آیدانیتو > کار دانشجویی در ترکیه
مهاجرت به ترکیه

کار دانشجویی در ترکیه






کار دانشجویی در ترکیه

کشور ترکیه از جمله بهترین کشورهای دنیا بوده که به دلایل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی خاص، کیفیت بسیار بالای زندگی و همین طور وجود معتبرترین دانشگاه ها همواره از اهمیت خاصی در نزد مردم و بالاخص جوانان کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران برخوردار است. از جمله روش های مهاجرت به ترکیه از طریق مهاجرت تحصیلی است که در این روش تمکن مالی متقاضی جهت تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور از ملزومات دریافت ویزا و پذیرش در یکی از دانشگاه های ترکیه به شمار می رود. دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این کشور می توانند جهت تأمین هزینه های خود به کار دانشجویی در ترکیه بپردازند. در این مقاله، به بحث در مورد کار دانشجویی در ترکیه می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در مورد کار دانشجویی در ترکیه به دست آورید.

کار پاره وقت دانشجویی در ترکیه

دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در مراکز دانشگاهی ترکیه می توانند به دنبال یافتن فرصت های شغلی پاره وقت در کالج و یا دانشگاه محل تحصیل خود باشند. گزینه های شغلی موجود در دانشگاه ها به طور معمول شامل کار در کتابخانه، قسمت های اداری دانشگاه و یا کار در کافه بوده که می توانند منبع در آمدی برای دانشجو به شمار روند. باید بگوییم که متأسفانه امکان اشتغال قانونی دانشجویان بین المللی در اداره های خصوصی و یا دولتی وجود ندارد. در نتیجه، کار دانشجویی در ترکیه می تواند از بهترین و مناسب ترین گزینه های موجود جهت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این کشور به شمار رود. بدین ترتیب، دانشجو می تواند تجربه کاری خود را افزایش داده و مشکل مالی خود را حل کند.

انواع کار دانشجویی در ترکیه

توجه به این نکته ضرورت دارد که در زمان یافتن کار دانشجویی مناسب در ترکیه تسلط به زبان ترکی از اهمیتی ویژه برخوردار است. اما پیدا کردن کار بدون تسلط به زبان نیز غیرممکن نیست. دانشجویان امکان یافتن کار پاره وقت را دارند و یا می توانند به کار در کافی شاپ ها، سوپرمارکت ها و رستوران ها بپردازند و یا پرستاری از کودکان را به عهده بگیرند. حتی امکان تدریس خصوصی نیز برای آن ها فراهم است.

مجوز کار دانشجویی در ترکیه

مطابق قوانین و ضوابط نیروی کار بین المللی، تمامی دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دوره دکتری و کارشناسی ارشد می توانند با دریافت مجوز کار دانشجویی در ترکیه به اشتغال بپردازند. البته این مجوز به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کاردانی تعلق نمی گیرد. وزارت امور داخلی ترکیه، مسئولیت انجام اصول و رویه های مربوط به کارگیری و استخدام دانشجویان خارجی در مشاغل پاره وقت را به عهده دارد. اما در نهایت تصمیم گیری جهت دادن مجوز کار دانشجویی در ترکیه، توسط هیئت مشاوره سیاست کار بین المللی انجام می پذیرد. تمامی دانشجویان بین المللی پس از اخذ مجوز کار می توانند به مدت بیست ساعت در هفته و روزانه چهار ساعت به انجام کار دانشجویی در ترکیه بپردازند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با کار دانشجویی در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه تحصیل در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه کار دانشجویی ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *