آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمن، محیط زیست (HSE)
انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست

انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمن، محیط زیست (HSE)






انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمن، محیط زیست (HSE)

با توجه به شروع انتخاب رشته ارشد 98، لازم می دانیم در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمن، محیط زیست (HSE)  بپردازیم. در این مقاله شما از جزئیات مهم در خصوص انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمن، محیط زیست (HSE) مطلع خواهید شد.

معرفی رشته مهندسی شیمی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE

بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) از رشته های گروه فنی مهندسی است که در 1 رشته به عنوان مهندسی شیمی ارائه شده است. مهندسی شیمی با یک گرایش تحت عنوان بهداشت ایمنی و محیط زیست ارائه شده است.

کد ضریب رشته بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)

نام رشتهنام گرایشکد ضریب
مهندسی شیمیبهداشت، ایمنی و محیط زیست1
  در کارنامه داوطلبان ارشد، به تعداد کمی ضریب های رشته، رتبه و تراز مشخص می شود و با توجه به اینکه در رشته بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE تنها یک کد ضریب و جود دارد، بنابراین 1 رتبه در کارنامه درج خواهد شد. در گرایش مهندسی شیمی بهداشت، ایمنی و محیط زیست به فراوری نفت و گاز و فرایندهای پتروشیمی، تراکم، توزیع گاز و … پرداخته می شود. هدف از ازائه این گرایش، آشنایی دانشجویان با اصول HSE و استخراج و فراوری نفت و گاز می باشد. 

زمان انتخاب رشته ارشد بهداشت، ایمنی و محیط زیست

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمن، محیط زیست 98، از تاریخ 12 خردادماه آغاز شده است و داوطلبان یک هفته مهلت برای انتخاب رشته خواهند داشت. به داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمنی و محیط زیست را دارند، توصیه می کنیم در روزهای ابتدایی انتخاب رشته، فرم مخصوص انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

نحوه انتخاب رشته ارشد بهداشت، ایمنی و محیط زیست

داوطلبان در تاریخ گفته شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند. در مرحله انتخاب رشته، داوطلبان مجاز به وارد کردن 100 گزینه می باشند که توصیه می کنیم درج کد رشته ها بر اساس اولویت بندی از شماره 1 تا 100 انجام شود. داوطلبان ارشد آزاد 98 توجه داشته باشند حدوداً با یک هفته اختلاف در زمان انتخاب رشته به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی  www.azmoon.org مراجعه خواهند کرد و فرم انتخاب رشته را تکمیل می نمایند.

عوامل تأثیرگذار در انتخاب رشته بهداشت، ایمنی و محیط زیست

داوطلبان عزیز همان طور که گفته شد، مرحله انتخاب رشته از حساسیت ویژه ای برخوردار است و داوطلبان در صورتی که انتخاب رشته درستی نداشته باشند، تمام زحمات خود را بی نتیجه خواهند گذاشت. بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمن، محیط زیست 98 از مشاوران خبره ، مشاوره و راهنمایی بگیرید. در ادامه به برخی از عواملی که در انتخاب رشته مورد بررسی قرار می گیرد و اولویت بندی رشته ها را مشخص می کند را مشاهده خواهید کرد.
  • توجه به ظرفیت دانشگاه ها
  • توجه به رتبه کسب شده در آزمون و رتبه قبولی دانشگاه ها
  • در نظر داشتن سطح علمی دانشگاه ها
  • تحلیل کارنامه داوطلبان سال های گذشته
  • توجه به شهر و مسیر و همچنین شهریه دانشگاه ها
در ادامه دانشگاه های ارائه دهنده رشته بهداشت، ایمنی و محیط زیست را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه های پذیرنده ارشد بهداشت، ایمنی و محیط زیست

  • دانشگاه سمنان
  • دانشگاه صنعت نفت
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر – تهران
  • مؤسسه غیر انتفاعی انرژی – ساوه
  • مؤسسه غیر انتفاعی کرمان
  • مؤسسه غیر انتفاعی نقش جهان اصفهان

شرایط انتخاب رشته ارشد بهداشت، ایمنی و محیط زیست

انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در گرو وجود شرایط و ضوابطی چند برای فرد شرکت کننده در این انتخاب رشته است. در صورت نیاز به اطلاع از شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) با مشاوران تحصیلی آیداینتو تماس حاصل فرمایید. 

در نهایت پس ازانتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله تحلیل کارنامه ارشد 98  بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *