحبت از آزمون به میان می آید، همه به یاد مطالعه و آماده شدن برای آزمون می افتند. در امتحانات پایان ترم معمولاً دانشجوها چند روز تا یک هفته قبل از امتحان به مطالعه و آماده شدن می پردازند. اما آزمون ارشد متفاوت از امتحانات پایان ترم است و برای آن باید چندین ماه با برنامه ریزی مطالعه کرد. به حتم علاوه بر برنامه ریزی و مطالعه، انتخاب منابع مناسب نیز اهمیت و تأثیر بالایی دارد. برای انتخاب منابع ارشد بیوشیمی بالینی ابتدا باید موارد امتحانی را شناخت.

موارد امتحانی و ضرایب هر درس برای آزمون ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت در جدول زیر آمده است.

ضریب

2

6

دروس امتحانی

زبان عمومی، شیمی آلی و عمومی، زیست شناسی سلولی و مولکولی

بیوشیمی عمومی

 

همان طور که می بینید ضریب درس بیوشیمی از سایر دروس بیشتر است، بنابراین اهمیت و تأثیر این درس در امتحان ارشد و رتبه داوطلب بسیار زیاد است.

موارد امتحانی و ضرایب دروس امتحانی ارشد بیوشیمی بالینی وزارت علوم در جدول زیر آمده است.

ضریب

1

2

4

دروس امتحانی

شیمی آلی و عمومی

زیست شناسی، زبان عمومی و تخصصی

بیوشیمی

پیشنهاد میکنیم مقاله زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری را مطالعه نمایید.

برای انتخاب و اطلاع از منابع ارشد بیوشیمی بالینی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا منابع معتبر و جامع و مناسب با هدف به شما معرفی کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *