آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98





کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98 پرداخته ایم، معماری از آن دسته رشته هایی که در مرز بین هنرو  مهندسی قرار می گیرد. رشته مهندسی معماری رشته ای محبوب در بین داوطلبان ریاضی است. در مقاله کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98 شما را با درصدهای قبولی و نحوه ی پذیرش دانشگاه آزاد و … آشنا خواهیم کرد. همان طور که می دانید اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98 از ضرورت های انتخاب رشته معماری آزاد است، بنابراین توصیه می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی رشته معماری

رشته معماری از رشته های مهندسی گروه ریاضی است که در زیرگروه اول ارائه شده است. ضرایب دروس عمومی و تخصصی رشته معماری در آزمون آزاد به صورت زیر است:
دروس عمومی آزاد
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان های خارجی2

 

دروس تخصصی آزاد
نام درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2
  در ادامه مقاله کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98 دروس دانشگاهی مهندسی معماری را خواهید دید. بهتر است قبل از انتخاب رشته از رشته مورد نظر اطلاعات کامل داشته باشید. تا در آینده و تحصیل در آن رشته به هدف واقعی خود نزدیک تر باشید. در برخی از موارد تصور داوطلبان از رشته تحصیلی با دروسی که در دانشگاه مطالعه می کنند، متفاوت است. بنابراین توصیه ما به داوطلبان علاقه مند به رشته معماری اطلاع از دروس تخصصی و اصلی رشته مهندسی معماری است. هندسه کاربردی، نقشه برداری، برداشت از بناهای تاریخی، ساختمان، روستا، آشنایی با معماری اسلامی، آشنایی با معماری معاصر، طرح معماری، تأسیسات الکتریکی نور و صدا، تحلیل فضاهای شهری، آشنایی با مرمت ابنیه، طراحی فنی و ….

کارنامه آزاد مهندسی معماری

همان طور که اطلاع دارید آزمون آزاد و سراسری 98 ادغام شده و تا مرحله قبل از انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم مسیر دانشگاه سراسری است. داوطلبان در کارنامه خود رتبه های مختلف از جمله رتبه در سهمیه، رتبه در منطقه، رتبه کشوری و … مشاهده می کنند که در پذیرش دانشگاه آزاد رتبه در منطقه بی تأثیر است و دلیل آن وجود سهمیه عادی به جای سهمیه مناطق است. یعنی داوطلبان مناطق 1و2و3 تفاوتی با یکدیگر نداشته و ملاک و معیار پذیرش تراز کسب شده داوطلب است. بنابراین باید بگوییم نوع گزینش دانشگاه آزاد کشوری است و داوطلبان در استان های مختلف به یک میزان احتمال قبولی خواهند داشت. داوطلبان عزیز توجه کنید در انتخاب رشته آزاد به رتبه کشوری و تراز توجه داشته باشند. در ادامه مقاله کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98 شما را با رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته معماری آشنا خواهیم کرد.

رتبه قبولی رشته معماری آزاد

همان طور که می دانید رتبه قبولی هر دانشگاه متفاوت است و  دانشگاه ها با توجه به سطح علمی خود و … رتبه و تراز قبولی تعیین می کنند. به عنوان مثال واحد علوم و تحقیقات، تهران مرکز، قزوین از دانشگاه های سطح 1 محسوب می شود. در ادامه مطلب محدوده رتبه قبولی که بر اساس سطح بندی دانشگاه های آزاد تهیه شده است را مشاهده خواهید کرد.
نام دانشگاهمحدوده رتبه قبولی
سطح 115000-17985
سطح 230195-41903
سطح 3140000-85490
سطح 499000-108195
  به داوطلبان گرامی پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی معماری آزاد 98 به مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معماری 98 مراجعه کنید انتخاب رشته معماری آزاد از حساسیت زیادی برخوردار است بنابراین برای داشتن انتخاب رشته مناسب با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *