آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد 99
انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته علوم انسانی, انتخاب رشته کنکور

کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد 99

کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد 99

روانشناسی این روزها رشته بسیار مخاطبی است و با وجودی که در کنکور سراسری زیر مجموعه گروه آزمایشی علوم انسانی است، داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی هم گرایش زیادی به این رشته دارند و بسیاری از آنها رشته روانشناسی را جزو انتخاب های خود قرار می دهند. تحصیل در رشته  در دانشگاه آزاد هم محبوبیت زیادی بین داوطلبان دارد و به همین دلیل سوألات زیادی درباره آخرین رتبه قبولی و درصدهای لازم برای پذیرش مطرح است. در مطلب کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد 99 قرار است به این پرسش ها پاسخ دهیم.

آخرین رتبه های قبولی در رشته روانشناسی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد 99

آخرین رتبه های کشوری قبولی در این رشته در واحدهای ارائه دهنده رشته روانشناسی به قرار زیر است:

آخرین رتبه کشوری قبول شدهنام دانشگاه
15900پزشکی تهران
31600تهران مرکزی
56233تهران جنوب
85483تهران شرق
99303کرج
137287رودهن

آخرین تراز قبولی در رشته روانشناسی دانشگاه آزاد 

در دانشگاه آزاد نمره تراز است که قبولی، محل قبولی و رشته را تعیین می کند. بنابراین، زمانی که قرار است کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد 99 را بررسی کنیم، حتما باید نقش تراز در قبولی این دانشگاه هم توضیح دهیم. همان طور که شرکت کنندگان کنکور سراسری اطلاع دارند، با وجود ادغام شدن کنکورهای ورودی دانشگاه های آزاد و سراسری، انتخاب رشته این دو دانشگاه متفاوت است. در دانشگاه سراسری رتبه در سهمیه منطقه داوطلب اهمیت دارد در حالیکه در دانشگاه آزاد به دلیل لحاظ نشدن رتبه در سهمیه منطقه تراز داوطلب در زیر گروه مهم است. براساس قوانین دانشگاه آزاد تمام داوطلبان جزو سهمیه عادی قرار می گیرند به جز داوطلبانی که مشمول سهمیه هستند. بنابراین برای قبولی در رشته مورد نظر در دانشگاه آزاد، تراز داوطلب باید از کمترین تراز قبولی در آن رشته بالاتر باشد. در جدول زیر آخرین ترازهای قبولی در رشته روانشناسی شش واحد دانشگاه آزاد را مشاهده کنید:

آخرین ترازهای قبولی در رشته روانشناسی دانشگاه آزاد براساس سهمیه عادی
نام واحد دانشگاهیآخرین‌تراز‌قبولی
واحد علوم و تحقیقات6500
واحد پزشکی تهران5700
واحد تهران مرکزی5270
واحد تهران جنوب4800
واحد کرج4500
واحد تهران شرق3990

کدام واحدهای دانشگاه آزاد پذیرای دانشجویان در رشته کارشناسی روانشناسی هستند؟

واحدهای علوم و تحقیقات، پزشکی تهران، تهران جنوب، تهران شرق، تهران مرکزی، رودهن، کرج و آباده دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری در رشته روانشناسی از میان داوطلبانی که حدنصاب لازم را به دست آورده باشند دانشجو می پذیرند.
در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی در مورد کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی می توانید با مشاوران باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

روانشناسی در سه گروه آزمایشی اصلی آزمون سراسری در چه زیرگروهی قرار دارد؟

در آخرین بخش کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد 99 اشاره به این موضوع لازم است که شرکت کنندگان هر سه گروه آزمایشی اصلی کنکور سراسری یعنی علوم تجربی، ریاضی و انسانی می توانند رشته روانشناسی را برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب کنند. روانشناسی در گروه انسانی در زیر گروه 5 و در گروه ریاضی و تجربی در زیر گروه 1 قرار دارد. در جدول های زیر ضریب درس های تخصصی هر زیر گروه در گروه های آزمایشی مختلف را ببینید:

گروه آزمایشی علوم انسانی
عنوان‌هاضرایب
ریاضی3
اقتصاد2
زبان و ادبیات فارسی2
زبان عربی1
تاریخ و جغرافیا1
علوم اجتماعی3
فلسفه و منطق2
روان‌شناسی2
گروه آزمایشی علوم تجربی
عنوان‌هاضرایب
فیزیک2
شیمی3
ریاضی2
زیست‌شناسی2
زمین‌شناسی0
گروه آزمایشی ریاضی
عنوان‌هاضرایب
فیزیکسه
شیمیدو
ریاضیچهار

 

برای یک بار هم که شده به تحصیل در خارج از کشور فکر کنید!!!

چرا فقط به تحصیل رشته روانشناسی در دانشگاه های داخل ایران فکر می کنید؟! برای یک بار هم که شده فکر خود را به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور معطوف کنید. مطمئن باشید ضرر که نمی کنید هیچ حتی سود بسیاری هم می برید. اگر این همه دانش آموز توانسته اند تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور را تجربه کنند اطمینان پیدا کنید که شما هم می توانید. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 
پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه مطلب کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد 99 برای کامل کردن اطلاعات خود درباره انتخاب رشته دانشگاه آزاد، نگاه کنید به: نحوه انتخاب رشته آزاد 99.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد را در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت نیاز با آن ها تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی روانشناسی آزاد 99

  1. هانیه گفت:

    سلام خسته نباشین،من رشته م تجربی هست. تقریبا با چه رتبه ای در منطقه دو میتونم رشته روانشناسی دانشگاه آزاد تهران رو قبول بشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *