آیدانیتو > بدون کنکور دانشگاه آزاد 98
بدون کنکور, دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد, کاردانی بدون کنکور آزاد, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور آزاد

بدون کنکور دانشگاه آزاد 98

بدون کنکور دانشگاه آزاد 98

در این مقاله می خواهیم نحوه پذیرش در مقاطع مختلف بدون کنکور دانشگاه آزاد  را بررسی کنیم. دانشگاه آزاد با تغییر نحوه پذیرش دانشجو و حذف آزمون برای ورود در بسیاری از رشته ها و مقاطع تحصیلی شرایط جدیدی را برای تحصیل فراهم کرده است. از طرفی علاقه و تمایل داوطلبین برای تحصیل در دانشگاه آزاد بدون شرکت در کنکور نیز بیشتر شده است. در این مقاله، مقاطع و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد  را بررسی کنیم. دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور می کند. البته شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد  برای هر مقطع متفاوت است. با بالا رفتن مقاطع تحصیلی و افزایش اهمیت هر مقطع پذیرش بدون کنکور نیز محدودتر و با شرایط خاص تر انجام می شود.

کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 

دانشگاه آزاد اولین دانشگاهی است که پذیرش دانشجو در دوره کاردانی بدون کنکور را آغاز کرد. پذیرش بدون کنکور آزاد بر اساس سوابق تحصیلی است. ثبت نام در مقطع کاردانی بدون کنکور آزاد دوبار در سال در ماه های مهر و بهمن امکان پذیر است. نحوه ثبت نام اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org انجام می شود.

بعد از اتمام ثبت نام اینترنتی و انتخاب 20 کد رشته محل، انتخاب های شما بررسی و جواب نهایی اعلام خواهد شد. بعد از اعلام جواب به دانشگاه انتخابی و پذیرفته شده مراجعه کنید تا روند ثبت نام حضوری و طی شود و ثبت نام شما کامل گردد. دوره کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل دو دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته است که پذیرش در هر دو مقطع بدون کنکور امکان پذیر است.

اما تفاوت این دو چیست؟ دوره کاردانی پیوسته برای داوطلبینی است که تنها مدرک دیپلم خود را گرفته اند و دوره کاردانی ناپیوسته برای داوطلبینی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز در دست دارند.

پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد 

دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور نیز دانشجو می پذیرد. شرایط لازم برای شرکت در این مرحله، داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی است. برای پذیرش نیازی به شرکت در آزمون سراسری نیست و داوطلبینی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند، یا شرکت نکرده اند، می توانند اقدام به انتخاب رشته و ثبت نام کنند.

پذیرش دانشجو کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نیمسال اول و دوم امکان پذیر است. برای نیمسال اول که از مهرماه شروع می شود در مردادماه و برای نیمسال دوم که از بهمن آغاز می گردد در آذرماه ثبت نام آغاز می شود. ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور آزاد دوره نیز اینترنتی و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.

برای اطلاع از رشته های کارشناسی بدون کنکور آزاد با ورود به سایت دانشاگه آزاد به نشانی فوق، دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنید. پس از مطالعه و انتخاب رشته مورد نظر خود با تهیه کارت اعتباری ثبت نام خود را انجام دهید. پس از اتمام ثبت نام باید یک نسخه از ثبت نام خود را پرینت کرده و در زمانی که مشخص شده به دانشگاه مراجعه و ثبت نام حضوری خود را انجام دهید.

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 

کارشناسی ارشد مقطی مهم و حد واسط کارشناسی و دکتری است. بنابراین اهمیت و ارزش این مقطع از دوره کارشناسی متفاوت است و به همین دلیل شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور برای مقطع ارشد محدودتر است.

تنها فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد امکان ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد  را دارند. پذیرش در این مقطع یک بار در سال و در نیمسال اول صورت می گیرد. ثبت نام همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انجام می شود. این تاریخ در اواخر خرداد تا اوایل تیرماه است. داوطلبین دارای شرایط می توانند در بازه تعیین شده به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه و ثبت نام کنند. امکان ثبت نام بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته و دریافت کارت اعتباری برقرار می شود.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

برای ثبت نام بدون کنکور در مقطع ارشد بهتر است به موارد زیر توجه کنید: 1- باید از دانشجویان ممتاز یا استعداد درخشان باشید که یعنی کسب معدل بالای 17 برای رشته های گروه انسانی و بالای 16 برای سایر رشته ها 2- رشته انتخابی باید هم نام با رشته کارشناسی شما باشد. 3- مدت زمان تحصیلی شما در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر 8 نیمسال و کارشناسی ناپیوسته حداکثر 4 نیمسال باشد. 4- دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاه آزاد باشید.

پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد 

مقطع دکتری آخرین مرحله و مقطع تحصیلی است و دارای ارزش بسیار زیادی است. بار علمی و توانایی های فردی و دارا بودن رزومه عالی در این مقطع اهمیت دارد. تمایل این دلایل باعث می شود پذیرش در این مقطع حساسیت بالایی داشته باشد. همان طور که می دانید برای تحصیل در مقطع دکتری باید دو آزمون کتبی و مصاحبه را پشت سر بگذارید.

در مقطع دکتری پذیرش بدون کنکور تنها برای استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان ممتاز امکان پذیر است. البته این افراد نیز تنها می توانند مرحله اول را پشت سر بگذارند و برای پذیرش نهایی قبولی در مصاحبه الزامی است. در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد  آشنا کنیم. شما میتوانید مقاله بدون کنکور پردیس 97 را نیز برای اطلاع از شرایط پذیرش در دانشگاه ها پردیس مطالعه کنید.

0 دیدگاه در “بدون کنکور دانشگاه آزاد 98

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *