دکتری, منتخب کنکور

مشاوره کنکور دکتری

مشاوره کنکور دکتری

[et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]

مشاوره کنکور دکتری

آزمون دکتری از مهم ترین و سخت ترین رقابت های تحصیلی محسوب می شود چرا که اهداف داوطلبان در این مقطع تحصیلی کاملاً واضح است و افراد شرکت کننده تمامی تلاش خود را برای موفقیت می کنند. بنابراین لازم می دانیم با مشاوره کنکور دکتری شما عزیزان را با جزئیات آزمون، راه های موفقیت در آزمون، نحوه مطالعه، تأثیر برنامه ریزی در آزمون، شرایط برگزاری آزمون و مباحث دیگر که برای آزمون نیاز خواهید داشت، آشنا کنیم.

شرایط شرکت در آزمون دکتری

هدف از تحصیل در مقطع دکتری، کسب اطلاعات تخصصی تر در رشته های تحصیلی داوطلبان است. اما برای شرکت در آزمون نیاز به شرایط عمومی و اختصاصی است که در ادامه مشاهده می کنید.

شرایط عمومی تحصیل در آزمون دکتری مانند سایر مقاطع شامل : اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید نظام جمهوری اسلامی، عدم داشتن فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر، عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون تحصیلی، داشتن توانایی جسمی لازم با رشته مورد نظر، نداشتن دشمنی با نظام حاکم بر جامعه می شود.
شرایط اختصاصی شرکت در آزمون دکتری، داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای و یا مشغولیت به تحصیل در سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای، تناسب داشتن رشته تحصیلی انتخابی با مدرک کارشناسی ارشد و معدلی بالای 14 است.

مشاوره آزمون دکتری

مسلماً قبل از هر اقدامی ( در صورت داشتن شرایط شرکت در آزمون دکتری ) اطلاع از دروس امتحانی آزمون دکتری اهمیت دارد. شرکت کردن در کنکور دکتری و موفقیت در آن برای برخی از داوطلبان از مهم ترین مراحل زندگیشان است و با کوچک ترین اشتباه ممکن است پیشرفت آن ها متوقف شود. اما با مشورت با مشاوران آزمون دکتری می توان تا حد زیادی از احتمال اشتباه کاست. دروسی که در آزمون دکتری تعریف می شود شامل موارد زیر است:

دروس عمومی  (زبان و استعداد تحصیلی با ضریب یک)

دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد که با توجه به رشته و گرایش داوطلبان عزیز متفاوت است .

در ادامه لازم است جدول تعداد سؤالات دفترچه آزمون دکتری و مدت زمان پاسخگویی را مورد بررسی قرار دهیم:

گروه آزمایشیتعداد تست درس زبان انگلیسیمدت زمان پاسخگوییتعداد تست درس استعداد تحصیلیمدت زمان پاسخگوییتعداد تست دروس تخصصیمدت زمان پاسخگویی
علوم انسانی3050307080-90100
فنی و مهندسی3040305045140
کشاورزی3045305580110
تربیت بدنی3060306080-90100
هنر3055306590115
علوم پایه30403050100150
زبان3030306090120

درس استعداد تحصیلی برای سنجش ذهنی و درک قدرت تحلیل و استعداد داوطلبان طرح می شود. در بخش اول این امتحان (درک مطلب)، به تجزیه و تحلیل مطالب نیاز است. بخش دوم سؤالات را سوالات منطقی و بخش سوم را تحلیلی تشکیل می دهند که در این دو بخش بایستی به تحلیل مطالب بپردازید. بخش چهارم سؤالات کمی است که استعداد داوطلبان را در اعداد و ارقام و ریاضیات مورد بررسی قرار می دهد.

مشاور کنکور دکتری

موفقیت در کنکور تنها در موفقیت در آزمون کتبی خلاصه نمی شود، کنکور دکتری علاوه بر سؤالات کتبی در آزمون، مصاحبه و سؤالات شفاهی را نیز شامل شود. مصاحبه و آزمون به یک اندازه در قبولی داوطلبان تأثیرگذار هستند، بنابراین 50% قبولی متعلق به آزمون کتبی و 50% باقیمانده به مصاحبه تعلق می گیرد. نقش مشاور کنکور دکتری هم در برنامه ریزی برای آزمون و هم مصاحبه دکتری اهمیت دارد. مشاور کنکور دکتری می تواند اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد. یکی از سؤالات داوطلبان راجع به تسلط به زبان انگلیسی و نقش آن در پذیرش دکتری است. در مصاحبه دکتری مدارک زبان و همچنین تسلط شما به زبان انگلیسی سنجیده می شود، پس در کنکور دکتری تسلط شما بر زبان انگلیسی تأثیر مثبتی در روند قبولی تان خواهد داشت.

اما اقدامات لازم برای قبولی در کنکور دکتری چیست؟

  • اولین نکته برای قبولی، آمادگی برای آزمون با برنامه ریزی و انتخاب منابع درست است.
  • تقویت رزومه شغلی و تحصیلی داوطلبان تأثیر مثبت در دید مصاحبه کنندگان و اساتید دارد.
  • آمادگی در مصاحبه و قدرت بیان داوطلبان برای پذیرش نهایی مورد بررسی قرار می گیرد پس لازم است مقالات مرتبط با مصاحبه دکتری را مطالعه کنید.

عادت های نادرست هنگام مطالعه برای آزمون از بزرگ ترین دلایل عدم موفقیت داوطلبان است، که از جمله نکاتی است که در مبحث مشاوره کنکور دکتری  مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال برخی از این نکات را در ادامه مشاهده می کنید:

  • مطالعه هنگام راه رفتن
  • مطالعه در مکان های پر سر و صدا
  • مطالعه بیش از حد و بدون استراحت
  • شروع مطالعه با درس های ساده
  • حفظ مطالب به جای فهمیدن آن ها
  • تکرار کم و یا بیش از حد مطالب
  • انتخاب زمان نامناسب برای مطالعه

موارد ذکر شده تمرکز داوطلبان را به هم می زند و با تکرار کم، مطالب در ذهن داوطلبان تثبیت نمی شود. البته در صورت تکرار مدام و بیش از حد مطالب و وسواس در خواندن، داوطلبان از برنامه ریزی خود عقب می افتند، بنابراین لازم است این موارد را رعایت کنید.

نحوه تست زنی آزمون دکتری

در هنگام تست زنی آزمون دکتری این موارد را به خاطر بسپارید:

  • سؤالات را به ترتیب درج شده در دفترچه پاسخ بدهید.
  • بر روی سؤالات دشوار وقت صرف نکنید و آن ها را علامت گذاری کنید و در پایان در صورت باقی ماندن زمان، مجدداً سؤالات دشوار را مورد بررسی قرار دهید.
  • از هر 5 تستی که می زنید، شماره های سؤالات و سؤالات پاسخ نامه را چک کنید تا دچار اشتباه نشوید.
  • هیچ سؤالی را نخوانده باقی نگذارید.

سعی کردیم در مقاله مشاوره کنکور دکتری نکات قابل توجه را در زمینه کنکور دکتری بیان کنیم. در صورت بروز هر گونه سؤال و نیاز بیشتر به جزئیات مشاوره آزمون دکترا می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله مشاوره کنکور دکتری ، مقاله برنامه ریزی دکتری را نیز مطالعه کنید.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

1 دیدگاه در “مشاوره کنکور دکتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *