آیدانیتو > کارنامه و رتبه دکتری هنر – شهرسازی 99
انتخاب رشته دکتری, دکتری شهرسازی

کارنامه و رتبه دکتری هنر – شهرسازی 99

کارنامه و رتبه دکتری هنر – شهرسازی 99

با توجه به مشخص شدن نتایج اولیه آزمون دکتری، لازم دانستیم راجع به کارنامه و رتبه قبولی دکتری هنر – شهرسازی 99 ، صحبت کنیم. رشته شهرسازی از رشته های گروه هنر می باشد. هدف از این رشته، تربیت متخصصانی با علم طرح ریزی و توسعه شهری، با کمترین مشکلات می باشد. در سال 99، دکتری رشته شهرسازی در 3 گرایش ارائه شده است:

1- طراحی شهری

2- شهرسازی اسلامی

3- شهرسازی

تمامی فارغ التحصیلان، رشته مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری (تمامی گرایش ها) شهرسازی – مدیریت شهری – طراحی شهری – معماری، منطقه ای و مدیریت شهری (تمامی گرایش ها) – برنامه ریزی و طراحی محیط، مدیریت محیط زیست، گرایش های جغرافیا – برنامه ریزی توسعه و منطقه ای – مرمت و احیای ابنیه و بناهای تاریخی، می توانند در مقطع دکتری شهرسازی شرکت کنند. برای انتخاب رشته منطقی، بررسی ظرفیت دانشگاه ها و اطلاع از ترازهای قابل قبول پذیرش دکتری شهرسازی می باشد. از این رو تصمیم به مطالعه و بررسی کارنامه و رتبه دکتری هنر – شهرسازی 99، ظرفیت دانشگاه ها وتراز و رتبه های قابل قبول گرفته ایم. برای اطلاع از این عناوین همراه ما باشید.


ظرفیت دانشگاه های پذیرنده رشته دکتری شهرسازی 99

در انتخاب رشته منطقی، اطلاع از ظرفیت دانشگاه، تأثیرگذار می باشد. بنابراین لازم می دانیم ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دکتری هنر – شهرسازی 99 را مورد بررسی قرار دهیم. درسال 96، 33 ظرفیت در دانشگاه های سراسری در تمامی دوره ها وجود داشته است و 19 واحد دانشگاه آزاد نیز این رشته را ارائه دادند. تعداد شرکت کنندگان دکتری هنر – شهرسازی، 2335 نفر اعلام شد.

رتبه و تراز قبولی دانشگاه های پذیرنده

قبل از بیان رتبه و تراز قبولی دانشگاه های پذیرنده دکتری هنر – شهرسازی 99 لازم است تعریف مختصری راجع به تراز و رتبه ارائه دهیم تا تفاوت رتبه و تراز را بهتر درک کنیم.
  • رتبه جایگاه کسب شده داوطلب در بین تمامی شرکت کنندگان آزمون دکتری می باشد.
  • تفاوت بار علمی داوطلبان دکتری، بر اساس میزان تراز کسب شده آنان محاسبه می شود. بنابراین دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو، تراز داوطلبان را مورد بررسی قرار می دهند و نه رتبه ی کسب شده در آزمون دکتری

دانشگاه های مختلف، ترازهای قابل قبولی را برای خود مشخص می کنند و داوطلبانی که تراز آنها در بازه ی تراز مشخص شده آنان می باشد، دعوت به مصاحبه می شوند. ترازهای مشخص شده دانشگاه ها در سال های مختلف متفاوت می باشد.

در ادامه با بررسی کارنامه یکی از داوطلبان دکتری هنر – شهرسازی سال های گذشته به طور دقیق با ترازهای قابل قبول آشنا می شوید. داوطلبان عزیز به این نکته توجه داشته باشید، بعد از کسب تراز قابل قبول دانشگاه ها و دعوت به مصاحبه، اقدامات لازم جهت موفقیت در مصاحبه را انجام دهید. برای اطلاع بیشتر از نحوه ی مصاحبه به مقالات مربوطه مراجعه کنید.

نمونه کارنامه دکتری هنر شهرسازی 96

درصد های زده شده و اطلاعات رشته مورد نظر را مشاهده کنید:
شماره داوطلبگروه آزمایشیکد رشته امتحانینام رشته امتحانی
هنر2503شهرسازی
شمارهنام درسنمره به درصد
1مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی – کارشناسی ارشد37.41
2استعداد تحصیلی37.78
3زبان انگلیسی6.67
  درصدهای زده شده داوطلب را مشاهده می کنید. این داوطلب موفق به کسب رتبه 236 و تراز 4626 شده است.

دوره های مجاز برای داوطلب با رتبه 236:

  • دوره های روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور
  • سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی)

1- آخرین رتبه مجاز شده به دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور، 261 می باشد.
2- آخرین رتبه مجاز شده به سایر دوره ها (دانشگاه های آزاد اسلامی – نوبت دوم – پردیس خودگردان – پیام نور – غیر انتفاعی)، 2321 می باشد.

در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه دکتری هنر – شهرسازی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره اصول صحیح انتخاب رشته دکتری بزنید.

اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه دکتری هنر – شهرسازی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *