آیدانیتو > بیماری های قابل بررسی کفالت 97
معافیت کفالت

بیماری های قابل بررسی کفالت 97

بیماری های قابل بررسی برای کفالت 97

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بتوانند خدمت سربازی را به سادگی پشت سر بگذارند . در این مقاله به بیماری های قابل بررسی کفالت 97 پرداخته ایم. مشمولان خدمت در ایران به افراد (پسران) 18 سال تمام (آغاز 19 سالگی) می گویند که به 21 ماه سربازی اجبار می شوند، سن مشمولیت در ایران تا 50 سالگی تمام می باشد. بنابراین افراد 18 تا 50 سال در دسته مشمولان به خدمت قرار می گیرند. همان طور که گفته شد، خدمت سربازی در ایران اجباری می باشد. اما در صورت داشتن شرایط خاص می توانند از معافیت های دائم، موقت، کسری خدمت و … استفاده کنند. در این مقاله به موضوع یکی از علل معافیت، بیماری بستگان که نیازمند مراقبت می باشند پرداخته ایم. در این مقاله به بیماری های قابل بررسی کفالت 97 خواهیم پرداخت. به مشمولان عزیز توصیه می کنیم با ما همراه باشند.

 

اطلاعاتی را هم در زمینه تلفنی مطالعه کنید.

لیست بیماری های قابل بررسی کفالت

  1. ضعف شدید جسمانی به علل مختلف و نواقص و معایب جسمی که به قدری توانایی افراد را می گیرد که بدون کمک دیگران قادر به انجام امور شخصی و تکالیف روزمره نیست و نیاز به مراقبت دیگران دارند.
  2. دیابت شیرین مزمن مقاوم به درمان با عوارض های چشمی، عصبی، کلیوی که همراه با اختلالات در عملکرد روزمره می باشد.
  3. آکرومگاری، ژیگانینسم، کوشینک، آدیسون به شرطی که از عوارض روحی و جسمی واضح برخوردار شوند و به همراه تأیید متخصص غدد مترشحه داخلی و سوابق پزشکی
  4. بیماری های پوستی مزمن شدید و گسترده و مقاوم به درمانی که موجب اختلال در زندگی روزمره می شود. (به شرطی که به تأیید متخصصین رسیده باشد و حداقل 3 بار در بیمارستان های دانشگاهی و نیروی مسلح داشته باشد)
  5. اسکاروکلوئید ناشی از سوختگی که حداقل دو اندام را به طور کامل مختل کرده و یا بیش از 50 درصد از سطح بدن را فراگرفته باشد و موجب اختلال عملکرد باشد.
  6. انواع نوروپاتی ها و میوپاتی ها اولیه و ثانویه در مراحل پیشرفته که منجر به ناتوانی و اختلال در حرکت و ایستاده شده است.
  7. همی پلژی، پاراپلژی و یا کوادری پلژی که موجب ناتوانی و اختلال در عملکرد رومزه شده است.
  8. پاریکسون در مراحل پیشرفته با علائم بالینی واضح که موجب اختلال در عملکرد روزمره شده است. (با تأیید متخصص بیماری های اعصاب)
  1. دمانس و یا آلزایمر در مراحل پیشرفته با علائم بالینی واضح که باعث اختلال در عملکرد روزانه شده است. (با تأیید متخصص بیماری های اعصاب)

10- مولتیپل اسکلروزیس استقرار یافته به همراه نقس نورولوژیک شدید ناتوان کننده و یا عود کننده 11- صرع گراندمال (جنرالیزه) مقام به درمان (با مصرف حداقل 2 دارو، 5 سال سابقه بیماری، ثبوت در مراکز درمانی نظامی و یا دانشگاهی، اختلال عملکرد روزانه) 12- کلیه ضایعات عروقی مغزی همراه با نقص و یا علائم عصبی شدید 13- بیماری های روانی مزمن شدید و ناتوان کننده و مقاوم به درمان (مثل سایکوتیک، خلقی و دوقطبی) (حداقل 3 سال بستری در بیمارستان های روان پزشکی دانشگاهی و یا نیروهای مسلح با تأیید پزشک) 14- انواع نقیسه عقلانی و کندذهنی ها (عقب ماندگی ها) با ضریب هوش زیر 35 همراه با اختلال و عملکرد رفتاری و اجتماعی با تأیید مراکز تخصصی نظامی و یا دانشگاهی 15- کلیه بیماری ها، تروماها و اعمال جراحی روی ستون فقرات که منجر به نقص عصبی حرکتی 16- هر گونه اعمال جراحی روی مغز با عارضه پایدار و ناتوان کننده بعد از عمل 17- بیماری های مزمن و شدید ریه به همراه FEV1 کمتر از 40% غیر قابل درمان 18- سابق عمل جراحی ریه و قفسه سینه که منجر به FEV1 کمتر از 40% به صورت پایدار شود. 19- قطعی و یا از کارافتادگی اندام های فوقانی یا تحتانی به شرح زیر:

  • قطع کامل هر دو دست از مچ به بالا و یا قطع کامل یک دست از کتف
  • قطع کامل یک پا از مفصل هیپ و یا قطع هر دو پا از مچ
  • قطع یک پا و یک دست هر دو از بالای مچ

20- نارسایی های کبدی عارضه دار و یا سیروز پیشرفته کبد 21- بیماری های التهابی شدید روده (کرون، کولیت اولسرو) که با درمان های دارویی و جراحی فعال باشد. (به تشخیص پاتالوژی) 22- کولوستومی های دائمی 23- کلیه بدخیمی های اعضای بدن که مقاوم به درمان باشد و موجب ناتوانی فرد شود. (غیر از سرطان­های قابل درمان که عوارض ندارد) 24- تومورها و آدنوپاتی های مزمن و غیر قابل درمان مدیاستن همراه با علائم فشاری بر مدیاستی همراه با ایجاد اختلال در عملکرد روزانه 25- اختلالات انعقادی به صورت هموفیلی A و B یا اختلال خونریزی دهنده شدید (در صورتی که میزان فاکتور انعقادی کمتر از 1% باشد) 26- نارسائی مزمن کلیه به GFR زیر «10» یا نیازمند دیالیز دائم و یا پیوند کلیه 27-کلیه جراحی های دستگاه های اداری که منجر به تغییر مسیر ادراری می شود و انواع پیوند ها 28- فیستولهای مثانه به رکتوم غیر قابل درمان 29- برداشتن کامل مثانه 30- برداشتن دو کلیه یا پیوند کلیه و یا برداشتن یک کلیه و اختلال عملکرد کلیه دیگر 31- فقدان هر دو چشم یا فاقد بینائی هر دو چشم (دید هر دو چشم به کمتر از 30% دید یک چشم باشد) 32- کری کامل و یا کاهش شنوایی هر دو گوش که با استفاده از سمعک، کاهش شنوایی هر گوش بیش از 70 درصد باشد. 33- کری و لالی توأم با تأیید متخصص گوش و حلق و بینی مراکز درمانی نظامی و یا دانشگاهی 34- اعمال جراحی و بیماری های حلق و حنجره مادرزادی یا اکتسابی که اصلاح پذیر نمی باشد و موجب اختلال دائم در صحبت کردن و تغذیه باشد. 35- بیماری های مادرزادی، اکتسابی، تومورال یا التهابی قلبی، آئورت و یا سرخرگ های بزرگ تنگی شریان ریوی اصلی،  و … 36- بیماریها عروق کرونه که با وجود درمان موجب نارسایی قلبی با EF زیر 35% است. 37- نارسایی پیشرفته قلب با علائم بالینی واضح که با وجود درمان، EF زیر 35 است. 38- اعمال پیوند عروق کرونه یا تعویض دریچه های قلب و یا گذاشتن پیس میکروهای دائمی که ناراسایی های قلبی EF کمتر از 35% است. 39- انواع آریتمی ها و بلوک های قلبی که با وجود درمان های لازم موجب نارسایی قلبی با  EF زیر 35% شده است و امکان انجام فعالیت های رومزه وجود ندارد. 40- کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک مقاوم به درمان و عارضه دار 41- افزایش اولیه و یا ثانویه فشار خون شریان ریوی، همراه با نارسایی قلبی با EF زیر 35% 42- اختلالات عروقی که منجر به فلبیت همراه با ورم شدید و مزمن اندام و اندآرتریت مسدود کننده که موجب اختلال عملکرد می شود. 43- آرتریتهای مزمن شدید و ناتوان کننده همراه با تغییر شکل استخوان ها و جمود در مفاصل بزگ (بینی از 1 مفصل) و ستون فقرات که موجب اختلال در عملکرد می شود. 44- جذام با تشخیص متخصص پوست و تأیید مراکز مبارزه با جذام در مرحله ایزوله شدن بیمار و تا زمانی که خطر واگیردار بودن وجود داشته باشد. 45- سل (ریوی و یا خارج ریوی) فمال و مقاوم به درمان 46- HIV با حداقل یک آنتی HIV و Pcr مثبت همراه با عوارض و اختلالات در عملکرد روزمره 47- عقب ماندگی های ذهنی شدید یا عمیق و یا بیماری های روانی شدید و مزمن به مشمولان خدمت توصیه میکنیم پس از مطالعه بیماری های قابل بررسی کفالت 97 به مقالات دیگر از جمله معافیت کفالت 97 مراجعه نمایند.

 

 

0 دیدگاه در “بیماری های قابل بررسی کفالت 97

  1. وحید گفت:

    سلام پدر من آسم داره آیا میتونم برای کفالت اقدام کن?

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله به شرط تک پسری و تخریب ریه بیشتر از 70-60 %

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *