انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته علوم انسانی

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت مالی 99

 

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت مالی 99

تمام گرایش‌های رشته مدیریت و از جمله مدیریت مالی، در بین داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی پرطرفدار هستند. مزیت خاص گرایش‌های مجموعه مدیریت این است که داوطلبان هر سه گروه آزمایشی مذکور می‌توانند در مرحله انتخاب رشته آنهارا انتخاب‌ کنند. در مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت مالی 99 علاوه بر معرفی این رشته، ضرایب دروس در زیر گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی، کارنامه و حداقل درصدها و رتبه‌های قبولی بررسی خواهد شد.

معرفی رشته مدیریت مالی

مدیریت مالی از گرایش‌های مجموعه مدیریت است که هدف آن آشنا کردن دانشجویان با تئوری‌های نوین مدیریت مالی و کاربرد آنها است. متخصصان این رشته راهکار‌هایی در زمینه گسترش سرمایه‌گذاری، با هدف حل مشکلات اقتصادی کشور رائه می‌دهند. دانش‌آموختگان مدیریت مالی با تجزیه و تحلیل بازارهای مالی، می‌توانند وضعیت مالی شرکت‌ها و مؤسسات را ارزیابی کرده و تصمیمات مالی مؤثر در جهت بهبود کارکرد اتخاذ کنند.

عنوان‌های امتحانی و ضرایب رشته مدیریت مالی در کنکور سراسری

همانطور که گفته شد رشته مدیریت مالی در مجموعه رشته‌ها و گرایش‌های هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تجربی و انسانی قرار دارد و داوطلبان این گروه‌های آزمایشی مجاز به انتخاب این رشته برای ادامه تحصیل هستند. اما مدیریت مالی هر یک از این سه گروه آزمایشی در زیر گروهی متفاوت قرار دارد و داوطلبان باید به ضرایب دروس تخصصی در زیرگروه مربوطه توجه کنند. در آزمون عمومی همه داوطلبان می‌بایست سوالاتی را پاسخ دهند که عنوان‌ها، ضرایب و منابع برای تمام پنج گروه آزمایشی مشترک و به این ترتیب است:

عنوانضریبکتب منابع طرح سوال
زبان و ادبیات فارسی4دوره پیش‌دانشگاهی و سال‌های سوم و دوم دبیرستان
زبان عربی2 سال‌های سوم و دوم دبیرستان
فرهنگ و معارف اسلامی3دوره پیش‌دانشگاهی و سال‌های‌ سوم و دوم دبیرستان
زبان خارجی2دوره پیش‌دانشگاهی و سال‌ سوم دبیرستان

در آزمون اختصاصی، ضرایب دروس در هر زیرگروه متفاوت است. منابع طرح سوالات کتاب‌های درسی دوره‌ی ‌پیش‌دانشگاهی و سال‌های دوم و سوم رشته علوم تجربی، ریاضی و انسانی نظام جدید سالی-واحدی آموزش متوسطه است. در درس فیزیک رشته‌های تجربی و ریاضی از کتاب فیزیک 1 و آزمایشگاه هم سوال طرح می‌شود. رشته مدیریت بازرگانی در زیرگروه 1 گروه علوم ریاضی و فنی قرار دارد که ضرایب دروس تخصصی در این زیرگروه به این ترتیب است:

ضریبعنوان
4ریاضی
3فیزیک
2شیمی

رشته مدیریت بازرگانی در زیر گروه 4 گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارد و ضرایب دروس تخصصی در این زیرگروه به این شرح است:

ضریبعنوان
2زیست‌شناسی
2شیمی
4ریاضی
3فیزیک
1زمین‌شناسی

در گروه آزمایشی علوم انسانی، رشته مدیریت بازرگانی در زیرگروه سه قرار دارد و ضرایب دروس تخصصی در این زیرگروه عبارتند از:

ضریبعنوان
4ریاضی
3اقتصاد
2زبان‌وادبیات‌فارسی
1زبان عربی
1تاریخ‌وجغرافیا
3علوم اجتماعی
1فلسفه و منطق
1روان‌شناسی

سوابق تحصیلی تا چه اندازه در کنکور سراسری 99 موثر است؟

سازمان سنجش آموزش کشور در سال 97 اطلاعیه‌ای در خصوص میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری صادر کرد که در وبسایت این سازمان منتشر شده است. براساس این اطلاعیه، معدل در نتیجه‌ی کنکور تمام شرکت‌کنندگان آزمون سراسری (پنج گروه آزمایشی) که در دوره‌ی متوسطه یک یا چند درس را به صورت نهایی، سراسری یا کشوری امتحان داده باشند، تأثیر دارد. نکته مهم در این رابطه این است که برای داوطلبانی که سال 1384 و پس از آن دوره متوسطه را به پایان رسانده‌اند، معدل کتبی امتحانات نهایی 25 درصد و به صورت تأثیر مثبت لحاظ می‌شود. برای داوطلبانی که سال 1391 و پس از آن، دوره‌ی پیش‌دانشگاهی را به پایان رسانده باشند، معدل دروس نهایی مقطع پیش‌دانشگاهی  5 درصد، به صورت نتیجه مثبت لحاظ می‌شود.

تأثیر مثبت معدل در کنکور سراسری 99 به چه معناست؟

معدل کتبی و معدل دروس نهایی مقطع پیش‌دانشگاهی که ترتیب، 25 و 5 درصد در کنکور موثرند، تأثیرشان به صورت مثبت لحاظ می‌شود. تأثیر مثبت معدل در قبولی داوطلبان به چه معناست؟ برای توضیح نقش مثبت معدل در قبولی، لازم است معنای تراز را توضیح ‌داده شود. در کنکور سراسری برای هر یک از داوطلبان، برای هر درس و در ‌ازای پاسخ‌های درست، غلط و نزده‌، یک نمره تراز مشخص می‌شود. میانگین درصدهای تمام داوطلبان کنکور در آن درس هم محاسبه می‌شود.بین تراز هر داوطلب در هر درس و میانگین محاسبه شده، نسبت مستقیم وجود دارد. علاوه بر این، یک تراز هم برای نمره نهایی داوطلبان در هر درس محاسبه می‌شود که با میانگین نمرات نهایی داوطلبان کنکور در آن درس، نسبت مستقیم دارد. اگر در آزمون سراسری تراز داوطلب در یک درس از تراز نمره امتحان نهایی او پایین‌تر باشد، تراز نمره نهایی‌ آن درس بر نمره کل آن درس تأثیر مثبت خواهد داشت؛ اما عکس این قاعده برقرار نیست. تأثیر معدل در کارنامه‌ی اولیه و رتبه‌ی داوطلبان‌ در نظر گرفته می‌شود و در انتخاب رشته آنها نقش ندارد. چنانچه داوطلبی مدرک دیپلم خود را پیش از سال 1384 گرفته‌ و یا دوره‌ی پیش‌دانشگاهی را پیش از سال 1391 به پایان رسانده‌ باشد، قانون تأثیر معدل در کنکور، شامل او نخواهد شد.

چه دانشگاه‌هایی در کنکور سراسری 99 در رشته مدیریت مالی دانشجو می‌پذیرند؟

یکی از پرسش‌های مهم داوطلبان کنکور، دانشگاه‌هایی است که در رشته‌های موردنظرشان دانشجو می‌پذیرند و ظرفیت پذیرش آنها است. بنابراین، به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه‌ی مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت مالی 99 ، دانشگاه‌های پذیرنده‌ی این رشته را معرفی می‌کنیم. دانشگاه‌های سراسری در رشته مدیریت مالی در دوره روزانه، نوبت دوم، پیام نور و غیرانتفاعی دانشجو می‌پذیرند.پذیرش رشته مدیریت مالی هم بصورت با آزمون و هم بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی است. برخی از دانشگاه‌هایی سراسری که در دوره روزانه پذیرش دانشجو دارند، عبارتند از: دانشگاه تهران، دانشگاه الزهرا، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زاهدان، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه یزد و….

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت مالی 99

در ادامه مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت مالی 99 ، درصدهای رتبه‌های قبول شده دانشگاه‌های دولتی روزانه و حداقل رتبه‌های قبولی در این رشته در سهمیه مناطق 2،1 و 3 بررسی می‌شوند. برای تنظیم این اطلاعات از کارنامه قبولی‌های سال گذشته استفاده شده و کاربرد آن صرفا ارائه دید کلی به داوطلبان گرامی نسبت به حدنصاب لازم برای قبولی در این رشته است. با در نظر گرفتن تغییر سالانه در ظرفیت پذیرش کد رشته‌ها، اعلام دقیق قبولی یا عدم قبولی ممکن نیست. اما اگر درصدهای داوطلب مشابه یا بالاتر از حداقل درصدهای کسب شده باشد، می‌تواند تا حد زیادی نسبت به قبولی  در دوره‌ی روزانه دانشگاه‌های سراسری امیدوار باشد. جدول ظرفیت رشته مدیریت مالی در کنکور سراسری به تفکیک هر دوره :

ظرفیت پذیرش رشته مدیریت مالی
روزانهنوبت دومغیر انتفاعی
8610444

تحلیل کارنامه رشته مدیریت مالی

با توجه به اینکه بیشترین ظرفیت رشته مدیریت بازرگانی متعلق به داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسان است. چند نمونه از کارنامه‌های داوطلبان این گروه آزمایشی در مناطق 2،1 و 3 را بررسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم.

سهمیه منطقه یک

درصد دروس و کارنامه رتبه‌های قبولی رشته مدیریت مالی سهمیه منطقه 1 دانشگاه‌های دولتی روزانه در سال تحصیلی 98 به این ترتیب بود:

عنواندرصدها
ادبیات فارسی235458
زبان عربی386466
دین‌وزندگی446482
زبان انگلیسی626352
ریاضی504770
اقتصاد4510085
ادبیات تخصصی357877
عربی تخصصی357774
تاریخ و جغرافیا183376
علوم اجتماعی245780
فلسفه و منطق313138
روان شناسی727084
رتبه در منطقه 11440221117
رتبه کشوری3660428206
شهرمحل سکونتتهرانتهرانتهران
دانشگاه قبولی(روزانه)دانشگاه تهراندانشگاه شهید بهشتیدانشگاه تهران

سهمیه منطقه دو

درصد دروس و کارنامه رتبه‌های قبولی رشته مدیریت مالی سهمیه منطقه 2 دانشگاه‌های دولتی روزانه در سال تحصیلی 97:

عنواندرصدها
ادبیات فارسی 201735
زبان عربی 725
دین‌وزندگی 273420
زبان انگلیسی 2319
ریاضی 12108
اقتصاد 494040
ادبیات تخصصی 131020
عربی تخصصی 5177
تاریخ و جغرافیا 123025
علوم اجتماعی 171745
فلسفه و منطق 7120
روان شناسی 505535
رتبه در منطقه 2639558005660
رتبه کشوری 173201572215355
شهرمحل سکونت یزدزاهدانسنندج
دانشگاه قبولی(روزانه)دانشگاه آیت‌الله حائری-میبددانشگاه زاهداندانشگاه‌ رازی کرمانشاه

سهمیه منطقه سه

درصد دروس و کارنامه رتبه‌های قبولی رشته مدیریت مالی سهمیه منطقه 3 دانشگاه‌های دولتی روزانه سال تحصیلی 96:

عنواندرصدها
ادبیات فارسی 202224
زبان عربی 5200
دین‌وزندگی 152232
زبان انگلیسی 32-0
ریاضی 71214
اقتصاد 584050
ادبیات تخصصی 5185
عربی تخصصی 050
تاریخ و جغرافیا 301532
علوم اجتماعی 222450
فلسفه و منطق 24-0
روان شناسی 555040
رتبه در منطقه 3759263205758
رتبه کشوری 216711862117304
شهرمحل سکونت رودانسراوانپاوه
دانشگاه قبولی(روزانه)دانشگاه آیت‌الله حائری میبددانشگاه‌ زاهداندانشگاه‌ رازی کرمانشاه

آیا تا به حال به تحصیل بدون کنکور در رشته مدیریت مالی اندیشیده اید؟!

به رشته مدیریت مالی علاقه دارید اما در کنکور سراسری در این رشته قبول نشده اید؟ کوچکترین نگرانی به خود راه ندهید. با ورود دوره بدون کنکور به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مشکل بسیاری از افراد همچون شما در این زمینه حل شده است. بله درست شنیدید. شما هم می توانید از طریق این روش در دانشگاه دلخواه خود به صورت بدون آزمون اقدام به تحصیل در رشته مدیریت مالی نمایید. جهت کسب اطلاعت بیشتر و دقیق تر در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

تحصیل در خارج از کشور بهترین فرصت برای شما

در این دوره، ادامه تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه های خارج از کشور آرزوی بسیاری از افراد علی الخصوص جوانان در کشور ما ایران است. ادامه تحصیل در دانشگاهی سطح بالا در کشوری خارجی می تواند بهترین تجربه برای هر فرد مایل به داشتن تحصیلات عالیه باشد. شما نیاز عزیزان نیز جزء افرادی باشید که همواره رؤیای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را در سر می پرورانند و آرزوی آن را دارند. مطمئن باشید که شما هم می توانید به این رؤیای خود جامه عمل بپوشانید. فقط کافیست که از راهنمایی های یک مشاور خوب و زبده استفاده کنید. مشاوران آیدانیتو می توانند در این زمینه یاور و پشتیبان شما باشند. فقط کافیست که با آن ها تماس برقرار کنید.

به داوطلبان عزیز کنکور سراسری 99 در سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی، علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته مدیریت مالی پیشنها می‌کنیم ضمن بررسی دقیق مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت مالی 99 مقاله انتخاب رشته کنکور سراسری 98 را هم مطالعه  کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *