آیدانیتو > گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی
گرایش علوم و مهندسی صنایع غذایی

گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی

گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی

گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی

صنعت صنایع غذایی امروزه یکی از صنایع مهم محسوب می شود علت این اهمیت نیز تأمین مواد غذایی متناسب با افزایش جمعیت است. در چند دهه اخیر صنعت صنایع غذایی پیشرفت بسیار زیادی داشته است و این امر باعث شده است تا گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی شکل بگیرد.

بازار کار این رشته به کارخانه و کارگاه های تولید مواد غذایی محدود می شود و می تواند آینده شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلان گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی در نظر گرفت. فارغ التحصیلان متناسب با گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی خود می توانند در موقعیت های شغلی مدیریت کارخانه، مسئولیت آزمایشگاه، فعالیت تحقیقاتی بهبود کیفیت، ارزیابی کیفیت، تولید محصول جدید، بسته بندی و… جای گیرند.

گرایش های کارشناسی ارشد صنایع غذایی

رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی در مقطع ارشد شامل چهار گرایش است. گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی عبارتند از:

  • صنایع غذایی
  • شیمی مواد غذایی
  • زیست فناوری مواد غذایی
  • فناوری مواد غذایی

صنایع غذایی

این گرایش از میان گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی، پرطرفدارتر است و به عنوان گرایش کلی و جامع شناخته می شود. مهندسین این گرایش با عنوان مهندسین صنعت غذا شناخته می شوند و در زمینه های مدل سازی، بهینه سازی فرایندهای غذایی و تجهیزات صنایع غذایی اطلاعات جامعی کسب می کنند.

شیمی مواد غذایی

در هر صنعتی، آزماشگاه نقش بسیار مهمی دارد. در صنایع غذایی نیز شیمی مواد غذایی و آزمایشگاه واحد تولیدی غذایی نقش بسیار مهمی دارد. تحقیقات بنیادی و توسعه ای صنعت غذایی به علم شیمی وابسته است. گرایش شیمی مواد غذایی در فرایند تولید و بسته بندی مواد غذایی نقش دارد.

زیست فناوری مواد غذایی

زیست فناوری مواد غذایی به معنای استفاده از سلول های زنده در مواد غذایی به منظور تولید مواد غذایی است. در این گرایش از تخمیرها در جهت ایجاد بو و مزه و تغییر بافت مواد غذایی خام با قابلیت نگهدای بیشتر استفاده می شود. گرایش زیست فناوری در میان گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی گرایشی جدید محسوب می شود.

گرایش های ارشد صنایع غذایی وزارت بهداشت

داوطلبان آزمون ارشد که مدرک کارشناسی صنایع غذایی دارند می توانند در برخی از رشته های گروه وزارت بهداشت نیز شرکت کنند. در اینجا گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی وزارت بهداشت را نام می بریم.

  • بهداشت و ایمنی مواد غذایی
  • علوم و صنایع غذایی گرایش کنترل کیفی و بهداشتی
  • میکروب شناسی مواد غذایی

تمامی گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی یک کد ضریب هستند، بنابراین انتخاب یکی از گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی به علاقه شما و دانشگاه های پذیرنده هر گرایش بستگی دارد اما رتبه شما برای انتخاب هر یک از گرایش های مهندسی صنایع غذایی یکسان است.

بهترین گرایش کارشناسی ارشد صنایع غذایی

در بالا گرایش های مختلف ارشد صنایع غذایی را خدمت شما برشمردیم و توضیحات مختصری را برای هر کدام از آن ها بیان کردیم. اما آیا می دانید که از بین این گرایش ها کدام یک بهترین است؟ برای یافتن پاسخ سؤال خود درباره بهترین رشته ارشد صنایع غذایی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

مقاله انتخاب رشته ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی را نیز مطالعه کنید.
اگر برای انتخاب گرایش از میان گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی دچار شک و تردید هستید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

5 دیدگاه در “گرایش های ارشد مهندسی صنایع غذایی

  1. شقایق گفت:

    معرفی رشته فناوری صنایع غذایی نبود

  2. فاطمه گفت:

    برای کنکور حداقل چند درصد به بالا این گرتیش ها رو قبولیم؟

  3. پرنیا گفت:

    باسلام. من در رشته ی صنایع غذایی در یکی از دانشگاه های برتر کشور پذیرفته شده ام. آیا کسانی که این رشته را انتخاب کرده اند از این رشته و موقعیت شغلی آن راضی هستند؟؟؟لطفا ج بدهید.🤗

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *