آیدانیتو > آزمون مدارس نمونه دولتی 98
آزمون تیزهوشان

آزمون مدارس نمونه دولتی 98

آزمون مدارس نمونه دولتی 98

آزمون مدارس نمونه دولتی 98

آزمون مدارس نمونه دولتی 98 برای پذیرش دانش آموزان برتر از میان کلیه مدارس سطح کشور هر سال برگزار می شود. مدارس نمونه دولتی در میان مدارس تیزهوشان و مدارس عادی گزینه مناسب و قابل تأمل برای تمام والدینی است که قصد دارند فرزندانشان را در مسیر موفقیت و تحصیل هدفمند قرار دهند. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی کشور سال 98 مطابق با روال سالهای گذشته ضوابط و شرایط مخصوص به خود و نیز شیوه ثبت نام مربوط به خود را دارد. بر همین اساس به زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 97 و نحوه ثبت نام و شرایط ثبت نام و نیز زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی 98 در ادامه مطلب اشاره کرده ایم حتی برای ثبت نام کتاب هم میتوانید روی لینک آبی کلیک کنید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی در موقعیت و جایگاه وسط ما بین مدارس تیزهوشان و مدارس عادی قرار دارند. دانش آموزان ممتاز و پرتلاش که امکان ورود به مدارس تیزهوشان را از دست می دهند، هنوز فرصت ورود به مدارس نمونه دولتی را دارند و می توانند در این مدارس با کیفیت آموزشی بهتر و درمیان هم کلاسی های درس خوان تر تحصیل کنند و برای کنکور سراسری بهتر آماده شوند. همچنین امتحانات نهایی را با نمرات بالاتر بگذرانند. چرا که اهمیت تأثیر مثبت معدل دیپلم برای نتیجه کنکور بر کسی پوشیده نیست.

آزمون مدارس نمونه دولتی پایه ششم

در پایه ششم، دانش آموزان می توانند از طریق آزمون ورودی به مدارس دولتی وارد شوند و در این مدارس ادامه تحصیل دهند. آزمون مدارس نمونه دولتی پایه ششم مختص دانش آموزان ایرانی است. دانش آموزان و والدین آنان می توانند اواخر زمستان و در ماه اسفند نسبت به ثبت نام آن اقدام کنند. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت آموزش و پرورش هر استان انجام می شود. مثلاً آزمون مدارس نمونه دولتی تهران یا سایر استان ها به صورت مجزا و مطابق با شرایط و ضوابط آموزش و پرورش خود استان مربوطه صورت می گیرد.

آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم

دانش آموزان اول دبیرستان که قصد ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی دارند، می توانند از طریق آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم دانش آموز این مدارس شوند. مانند آزمون مدارس نمونه دولتی ششم آزمون مدارس نمونه دولتی پیام نور نیز به دانش آموزان ایرانی تعلق دارد و آنان مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند. بنابراین باید یادآوری کرد که آزمون مدارس نمونه دولتی 98 مخصوص دانش آموزانی با ملیت ایرانی است و تنها آنان می توانند در مدارس نمونه دولتی ادامه تحصیل دهند. آزمون نمونه دولتی پایه نهم در اواخر زمستان و ماه اسفند برگزار می شود و تا اوایل بهار ادامه دارد. ثبت نام آزمون پایه نهم نیز مانند ثبت نام پایه ششم به صورت اینترنتی و از طریق سایت آموزش و پرورش هر استان انجام می شود.

زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 98

مدارس نمونه دولتی در سال 98 در دو پایه ششم و نهم جهت پذیرش دانش آموز اقدام به ثبت نام می نمایند. زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در پایه ششم اواسط اسفند ماه است و مطابق روند هر ساله معمولاً تا 20 فروردین ادامه خواهد یافت. زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه نهم نیز همانند پایه ششم است و شما در این بازه زمانی می توانید ثبت نام کنید و از مدرسه با بهترین ها و در کنار بهترین ها و پرتلاش ترین ها تحصیل کنید. یادتان نرود ملاک و معیار اصلی موفقیت تلاش و برنامه ریزی و نگاه مثبت است.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

شیوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در دو پایه ششم و نهم هر دو از طریق سایت آموزش و پرورش هر استان انجام می شود. البته ممکن است استانی از دانش آموزان خود بخواهد که به صورت حضوری برای ثبت نام مراجعه کنند.  بدین ترتیب نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت حضوری و غیر حضوری است که از مدارس و مراکز آموزش و پرورش استان های کشور به اطلاع دانش آموزان و والدین آنها خواهد رسید.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98

دانش آموزان متقاضی ورود به پایه ششم مدارس نمونه دولتی برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98 ضوابط زیر را مطالعه نمایید.
1- تمام دروس ترم یک پایه ششم دانش آموز باید دارای درجه خیلی خوب باشد در غیر این صورت تنها در یک درس باید نمره آن خوب باشد و بقیه خیلی خوب باشند.
2- نمرات تمام دروس ترم دوم پایه ششم دانش آموز باید خیلی خوب باشد و استثنا تنها برای یک درس با نمره خوب وجود دارد.
3- شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی مقطع نهم بدین شکل است که باید معدل کل ترم اول و دوم آنان در پایه هشتم و پایه نهم حداقل 17 باشد.

زمان برگزاری آزمون ورودی نمونه دولتی 98

دانش آموزان متقاضی ورود به مدارس نمونه دولتی در پایه های ششم و نهم باید بعد از به اتمام رساندن امتحانات مدرسه در پایان فصل بهار برای آزمون ورودی نمونه دولتی 98 خود را آماده کنند. پس زمان برگزاری آزمون ورودی نمونه دولتی 98 در پایان ماه خرداد یا آغاز ماه تیر خواهد بود. تاریخ اعلام نتیجه ی آزمون نیز معمولاً بعد از دو هفته و در همان تیر ماه است.
در این مقاله به بررسی آزمون مدارس نمونه دولتی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع آزمون نمونه دولتی 98 بزنید.

اگر سوالی در زمینه آزمون مدارس نمونه دولتی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “آزمون مدارس نمونه دولتی 98

  1. پریسا نصیری گفت:

    سلام من ساکن شهرستان خمینی شهر استان اصفهان هستم و امسال برای مدارس نمونه دولتی رشته ی ادبیات ازمون دادم.در درس قران ۵ سوال صحیح و ۳ غلط دارم . در فارسی ۸صحیح و ۳ نزده و ۴غلط . در مطالعات اجتماعی ۶صحیح و ۴ نزده و ۵ غلط . در ریاضی ۱ صحیح و ۱۹ نزده و علوم کاملا نزده . سوالات استعداد تحلیلی ۱۰ صحیح و ۴ نزده و ۱ غلط . معدل سال هشتمم ۱۹.۸۸ و سال نهم ۱۹.۷۶ هستش. لطفا بفرمایید که درصد قبولی من چقدر هستش. ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. متأسفانه اطلاعات جهت پاسخگویی به درستی وارد نشده اند. لطفاٌ بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *