آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم قرآن و حدیث 99
انتخاب رشته دکتری, دکتری علوم قرآن و حدیث

کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم قرآن و حدیث 99

کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم قرآن و حدیث 98

رشته علوم قرآن و حدیث از رشته های گروه آزمایش علوم انسانی می باشد. فارغ التحصیلان رشته علوم قرآن و حدیث تمامی رشته ها و گرایش ها و علوم قرآنی و علوم حدیث می توانند در رشته ی دکتری علوم قرآن و حدیث را انتخاب نمایند. قرآن کریم و احادیث پیام (ص) و اهل بیت از معتبرترین و مهم ترین منابع دانش دینی به حساب می آید. از این جهت تربیت متخصصان در امر تفسیر و ترجمه قرآن و احادیث از امور لازم می باشد. با توجه به مشخص شدن نتایج آزمون دکتری 99، انتخاب رشته از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. اطلاع از ظرفیت و رتبه و تراز قبولی دکتری رشته علوم قرآن و حدیث از جمله عوامل تأثیرگذار بر انتخاب رشته می باشد. این رشته از رشته های گروه علوم انسانی می باشد. در این مقاله به آنالیز کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم قران و حدیث 99 پرداخت ایم. ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دکتری علوم و قرآن و حدیث: همان طور که می دانید ظرفیت دانشگاه ها در سال 96 هنوز مشخص نشده است. بنابراین بر اساس سال های گذشته ظرفیت را بررسی خواهیم کرد. حدود 66 ظرفیت در دانشگاه های سراسری دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی برای رشته دکتری علوم قرآن و حدیث در سال  96 وجود داشته است و 23 واحد دانشگاه آزاد این رشته را ارائه دادند.


رتبه و تراز قبولی رشته دکتری علوم قرآن و حدیث

همانطور که اطلاع دارید، تاکنون کارنامه ای از داوطلبان دکتری علوم قرآن و حدیث ارائه نشده است. بنابراین با توجه به کارنامه رتبه قبولی دکتری علوم قرآن و حدیث سال های گذشته، به بررسی رتبه و تراز قبولی می پردازیم. قبل از درج جزئیات کارنامه و برررسی آن لازم می دانیم توضیح مختصری راجع به رتبه و تراز داشته باشیم تا با تأثیرات هر یک بر پذیرش دانشگاه ها آشنا شوید. رتبه در واقع نشان دهنده ترتیب جایگاه کسب شده داوطلبان شرکت کننده دکتری علوم قرآن و حدیث می باشد. با توجه به بار علمی داوطلبان که از تعداد پاسخ های صحیح و موضوع سؤالات حل شده بدست می آید، محاسبه می شود. سطح علمی داوطلبان با یکدیگر متفاوت است، ممکن است تراز و رتبه 1و 2 اختلاف بسیاری داشته باشند. که این نشان دهنده میزان سطح علمی داوطلبان است. بنابراین می توان فهمید تراز در هر سال متفاوت می شود. با توجه به ادغام آزمون دکتری و آزاد در سال 96 به بعد، تراز داوطلبان با سال های گذشته بسیار متفاوت خواهد بود. دانشگاه های سراسری و آزاد تراز مشخصی برای پذیرش دانشجو مشخص می کنند و داوطلبانی که رتبه قبولی دانشگاه را بیاورد به مصاحبه دعوت خواهد شد. تراز دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم قران و حدیث ساله ای گذشته پرداخته ایم.

نمونه کارنامه دکتری علوم قرآن و حدیث

در این قسمت به بررسی کارنامه داوطلب دکتری علوم قرآن و حدیث که رتبه 38 آزمون را کسب کرده است پرداخته ایم: مشخصات رشته و درصد های زده شده در دروس آزمون کتبی را مشاهده کنید:

شماره داوطلب

گروه آزمایشیکد رشته امتحانینام رشته امتحانی
علوم انسانی2138

الهیات – علوم قرآن و حدیث

شماره

نام درسنمره به درصد
1مجموعه دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد

35.58

2

زبان انگلیسی8.89
3استعداد تحصیلی

47.78

همانطور که در جدول مشخص شده، درصد ها را مشاهده کردید. داوطلب با توجه به درصدهای زده شده و با معدل مؤثر 18.50، رتبه 38 و تراز 7406 را در بین 2316 نفر شرکت کننده آزمون کسب کرده است.
دوره های مجاز شده داوطلب دکتری علوم قرآن و حدیث رتبه 38:

1- دوره روزانه 2- سایر دوره ها (نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پریس خودگردان)

  • آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه، 154 می باشد.
  • آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها (نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی، آزاد)، 764 می باشد.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم قرآن و حدیث پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری سراسری بزنید.

اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم قرآن و حدیث ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

0 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم قرآن و حدیث 99

  1. مهدی گفت:

    با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ببخشید برا رشته علوم قرآن و حدیث برا منطقه 1 رتبه چقدر لازمه؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      با سلام
      دوست عزیز برای قبولی در مقطع دکتری تراز کسب شده شما در آزمون و نتیجه مصاحبه دانشگاه ها اهمیت دارد.به طور حدودی برای دعوت به مصاحبه دانشگاه های منطقه 1 در دوره روزانه تراز بالای 4089 نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *