انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته علوم انسانی

آشنایی با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری

رشته مدیریت مالی از جمله رشته های مهم و شناخته شده در میان رشته های مدیریتی قرار دارد که هر ساله استقبال زیادی از ادامه تحصیل در آن از میان داوطلبان کنکور صورت می گیرد. همان گونه که  در جریان هستید کنکور سراسری سال 98 طی روزهای 13 و 14 تیر ماه در حوزه های مختلف امتحانی برگزار می شود. در این بین داوطلبانی به چشم می خورند که به رشته مدیریت مالی علاقه دارند و آن را در الویت انتخاب های خود قرار داده اند. از این جهت برای این دسته از افراد اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری از ضروریات است. در حقیقت، آشنایی با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری می تواند کمک قابل توجهی به فرد داوطلب جهت داشتن انتخاب رشته ای منطقی و درست داشته باشد. از این جهت بحث مقاله حاضر را به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری اختصاص می دهیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کاملی را در ارتباط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری به دست آورید. در ابتدا به معرفی مختصر رشته تحصیلی مدیریت مالی برای شما می پردازیم.

آشنایی با رشته مدیریت مالی

رشته مدیریت مالی از جمله رشته های شناور در آزمون سراسری به شمار می رود که در هر سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی دیده می شود. رشته ای که دانشجویان مشغول به تحصیل در آن در طول دوران دانشگاه خود با انواع تئوری های جدید مدیریت مالی و کاربرد آن ها آشنایی لازم را پیدا می کنند و در نهایت با ارائه راهکارهایی مناسب جهت توسعه سرمایه گذاری در کشور گام های مهم و مؤثری را در جهت حل و از میان برداشتن مشکلات اقتصادی جامعه بردارند. کلیه افراد دانش آموخته در رشته مدیریت مالی در کنار تجزیه و تحلیل و حضور داشتن فعال در بازارهای مالی به آسانی می توانند اوضاع مالی انواع مؤسسات و شرکت ها را مورد ارزیابی دقیق قرار دهند و نقشی بسیار مهم و اساسی را در زمینه اخذ تصمیمات مالی مؤثر در سازمان های مختلف بازی می کنند.

دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری

با توجه به موضوع مقاله پیش رو یعنی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری در این قسمت به ذکر اسامی دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی برای شما داوطلبان کنکور می پردازیم. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری با مشاورین تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه پذیرنده مدیریت مالی سراسری

دانشگاه تهران

دانشگاه سیستان و بلوچستان-زاهدان

دانشگاه الزهرا (س) ویژه خواهران

دانشگاه رازی- کرمانشاه( محل تحصیل دانشکده مدیریت و حسابداری جوانرود)

دانشگاه یزد

دانشگاه علامه طباطبایی- تهران

دانشگاه خوارزمی- تهران( محل تحصیل تهران)

دانشگاه شهید بهشتی- تهران

دانشگاه تهران( محل تحصیل پردیس فارابی قم)

 

نکاتی مهم درباره رشته مدیریت مالی

در این بخش از مقاله پیش رو به ذکر زیر گروه و ضرایب رشته مدیریت مالی در گروه های آموزشی مختلف می پردازیم.

مدیریت مالی در گروه ریاضی

رشته مدیریت مالی در گروه ریاضی در زیر گروه یک جای دارد. ضریب دروس تخصصی در این زیر گروه برای رشته مدیریت مالی به قرار زیر است:

ضریب دروس اختصاصی در زیر گروه یک گروه ریاضی

شیمی

فیزیک

ریاضی

2

3

4

مدیریت مالی در گروه تجربی

رشته مدیریت مالی در گروه آزمایشی علوم تجربی در زیر گروه 4 جای دارد. ضرایب انواع دروس تخصصی برای رشته های مختلف قرار داشته در این زیر گروه از جمله رشته مدیریت مالی به شرح زیر است:

ضرایب دروس تخصصی در زیر گروه چهار گروه آزمایشی تجربی

فیزیک

ریاضی

شیمی

زیست شناسی

زمین شناسی

3

4

2

2

1

 

مدیریت مالی در گروه علوم انسانی

رشته مدیریت مالی در گروه علوم انسانی در زیر گروه 3 جای داده شده است. انواع ضرایب دروس تخصصی رشته مدیریت مالی در زیر گروه 3 بدین قرار است:

ضرایب دروس تخصصی در زیر گروه سه گروه آزمایشی علوم انسانی

علوم اجتماعی

اقتصاد

زبان عربی

ریاضی

فلسفه و منطق

زبان و ادبیات فارسی

تاریخ و جغرافیا

روانشناسی

2

3

1

4

1

2

1

1

محل قبولی مدیریت مالی سراسری

در آخرین بخش از مقاله پیش رو به ذکر رتبه قبولی رشته مدیریت مالی در تعدادی از دانشگاه های پذیرنده این رشته برای شما عزیزان می پردازیم.

رتبه قبولی مدیریت مالی سراسری

دانشگاه تهران

1 تا 4000

دانشگاه شهید بهشتی

4000 تا 7000

دانشگاه خوارزمی

7000 تا 10000

دانشگاه یزد

1000 تا 15000

 در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت مالی 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مدیریت مالی سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *