مصاحبه دکتری مهندسی برق-مخابرات

مصاحبه دکتری مهندسی برق-مخابرات سراسری 98






مصاحبه دکتری مهندسی برق-مخابرات سراسری 98

مهندسی برق یکی از رشته های بسیار پر طرفداری است که هواداران آن سال هاست برای قبولی با هم به رقابت می پردازند. در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 98، مجموعه ای تحت عنوان «مهندسی برق-مخابرات» تعریف شده است که در واقع ترکیبی از علوم برق و مخابرات است و از آنجایی که امروز، عصر مخابرات و ارتباطات است، این رشته در زمره کاربردی ترین رشته ها شناخته شده است. روند قبولی در آزمون دکتری مهندسی برق-مخابرات بدین صورت است که در مرحله اول پس از شرکت در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، کارنامه ی اولیه توسط سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان به شرط مجاز شدن، می تواند اقدام به انتخاب رشته نمایند. با اعلام نتایج انتخاب رشته، واحدهای آموزش عالی، از داوطلبان دعوت می کنند تا به منظور مصاحبه حضوری در تاریخ مقرری به دانشگاه ها مراجعه نمایند و دقیقا در همین نقطه است که داوطلبان دچار استرس می شوند ! برخی نیز مدام با خود می گویند : جلسه مصاحبه دیگر چیست! مهم این است که من رتبه خوبی کسب کرده ام! مصاحبه دیگر چه کشکی است! اگر به این نکته توجه کنید که سهمی که مصاحبه می تواند در قبولی شما داشته باشد دقیقا برابر با سهم آزمون و رتبه ای است که کسب کرده اید، متوجه می شوید که چرا می گوییم مصاحبه مهم است! در واقع چه بسیار رتبه های برتری بوده اند که به دلیل عدم کسب امتیاز لازم در مصاحبه، از قبولی به قول خودشان حتمی، باز مانده اند. پس پیشنهاد ما این است که مصاحبه را جدی بگیرید و نکات ذیل را به دقت مطالعه کنید:

امتیاز بندی مصاحبه دکتری مهندسی برق – مخابرات

حتما مطلع هستید که در سال جاری سهم امتیازی که از آزمون دکتری کسب می کنید، برابر با سهم امتیازی است که از مصاحبه به دست می آورید و این بدان معناست که مصاحبه به میزان 50 درصد در قبولی شما تاثیر گذار است. اما چه مباحثی در مصاحبه مورد ارزیابی قرار می گیرند؟ از جمله مواردی که در مصاحبه دکتری مورد نظر قرار می گیرد داشتن مقاله است. گواهی ثبت اختراع که مورد تایید باشد، تالیف یا ترجمه کتاب در حوزه ی تحصیلی مرتبط، دارا بودن گواهی برگزیده شدن در جشنواره های معتبر مانند جشنواره خوارزمی و در نهایت پایان نامه و تعداد نیم سال هایی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گذرانده اید، نیز می تواند امتیاز شما را در مصاحبه افزایش دهد.

برخی نکات تخصصی مربوط به مصاحبه دکتری مهندسی برق-مخابرات

  • در مقطع دکتری شما باید اطلاعات مناسبی از موارد مرتبط با رشته خود داشته باشید که این اطلاعات می تواند اطلاعاتی کلی در زمینه رشته برق باشد. بایستی سعی کنید که خود را محدود به دانشی اندک نکنید. دامنه ی اطلاعات خود را مطابق پیشرفت تکنولوژی به صورت دقیقه ای افزایش دهید. در جهان امروز اگر اطلاعات خود را بروز رسانی نکنید، مطمئنا سخنی برای ارائه نخواهید داشت.
  • در رشته مهندسی برق-مخابرات، اصطلاحات تخصصی بسیار مشاهده می شود. فردی که برای مصاحبه دکتری در رشته مهندسی برق-مخابرات دعوت شده است، بایستی بر تمامی اصطلاحات نظیر CDMA، مدولاسیون، SNMP و.. تسلط کافی داشته باشد.

نکات عمومی که باید به آن ها توجه کنید:

هر رشته و گرایشی به نسبت اهمیتی که در نظام آموزشی و شغلی جامعه دارد، دارای یکسری ظرافت ها می باشد. همه دوستان داوطلب در رشته مهندسی برق باید آگاه باشند که در مصاحبه دکتری و در تحصیلات در مقطع دکتری هم چون مقاطع دیگر اهمیت اصلی بر روی آموزش و آموزش محور بودن نیست. داوطلب و دانشجوی دکتری باید توانایی ایده پردازی در زمینه تخصص و گرایش خود را داشته باشد، به عبارتی داشتن ذهن خلاق از ویژگی هایی است که شما را از سایرین متمایز می سازد. در مصاحبه دکتری از دغدغه تحصیلی شما سوال خواهد شد. اینکه شما تا چه اندازه توانایی تولید و تحلیل محتوا دارید. مقالات و رنکینگ مجلاتی که در آن شرکت کرده اید سنجیده خواهد شد. افتخاراتی که در جشنواره ها کسب کرده اید مورد بررسی قرار می گیرد. تسلط شما به زبان و میزان آشنایی شما با منابع لاتین بسیار سنجیده می شود. اگر شما از پایان نامه خود دفاع کرده باشید از هدف شما و منابع بکار برده ای شما در پایان نامه سوال خواهد شد. بنابراین باید کلیه مباحث آنالیز شده باشد و با تسلط و قدرت علمی بالا در مصاحبه شرکت کنید. یکی دیگر از متغیرهای تاثیرگذار که اغلب داوطلبان از آن محروم هستند مدرک معتبر زبان است. بهترین مدرک ام اس ار تی یا ایلس است که هم امتیازی زیادی در مصاحبه دارد و هم در فرآیند ادامه تحصیل و دانشجویی شما بسیار تاثیرگذار است و باعث سهولت در اخذ واحد آزمون جامع و رساله خواهد شد. مورد دیگر سوابق آموزشی است. سوابق آموزشی شما شامل کلیه دانشگاه های که در آن تحصیل کرده اید از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد است. در این مورد طول تحصیل شما نیز سنجیده می شود. اینکه شما چه مدتی را برای کسب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد صرف کرده اید به مراتب برای شما امتیاز خواهد داشت. از همه این موارد که بگذریم شما باید نسبت به اساتید و گروه مورد نظر خود اطلاعاتی را به شکل اختصاصی کسب کنید. برای کسب این اطلاعات به سایت دانشگاه و گروه مورد نظر و بررسی اساتید مربوطه و تخصص و گرایش های تحصیلی آنان بپردازید.

در کنار مشاوران قبولی خود را در مصاحبه دکتری برق-مخابرات تمام شده بدانید!!!!

دیگر همه می دانند که قبول شدن در مصاحبه دکتری در رشته های مختلف تحصیلی از جمله مهندسی برق مخابرات کار هر کسی نیست و گاو نر می خواهد و مرد کهن!!!!! اما…. اما از قدیم گفته اند خواستن توانستن است. شما دوست گرامی با داشتن مشاوران آیدانیتو می توانند به خواسته خود جامه عمل بپوشانید و قبولی خود را در مصاحبه دکتری برق- مخابرات تضمین نمایید. 
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی برق-مخابرات سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره مصاحبه دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی برق-مخابرات سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *