آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد وزارت بهداشت 99
آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارنامه و رتبه قبولی ارشد وزارت بهداشت 99

کارنامه و رتبه قبولی ارشد وزارت بهداشت 99

بعد از برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت، معمولاً داوطلبان به دنبال راهی هستند تا از محدوده احتمالی رتبه و درصدهای خود مطلع شوند و در عین حال بر اساس آنها انتخاب رشته نمایند و دانشگاه های احتمالی که در آن ها پذیرفته خواهند شد را پیش بینی نمایند. یک راه حل برای این مسئله، آنالیز نمونه کارنامه و رتبه قبولی ارشد وزارت بهداشت است که به داوطلبان در محدوده های گفته شده اطلاعات کمک کننده ارائه می دهد.


نمونه کارنامه و درصدهای قبولی ارشد وزارت بهداشت 99

برای آشنایی بیشتر با کارنامه و رتبه قبولی ارشد وزارت بهداشت 99 ، به تحلیل کارنامه می پردازیم.  کارنامه ارشد وزارت بهداشت شامل موارد زیر است:
نام رشتهنمره کل تراز به درصدرتبه در سهمیهرتبه در کلتوضیحات
رشتهدرس 1درس 2درس 3درس 4درس 5

  در کارنامه درصدهایی که داوطلب در هر یک از دروس آزمونی کسب کرده است، ذیل عناوین درس 1 و درس 2 و غیره قرار می گیرد. در بخش توضیحات وضعیت قبولی داوطلب که شامل مجاز شدن یا نشدن وی است، قرار می گیرد.

به عنوان مثال، داوطلبی که در سال قبل رتبه کل 23 را در رشته آموزش بهداشت کسب کرده است، درصدهای زیر را به دست آورده است: روانشناسی 39.2 درصد – بهداشت عمومی: 45.29 جامعه شناسی: 7.20 درصد – زبان عمومی 4.86 درصد آموزش بهداشت و تکنولوژی آموزشی 47.14 است. با این درصدها و رتبه ها، داوطلب در کلیه دانشگاه های پذیرنده رشته امتحانی خود مجاز شده است و می تواند بر اساس آن وارد مرحله بعدی آزمون که مصاحبه است، شود. در مرحله دوم داوطلبان مطابق با دو شیوه دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی سنجش می شوند.

در دکتری تخصصی سهم آزمون کتبی 50 امتیاز ، سهم سوابق علمب و پژوهشی 20 درصد و سهم مصاحبه علمی 30 درصد خواهد بود. در شیوه دکتری پژوهشی، سهم آزمون 30 درصد، سهم سوابق علمی و آموزشی داوطلب 20 درصد ، سهم مصاحبه علمی 30 درصد و در نهایت سهم طرح واره 20 درصد خواهد بود.

در آنالیز کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت 99 ، نکته مهمی که داوطلبان می بایست به آن توجه کنند، ظرفیت های ورودی در هر سال است. به هر حال دانشگاهها بر اساس قوانین سیاست آموزشی و علمی خود ظرفیت ها را هر سال افزایش یا کاهش می دهند و با توجه به این مقوله ممکن است داوطلبی در یک سال با توجه به رتبه ای که کسب کرده است، در سال بعد همان دانشگاه را بر طبق میانگین های لازم برای پذیرش به دست نیاورد.

همچنین سهمیه ها هم مهم هستند و 30 درصد از ظرفیت های پذیرش کد رشته محل ها به رزمندگان و ایثارگران تعلق دارد. با توجه به این نکات به نمونه کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت 99 داوطلبان سال های قبل نگاه کنید و در جهت کمک برای انتخاب رشته صحیح و اطلاع از محدوده تقریبی رتبه و درصدهایی که در آزمون کسب خواهید کرد از آنها بهره ببرید چرا که یک اطلاع احتمالی از نتایج آزمون و یا نتایج انتخاب رشته به داوطلبان در جهت برنامه ریزی سنجیده تر و صحیح تر در آزمون دکتری وزارت بهداشت کمک خواهد کرد.
مشاوران آیدانیتو یاری گر شما در زمینه تحلیل و بررسی کارنامه ارشد وزارت بهداشت هستند. با تماس با مشاوران ما اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کنید.

آیا از رشته های ارشد وزارت بهداشت اطلاعی دارید؟

افراد بسیاری در میان دانش آموزان و دانشجویان علاقه زیادی به ورود و ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارند. اما پیش از هر چیز آشنایی کامل با رشته های ارائه شده در این مجموعه ضروری به نظر می رسد. در صورتی که شما دوست عزیز نیز مایل به ادامه تحصیل در یکی از رشته های ارشد وزارت بهداشت هستید اما اطلاعات و آگاهی کافی را در رابطه با رشته های ارائه شده در این مجموعه را ندارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

بهترین انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت با مشاوران آیداینیتو

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت شاید برای برخی از داوطلبان شرکت کننده در این آزمون مشکل به نظر برسد. اما در کنار مشاوران آیدانیتو می توانند بهترین و دقیق ترین انتخاب رشته را در ارشد وزارت بهداشت تجربه نمایید. فقط کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید تا اطلاعات و راهنمایی های لازم را در زمینه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت دریافت کنید.

مقاله ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت را نیز از دست ندهید.
اگر سؤالی درباره کارنامه و رتبه قبولی ارشد وزارت بهداشت ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

1 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی ارشد وزارت بهداشت 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *