آیدانیتو > آزمون زبان دانشگاه تهران
دکتری

آزمون زبان دانشگاه تهران






آزمون زبان دانشگاه تهران

آزمون زبان دانشگاه تهران و UTEPT، آزمون زبان دانشجویان دکتری دانشگاه تهران و برخی از دانشگاه های دولتی دیگر است. این آزمون به تافل دانشگاه تهران نیز معروف است. دانشجویان دکتری دانشگاه تهران، بدون ارائه مدرک زبان معتبر و یا آزمون زبان دانشگاه تهران، امکان شرکت در آزمون جامع دکتری را ندارند. به همین دلیل است که کسب نمره قابل قبول در آزمون زبان دانشگاه تهران اهمیت بالایی برای دانشجویان دکتری دارد.

آزمون زبان دانشگاه تهران، مهارت زبان انگلیسی دانشجویان دکتری خود را در بخش های گرامر، واژگان، درک مطلب و ریدینگ ارزیابی می کند. آزمون زبان دانشگاه تهران، شامل صد سؤال چهار گزینه های است و شرکت کنندگان آزمون زبان دانشگاه تهران تنها صد دقیقه برای پاسخ به سؤالات فرصت دارند. تقسیم بندی سؤالات به شرح زیر است.

  • 30 سؤال مربوط به گرامر و ساختار زبان
  • 35 سؤال مربوط به واژگان
  • 35 سؤال مربوط به بخش درک مطلب

ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران

ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران از طریق مرکز آموزش زبان دانشگاه تهران انجام می شود. بنابراین برای ثبت نام، آزمون زبان دانشگاه تهران لازم است به سامانه ثبت نام آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران مراجعه کنید و مراحل ثبت نام را طی کنید. آزمون زبان دانشگاه تهران، شش بار در سال، هر دو ماه یک بار، برگزار می شود. آغاز زمان ثبت نام هر مرحله نیز حدود یک ماه قبل از برگزاری آزمون می باشد.

اگر از دانشجویان دانشگاه تهران نیستید، قبل از ثبت نام و شرکت در آزمون زبان دانشگاه تهران، از معتبر بودن مدرک این آزمون در دانشگاه خود اطمینان حاصل کنید.

در ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران، لازم است مشخصات فردی و عکس خود را وارد کنید. در صورتی دانشجوی دکتری دانشگاه تهران هستید، شماره دانشجویی خود را نیز وارد کنید. پس از اتمام ثبت اطلاعات، نام کاربری و رمز به ایمیل شما ارسال می شود. سپس می توانید جهت واریز شهریه اقدام کنید.

برای ورود به جلسه امتحانی آزمون زبان دانشگاه تهران کارت جلسه و کارت ملی خود را همراه داشته باشید.

تقویم آزمون زبان دانشگاه تهران

آزمون زبان دانشگاه تهران، شش بار در سال برگزار می شود. در حال حاضر تنها در آزمون دیگر در سال 97 برگزار می شود.

  • 14 دی ماه 97
  • 17 اسفند 97

ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران 14 دی ماه ، از 16 آذرماه آغاز شده است و تا سی آذر ماه نیز ادامه دارد. سامانه ثبت نام آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران، هر ساله زمان برگزاری آزمون های خود را در تقویم آزمون خود منتشر می کند. طبق این تقویم برای شرکت در آزمون اسفندماه نیز می توانید از 19 بهمن ماه برای ثبت نام اقدام کنید.

نتایج آزمون زمان دانشگاه تهران

نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران، در مدت زمان کمی بعد از برگزاری آزمون، حدود یک هفته، منتشر می شود. شما می توانید نتایج آزمون 14 دی ماه را در 21 دی ماه مشاهده کنید. برای مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران، به سایت این مرکز مراجعه و وارد پروفایل خود شوید. برای چاپ کارنامه خود نیز می توانید از ستون سمت راست آزمون های ثبت شده، چاپ کارنامه را انتخاب نمایید.

در صورتی که 60% از نمره کل آزمون زبان دانشگاه تهران را کسب کرده باشید، جز پذیرفته شدگان این آزمون قرار می گیرید و می توانید، مدارک خود را جهت شرکت در آزمون جامع به واحد خود ارائه دهید.
به شما پیشنهاد می کنیم مقاله آزمون جامع دکتری را نیز مطالعه نمایید تا برای آزمون بعدی آماده شوید.

در صورتی که سؤالی در زمینه ثبت نام، شرایط، منابع و نمره برگزاری آزمون زبان دانشگاه تهران دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *