انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی بینایی سنجی آزاد 99

 

کارنامه و رتبه قبولی بینایی سنجی آزاد 99

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی بینایی سنجی آزاد 99 پرداخته ایم. از مسائل مهم که قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه شود، شناخت رشته مورد علاقه و اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی آن است. در مقاله کارنامه و رتبه قبولی بینایی سنجی آزاد 99 به بررسی یی از رشته های پرمتقاضی و جذاب پیراپزشکی پرداخته ایم، همراه ما باشید.

معرفی رشته بینایی سنجی

رشته بینایی سنجی از رشته های محبوب پیراپزشکی در بین داوطلبان تجربی است. رشته بینایی سنجس علاوه بر اینکه به مشکلات دید و تصحیح آن با عینک و … پرداخته می شود، به موضوعات علم فیزیک نظیر نور هم توجه می شود. چرا که یک بینایی سنج برای کار خود نیاز به نور دارد، بنابراین علاقه و مهارت در فیزیک لازمه ی این رشته محبوب است. در ادامه با دروس تخصصی رشته بینایی سنجی آشنا خواهید شد. دروس تخصصی و اصلی رشته بینایی سنجش شامل دروس، فیزیک نور، تشریح عمومی و اعصاب، اورژانس های چشمی، روانشناسی عمومی و رشد، داروشناسی، اپتیک هندسی و فیزیکی 1 و 2، عدسی های تماسی، آسیب شناسی چشم، درمان آنومالیهای چشمی و … است. بینایی سنجی از زیر گروه اول علوم تجربی قرار دارد. بنابراین دروس و ضرایب آزمون به صورت زیر است:
دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان های خارجی2
دروس تخصصی
نام درسضریب
زمین شناسی0
ریاضی2
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی3
  توجه داشته باشید که در مرحله محاسبه تراز ضریب دروس تخصصی در عدد 3 ضرب خواهد شد. بنابراین در اصل ارزشی دروس تخصصی سه برابر خواهد شد. بنابراین زیست شناسی سه برابر بیشتر از درس ادبیات تأثیرگذار خواهد بود. همان طور که مشاهده می کنید، زمین شناسی در این گروه محاسبه نمی شود و ضریب 0 خواهد داشت. سؤالات آزمون دردرس های فیزیک و شیمی درسطح اطلاعات علمی کتاب های درسی ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی در دوره پیش دانشگاهی و کتاب های سال های سوم و دوم دبیرستان رشته علوم تجربی نظام جدید  طرح می شود.

کارنامه بینایی سنجی آزاد

با ادغام آزمون سراسری و آزاد داوطلبان تا مرحله مشاهده نتایج آزاد با داوطلبان سراسری هم مسیر خواهند بود. اما با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد سهمیه مناطق جای خود را به سهمیه عادی می دهد، رتبه در منطق بی تأثیر است. با این تغییر داوطلبان بینایی سنجش آزاد باید رتبه در کشور و تراز کسب شده را ملاک انتخاب خود قرار دهند. در ادامه نحوه ی محاسبه تراز را مشاهده خواهید کرد. داوطلبان می توانند در هنگام ثبت نام آزاد یا انتخاب یکی از سهمیه های تعیین شده، شانس قبولی خود را افزایش دهند. داوطلبان می تواند از سهمیه عادی، ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، بسیج فعال استفاده کنند. در ادامه مقاله کارنامه و رتبه قبولی بینایی سنجی 99 شما را با محدوده رتبه قبولی بینایی سنجی آشنا خواهیم کرد.

آخرین رتبه قبولی بینایی سنجش آزاد

با توجه به اینکه دانشگاه ها از نظر سطح علمی، تعداد مقالات، خدمت و … سطح بندی می شوند، محدوده رتبه قبولی بینایی سنجی در سطح های مختلف دانشگاهی را ارائه خواهیم کرد.
سطح دانشگاه آزادمحدوده رتبه قبولی
سطح یک دانشگاه آزاد8123-9899
سطح 2- دانشگاه آزاد9900-11716
سطح 3 -دانشگاه آزاد11353-16104
  به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کارنامه و رتبه قبولی بینایی سنجی آزاد 98 مقاله پیراپزشکی بدون کنکور 99 را نیز مطالعه کنند. برای انتخاب رشته بدون کنکور بینایی سنجی آزاد 98 با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

 

3 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی بینایی سنجی آزاد 99

  1. نازنین گفت:

    باسلام آیابا تراز نمره ۸۸۲۹ و رتبه ۵۶۴۴ رشته فیزیوتراپی و بینایی سنجی دانشگاه آزاد قبول میشم البته بسیج فعال هم هستم ممنون میشم اگر جوابم را بدهید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، این دو رشته در دانشگاه ازاد پذیرش ندارند.

  2. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *