آیدانیتو > گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات
گرایش مهندسی فناوری و اطلاعات

گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات





گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

مدیریت فناوری اطلاعات یکی از رشته های مجموعه مدیریت است که دارای شش گرایش است. گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، در دفترچه ارشد با یک کد ضریب ارائه شده اند. در ادامه به معرفی و مقایسه گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات می پردازیم.

قبل از بررسی و مقایسه گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات بهتر است با گرایش های این رشته آشنا شویم. در جدول زیر گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات را نام برده ایم.

کسب و کار الکترونیک

سیستم های اطلاعاتی پیشرفته

هوشمندی کسب و کار

مدیریت منابع اطلاعاتی

مدیریت دانش

مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

                                                                             

در ادامه به معرفی گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات پرداخته ایم.

مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته

رشته مدیریت فناوری اطلاعات یک دانش میان رشته ای است و پل ارتباطی فناوری های نوین و سایر مشاغل و صنایع و دانش ها است. اما گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، گرایش و دانشی متفاوت است. این گرایش به شناخت و توسعه سیستم های مدیریتی و اطلاعاتی به مانند اتوماسیون، پشتیبانی تصمیم گیری، سیستم های اطلاعاتی استراتژیک و غیره می پردازد.

برای تحصیل در این گرایش باید به مباحث IT و کامپیوتر علاقه مند باشند. همچنین دارا بودن قدرت بالای تجزیه و تحلیل و درک و حل مشکلات، اهمیت دارد. در گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفه، مباحثی چون تئوری مدیریت پیشرفته، مدیریت رفتار سازمانی، سیستم های خبره، منطق فازی و هوش مصنوعی مورد مطالعه و تدریس قرار می گیرد.

مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت دانش

گرایش مدیریت دانش یکی از گرایش های نسبتاً جدید فناوری اطلاعات است. مدیریت دانش به معنی دسته بندی، نظم دهی و ساختارگرایی دانش و اطلاعات است. یعنی اطلاعات به گونه ای دسته بندی شدند که افراد در کمترین زمان ممکن به آنچه می خواهند دست پیدا کنند و بازدهی و سرعت کار افزایش یابد.

مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک

یکی دیگر از گرایش های ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش کسب و کار  الکترونیک است. با پیشرفت تکنولوژی ورود آن به عرصه زندگی، کسب و کار نیز به شکل الکترونیکی در آمده است. این رشته در کنار مدیریت درست باعث افزایش کارایی و بهره وری می شود.

کدام گرایش مدیریت فناوری اطلاعات بهتر است

تمامی گرایش های فناوری اطلاعات بسته به نیاز جامعه و بازار کار و البته تخصصی تر شدن مباحث در ارشد شکل گرفته است. وجود مدیران با دانش مدیریت فناوری اطلاعات در جایگاه های مختلف کشور در حال حاضر اهمیت بالایی دارد. زیرا در سال های اخیر انسان ها، سازمان ها و صنایع در بین سنت و تکنولوژی گیر کرده اند. سیستم سنتی در مقایسه با سیستم جدید، سیستمی ضعیف و ناکارآمد است. دانش فناوری اطلاعات کمک می کند تا سیستم سنتی به سیستم های جدید تغییر کند و سرعت عملکرد و بازدهی کار افزایش یابد.

تمامی گرایش های مدیریت فناوری اطلاعات جایگاه و بازار کار خود را دارند. اما در حال حاضر در ایران دو گرایش کسب و کار الکترونیک و هوشمندی کسب و کار بازار کار بهتری دارند.

به شما توصیه می کنیم برای انتخاب گرایش، به علاقه فردی خود و توانایی های خود توجه فرمایید. 

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت فناوری را دارید به شما توصیه می کنیم علاوه بر انتخاب گرایش دولت، هدفمند و با برنامه برای انتخاب بهترین و مناسب ترین گرایش فناوری اطلاعات برای شما و همچنین کسب برنامه ریزی و آشنایی با نحوه ثبت نام می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *