آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی
انتخاب رشته ارشد برق, انتخاب رشته ارشد مکانیک

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی 

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی همراه داوطلبان علاقمند به رشته مهندسی پزشکی هستیم. مهندسی پزشکی از رشته های 3 مجموعه میباشد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
  1. مجموعه مهندسی برق
  2. مجموعه مهندسی مکانیک
  3. مجموعه مهندسی مواد و متالورژی

کد ضریب رشته مهندسی پزشکی

در ادامه کد ضریب رشته مهندسی برق در مجموعه های نام برده شده را مشاهده خواهید کرد. در کارنامه داوطلبان ارشد به تعداد کد ضریب های موجود در رشته رتبه و تراز و ..  به صورت مجزا مشخص خواهد شد ، بنابراین داوطلبان برای اطلاع از وضعیت خود در انتخاب رشته مهندسی پزشکی به کد ضریب های رشته مهندسی پزشکی در مجموعه ی خود توجه خواهد کرد.
نام رشتهکدضریب
برق- مهندسی پزشکی7
مکانیک- مهندسی پزشکی4
مواد و متالورژی- مهندسی پزشکی5

 در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی خواهیم پرداخت. هدف از این مقاله، موفقیت داوطلبان مهندسی پزشکی و داشتن انتخاب رشته اصولی و صحیح می باشد. همان طور که در مقالات پیشین گفته شده است، تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب رشته می باشد. داوطلب با مشاهده کارنامه خود در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و مقایسه رتبه خود با کارنامه تحلیل شده داوطلبان سال های گذشته به معیارهای درستی برای انتخاب رشته خواهد رسید.

همان طور که می دانید، ظرفیت دانشگاه های آزاد در سال 99 کاهش پیدا کرد. اما ظرفیت دانشگاه های سراسری تغییرات چشمگیری نداشت. اما با توجه به ظرفیت های اعلام شده در هنگام ثبت نام، بایستی این موارد را بررسی کنید. در ادامه به تحلیل کارنامه یکی از داوطلبان سال های گذشته پرداخته ایم. به ادامه مقاله توجه کنید.

تحلیل کارنامه ارشد مهندسی پزشکی

تحلیل کارنامه دانشجویان ارشد مواد و متالورژی سال های گذشته همان طور که گفته شد از جمله فعالیت های مؤثر در انتخاب رشته است. اما تحلیل کارنامه و مقایسه آن با رتبه خود کار ساده ای نمی باشد. از این رو توصیه ما به شما تماس با مشاوران آیدانیتو می باشد.
برای تحلیل کارنامه و رتبه و بهترین انتخاب رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
.

دروس و درصد زده شده داوطلب با رتبه 11

نام درس

نمره به درصد
زبان عمومی و تخصصی

20.00

ریاضی

11.67
خواص فیزیک مواد

55.00

خواص مکانیکی مواد

86.7
شیمی فیزیک و ترمودینامیک

65.00

خواص مواد مهندسی و بیومتریال

سفید
شیمی آبی و بیوشیمی

سفید

فیزیولوژی و آناتومی

سفید

کد ضریب

نمره کلرتبه کل داوطلب در سهمیهرتبه کل داوطلب بدون سهمیهآخرین رتبه مجاز در سهمیه دوره روزانهنتیجه دوره روزانهرتبه داوطلب در سهمیه در دوره غیر روزانهآخرین رتبه مجاز در سهمیه دوره غیر روزانهنتیجه دوره غیر روزانه
5883511111692مجاز113826

مجاز

  همان طور که در جداول فوق مشاهده کردید، داوطلب با درصدهایی که گفته شد در رشته مهندسی پزشکی که زیر مجموعه مواد و متالورژی می شود، رتبه 11 دوره روزانه با سهمیه و بدون سهمیه و همچنین رتبه 11 سایر دوره ها را کسب کرده است. تراز علمی داوطلب (نمره کل)، 8835 می باشد. وضعیت داوطلب در نتیجه دوره ها:
  • در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته شده است.
  • در سایر دوره ها مجاز به انتخاب رشته شده است.
آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه در همان سال، رتبه 1692 بوده است و آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها 3826 می باشد.

دروس و درصد زده شده داوطلب با رتبه 3

نام درس

نمره به درصد
زبان عمومی و تخصصی

33.33

ریاضی

38.33
خواص فیزیک مواد

61.67

خواص مکانیکی مواد

75.00
شیمی فیزیک و ترمودینامیک

73.33

خواص مواد مهندسی و بیومتریال

سفید
شیمی آبی و بیوشیمی

سفید

فیزیولوژی و آناتومی

سفید

دروس و درصد زده شده داوطلب با رتبه 6

داوطلب رتبه 6 تراز علمی 9072 را کسب کرده است و مجاز به شرکت در هر دو دوره روزانه و سایر دوره ها شده است.

نام درس

نمره به درصد
زبان عمومی و تخصصی

21.11

ریاضی

50.00
خواص فیزیک مواد

48.33

خواص مکانیکی مواد

78.33
شیمی فیزیک و ترمودینامیک

50.00

خواص مواد مهندسی و بیومتریال

سفید
شیمی آلی و بیوشیمی

سفید

فیزیولوژی و آناتومی

سفید

انتخاب رشته حرفه اي با آيدانيتو 

جالب است که برخی از داوطلبان اعتقاد دارند که قبول شدن در رشته ی مورد نظرشان به شانس و اقبالشان بستگی دارد، و فکر می کنند که اگر بدون آنالیز رتبه و کارنامه، اقدام به انتخاب رشته کنند، اگر بخت یارشان باشد، قبول می شوند. خدمت این دوستان عزیز باید عارض شویم که از آنجا که دست بالای دست بسیار است، مطمئن باشید خوش شانس تر از شما هم وجود خواهد داشت! به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در مبحث انتخاب رشته بر طبق اصول پیش بروید و با مشاوران تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو با تحلیل دقیق کارنامه و رتبه، بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد خواهند کرد.
برای بهترین انتخاب و آگاهی از کلیه ی واحدهای دانشگاهی، امکانات، شهریه و … پذیرنده دانشجویان در رشته مهندسی پزشکی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرصت طلایی تکمیل ظرفیت را از دست ندهید!

بسیاری از داوطلبان تصور صحیحی از مفهوم تکمیل ظرفیت ندارند و معتقدند که معمولا فقط رشته های کم طرفدار، در مرحله تکمیل ظرفیت، دانشجو می پذیرند. اما تکمیل ظرفیت به معنای فراخوانی برای پر کردن صندلی های خالی است به همین دلیل ممکن است در یک سال بسیار یاز داوطلبان به رشته مکانیک علاقه داشته باشند و مهندسی پزشکی را انتخاب نکنند، در نتیجه صندلی ها خالی می ماند! اگر با بررسی کارنامه ها و رتبه ها به این نتیجه رسیدید که قبول نمی شوید، فرصت تکمیل ظرفیت را از دست ندهید. مشاوران تحصیلی آیدانیتو، اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.
جهت آگاهی از رشته ها و دانشگاه های مورد پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر امسال در کنکور قبول نشوم، چاره ای جز رفتن به سربازی ندارم!

یک باور بسیار اشتباهی که در میان داوطلبان کنکور رایج است و در نتیجه ی آن به انتخابی اشتباه دست می زنند این است که اگر امسال در کنکور قبول نشوند، باید به سربازی بروند! در ابتدای امر بایستی بگوییم که بسیاری از افراد در سال اول در کنکور قبول نمی شوند، آیا همه به سربازی می روند؟ علاوه بر آن در حال حاضر، ورود به مقاطع بالاتر و ادامه تحصیل همانند آب خوردن است، چرا که امکان تحصیل بدون کنکور مهیا شده است. پیشنهاد ما این است که فکر به پوتین های سربازی را کنار بگذارید و به روش های دیگری که می توانید در رشته دلخواهتان پذیرفته شوید، بیاندیشید. مشاوران آیدانیتو، جامع ترین اطلاعات را در زمینه برنامه ریزی برای کنکور مجدد، تحصیل بدون کنکور و امکان ادامه ی تحصیل در خارج از کشور، در اختیار شما قرار می دهند.
بسیاری از داوطلبان از راه های متعدد برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهشان اطلاع ندارند. پیشنهاد می کنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

میخواهم دوباره برای کنکور بخوانم…

یک جمله از نیچه بسیار قابل تامل است ” آنچه مرا نکشد، نیرومندترم خواهد کرد”. مسلما اگر در حال خواندن این مقاله هستید، کنکور نتوانسته است شما را از پای درآورد، ولی مطمئنا شما را نیرومند تر ساخته، چرا که شما نسبت به افرادی که برای اولین بار کنکور میدهند، تجارب بیشتری خواهید داشت. اما به این نکته دقت کنید که اگر همه چیز را به درستی انجام داده بودید، قبول می شدید، پس شم کاراگاهی ما می گوید که حتما یک جای کار می لنگیده است. بهترین کار قبل از شروع دوباره این است که نقاط ضعف و قوت خود را بر روی یک کاغذ یادداشت کنید. برنامه ریزی صحیح نیز عامل مهمی در قبولی تان خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی حرفه ای منحصر به فرد خودتان، با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو برنامه ای متناسب با ویژگی های شخصیتی شما برایتان طرح ریزی می کنند.
شما راه های بسیاری برای دستیابی به رویاهایتان دارید، پس اگر در یک راه ناکام ماندید، از رویاهایتان دست نکشید، روش های دیگر را امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رویای تحصیل بدون کنکور عملی شد!

تحصیل بدون کنکور رویای همیشگی داوطلبان بوده است که در حال حاضر یک فرصت طلایی است که نباید آن را از دست بدهید. تحصیل بدون کنکور مزایای بسیاری دارد که از جمله مهم ترین آن ها این است که لازم نیست زمن زیادی را برای مطالعه دروس کنکوری اختصاص دهید و می توانید زمان بیشتری را به فکر کردن برای راه اندازی یک کسب و کار در کنار تحصیلتان و یا انجام کاری پاره وقت، اختصاص دهید. پیشنهاد ما این است که برای آگاهی از کلیه شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل بدون کنکور یک فرصت فوق العاده برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهتان است. برای آگاهی از کلیه شرایط، ضوابط، لیست رشته ها، شهریه و دانشگاه ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور

چرا ذهن خود را به قبول شدن در کنکور محدود می کنید؟ راه های بسیاری برای ادامه ی تحصیل در رشته ی دلخواهتان وجود دارد که از جمله ی بهترین این راه ها اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر دنیاست. اما با توجه به اینکه قبل از هر اقدامی باید از اعتبار مدرک دانشگاه ها اطلاع داشته باشید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رتبه بندی دانشگاه ها، شرایط تحصیل در خارج از کشور، شهریه و میزان هزینه ها، اخذ بورسیه و اسکولارشیپ و هر آنچه که باید در زمینه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی پرداختیم، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی مراجعه کنید.
.

11 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی

  1. سهراب گفت:

    با سلام، آیا با رتبه ۵۵۰ کد ضریب ۴ گروه مکانیک می توان در دوره روزانه یکی از دانشگاه های تهران بیومکانیک قبول شد؟ ممنون میشم پاسخ بدین۷

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      بله امکان قبولی وجود دارد.

  2. sara گفت:

    سلام ، خسته نباشید
    من در کد ضریب ۵(زیر مجموعه مهندسی مواد و متالوژی)، رتبه ام447 شده…میخواستم بدونم امیرکبیر یا دانشگاه تهران یا تربیت مدرس ،علم وصنعت روزانه قبول میشم؟اگر روزانه نشد آیا شبانه کپوم یک از این دانشگاه ها قبول میشم؟؟
    رشته ام مهندسی پزشکی بیو مواد هست.

  3. Helia گفت:

    سلام خیته نباشید
    بنده کارشناسی ریاضیات کاربردی خوندم برا ارشد تصمیم دارم مهندسی پزشکی بخونم از کدوم زیر گروه استفاده کنم و شرکت کنم بهتر؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما می توانید در ارشد وزارت بهداشت، رشته مهندسی پزشکی گرایش زیست مواد و گرايش بيوالکترونيک شرکت کنيد.

  4. Fatima گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای ارشد تهران ترجیحا بیومواد یا بالینی جه رتبه ای لازمه؟ و اینکه چجوری باید خوند که اون رتبه رو بیارم تو رو خدا راهنمایی کنید
    من هیچی از کنکور نمیدونم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای قبولی در ارشد مهندسی پزشکی در تهران باید رتبه ای زیر 20 بیاورید چون ظرفیت کارشناسی ارشد بهداشت کم است. علاوه بر دروس اختصاصی، باید سعی کنید درس زبان را هم با درصدی بالاتر از 60 بزنید.

  5. شیدا گفت:

    سلام،برای قبولی در ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه تبریز(روزانه)اخرین رتبه چنده؟

  6. سهیلا گفت:

    سلام
    آیا بارتبه ۹۵۲ در کدضریب ۴ رشته مکانیک شانسی برای قبول در مهندسی پزشکی بیومکانیک روزانه دانشگاههای مدرس و علم و صنعت دارم یا نه ؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله احتمال قبولی شما وجود دارد.

  7. آرتین احمدپور گفت:

    با سلام
    من کارشناسی علوم ورزشی خوندم و تمایل دارم ارشد مهندسی پزشکی بخونم میشه راهنمایی بفرمایید درباره منابع و باید از کدام زیرگروه شرکت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *