آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری آموزش زبان آلمانی
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی

کارنامه و رتبه قبولی دکتری آموزش زبان آلمانی






کارنامه و رتبه قبولی دکتری آموزش زبان آلمانی

در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری آموزش زبان آلمانی به منظور کمک بیشتر کسب اطلاعات بیشتر جهت تصمیم گیری برای انتخاب رشته مناسب داوطلبان عزیز دکتری آموزش زبان آلمانی خواهیم پرداخت. در مقطع دکتری رشته ی پرطرفدار آموزش زبان آلمانی با محدودیت پذیرش هم در دانشگاه های سراسری و هم در دانشگاه های آزاد رو به رو است. تنها یک دانشگاه سراسری در سا ل 97 پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته آموزش زبان آلمانی را انجام می دهد و آن دانشگاه تهران می باشد. با وجود دانشگاه های آزاد فراوان در سراسر کشور، انتظار می رود که این رشته در دانشگاه های آزاد شهرهای مختلف تدریس شود. اما باید بدانید در سال 97 تنها واحد تهران مرکزی دانشجویان دکتری آموزش زبان آلمانی را جذب می کند. از این رو داوطلبان باید رتبه و تراز قابل قبولی کسب کنند تا امید به قبولی در رشته آموزش زبان آلمانی داشته باشند.

آیا تفاوت رتبه و تراز آموزش زبان آلمانی را می دانید؟

رتبه به معنای تعداد شرکت کننگان و جایگاه داوطلب در این تعداد را مشخص می کند. در صورتی که تراز معیاری است برای سنجش تفاوت های علمی داوطلبان و این تراز طبق مقایسه شرکت کنندگان دکتری آموزش زبان آلمانی صورت می گیرد. از این رو برای پذیرش در دانشگاه ها باید تراز قابل قبول مربوط به آن دانشگاه کسب شود.

تراز و رتبه قبولی  دکتری آموزش زبان آلمانی به چه صورتی است؟

از آنجایی که در حال حاضر رتبه ها و نتیج کنکور دکتری آموزش زبان آلمانی اعلام شده است، نمی توان تراز و رتبه ی نفرات آخر را مشاهده کرد. از این رو با توجه به اعلام نتایج کنکور دکتری زبان آلمانی در سال 95-96 به صورت احتمالی تراز قبولی در رشته ی دکتری آموزش زبان آلمانی را در اختیار داوطلبان دکتری قرار می دهیم. اطلاع از تراز و رتبه ی کسب کرده در آزمون دکتری  آموزش زبان آلمانی میتواند در نحوه ی انتخاب رشته و همچنین انتخاب دانشگاه مورد نظر یاریتان کند . حساسیت انتخاب رشته در رشته ی  آموزش زبان آلمانی با وجود محدود بودن در دانشگاه های ارائه دهنده این رشته و همچنین ظرفیت های تعیین شده در سال 97 برای این رشته رقابتی سخت به وجود آورده است و این رقابت از مرحله ی اول که شامل کنکور دکتری آموزش زبان آلمانی تا مرحله انتخاب رشته صحیح و منطقی و مصاحبه ی دانشگاه های ورد نظر میشود . گر چه ظرفیت پذیرفته شدگان این رشته در دانشگاه هاس سراسری و دانشگاه آزاد در سراسر کشور تنها 11 نفر و فقط در دانشگاه های تهران میباشد اما به دلیل ظرفیت اندک و ریسک بالا در قبولی در این رشته  تعداد شرکت کنندگان در آزمون و انتخاب این رشته در مقایسه با سایر رشته ها کمتر میباشد.

رتبه و تراز اخرین نفر پذیرش شده در رشته دکتری زبان آلمانی

این رتبه و درصدها با توجه به کارنامه آخرین نفر پذیرفته شده محاسبه می شود.

رشتهرتبه کشوریتراز قبولیدانشگاهشهر
زبان آلمانی7964761-6123شهید بهشتیتهران

  و همچنین حداقل درصدهای دروس رتبه ی نفر آخر قبول شدگان کنکور دکتری زبان آلمانی در سال 95-96 را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد. با وجود درصد های زده شده توسط آخرین نفر پذیرفته شده در دانشگاه حداقل درصدی که باید زده شود به دست می آید ، به عبارت دیگر داوطلبان دکتری  آموزش زبان آلمانی ، باید درصد درس های آزمون را با بالاتری از این درصد ها بزنند.  

نام درسدرصد
ادبیات فارسی82
عربی48
دین و زندگی75
زبان انگلیسی95
زبان تخصصی74

در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری آموزش زبان آلمانی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری آموزش زبان آلمانی بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری آموزش زبان آلمانی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *