آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی
انتخاب رشته ارشد حقوق

کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی

کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی 

رشته حقوق خصوصی از جمله رشته زیر مجموعه گروه حقوق است که به روابط و قوانین حقوقی بین افراد توجه دارد و از علوم با سابقه و در عین حال لازم و کاربردی در جامعه است. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته حقوق خصوصی شده اند، می توانند از کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی برای انجام یک انتخاب رشته بهتر کمک بگیرند. کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی در انتخاب رشته و حتی قبل از اعلام نتایج برای متقاضیان کاربردی است. چرا که رتبه های قبولی سال های قبل را با حداقل و حداکثر درصدها مشخص می کند و متقاضیان به یک نتیجه ی احتمالی از انتخاب رشته خود می رسند.

نمونه کارنامه و درصد های قبولی ارشد حقوق خصوصی 

برای تشریح و بررسی یک کارنامه ارشد حقوق خصوصی در زیر یک نمونه را آورده ایم:

نام درسنمره به درصدگرایشنمره کلرتبه داوطلب در سهمیهرتبه داوطلب بدون سهمیه
حقوق مدنی88.33حقوق خصوصی998711
آخرین رتبه مجاز در سهمیهنتیجه در سهمیه
1370مجاز

در قسمت نام درس، دروس آزمونی همچون حقوق مدنی، حقوق تجارت، آیین دادرسی مدنی، متون فقه، حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، حقوق بین الملل عمومی، حقوق اداری، حقوق اساسی، حقوق مدنی، حقوق بین المل خصوصی، آیین دادرسی کیفری و سازمان های بین المللی قرار می گیرد و در ستون کنار آن، درصدهای این دروس درج می گردد. حقوق خصوصی از جمله گرایش ها و کد ضریب ها مجموعه حقوق است که در صورتی که داوطلب حداقل رتبه لازم در هر یک از دوره های روزانه، پردیس خودگردان، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد را به دست آورد، می تواند انتخاب رشته نمایند و امیدوار به قبولی در آنها باشد.
کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی برای هر یک از دانشگاه ها واجد کسب میانگین و رتبه لازم به منظور قبولی است. در مقطع ارشد، ملاک پذیرش داوطلبان، رتبه آزمون آنها در هر یک از کد ضریب ها بر اساس درصدهای کسب شده است. کد ضریب همان گرایش های یک مجموعه آزمونی است و حقوق خصوصی کد ضریب 1 مجموعه حقوق در کنکور ارشد است. ممکن است داوطلبی در یک کد ضریب رتبه تک رقمی و در کد ضریبی دیگر رتبه سه رقمی کسب کرده باشد یا در یک کد ضریب مجاز شده باشد اما در کد ضریب دیگر نه.

رتبهدرصد دروس عمومیدرصد دروس تخصصیدانشگاه قبولی
650030پیام نور تهران
41868731پردیس تهران
931024دانشگاه آزاد تهران
158044دانشگاه شبانه علامه طباطبایی

بر طبق کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی، داوطلبان سالهای قبل با توجه به اعتبار دانشگاه، رتبه های زیر 230 موفق به پدیرش در دوره های روزانه حقوق خصوصی شده اند و رتبه ی 4192 در دانشگاه غیر انتفاعی شهر قم توانسته است پذیرفته شود. رتبه 215 نیز دور دوره روزانه دانشگاه مازندران در رشته حقوق خصوصی امکان پذیرش داشته است. با توجه به این رتبه ها، می توان گفت که کسب میانگین کل 50 درصد در دروس تخصصی با وجود میانگین صفر درصد در دروس عمومی امکان قبولی در دوره روزانه برای داوطلبان را ممکن می کند. همچنین داشتن میانگین 30 درصد در دروس عمومی و 65 درصد در دروس اختصاصی در پذیرش دوره روزانه دانشگاه تهران در گرایش حقوق خصوصی لازم است. به تناسب اعتبار علمی دانشگاه ها و ملاک های پذیرشی که برای دانشجویان مشخص می کنند، درصدها و رتبه ها جابجا می شوند. البته ظرفیت های ورودی هم اهمیت دارند. چرا که دانشگاه های دارای ظرفیت پذیرش بیشتر، احتمال جذب رتبه های کمتر را دارند. هر چند دانشگاه مورد نظر اعتبار عملی خوبی داشته باشد. در جدول زیر چند نمونه دیگر مشاهده می کنید.
جهت تخمین رتبه قبولی و آنالیز کارنامه، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فکر نمی کنم قبول شوم! می خواهم یکسال دیگر تلاش کنم…

حالا که تصمیم خود را برای تلاشی دوباره گرفته اید، از همین ابتدای امر پیشنهاد می کنیم که کمی حساب شده تر نسبت به برنامه ریزی درسی، منابع و روش مطالعه تان پیش بروید. به این نکته دقت داشته باشید که اگر قرار بود با روش قبلی مطالعه و برنامه ریزی قبول میشدید، حتما باید نتیجه می گرفتید و اگر نگرفتید حتما یک جای کار می لنگد! پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی اصولی قبولی ارشد، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پیشنهاد می کنیم جهت برنامه ریزی به منظور قبولی در آزمون کارشناسی ارشد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

حقوق را دوست دارم، اما حوصله ندارم که بار دیگر در کنکور شرکت کنم!

“از دوران کودکی به رشته حقوق علاقه داشته ام و برای قبولی در آن بسیار تلاش کرده ام، اما به نظر نمی رسد که در مقطع ارشد، بتوانم تراز و رتبه دانشگاه های برتر را کسب کنم. از طرفی اصلاً حوصله ی کنکور مجدد و شب بیداری را ندارم. چه کنم؟ ”
اگر چند سال گذشته این سوال را می پرسیدید، قطعا پاسخ می دادیم که فقط دو راه خواهید داشت دوست عزیز: یا دوباره بخوانید، یا اصلا نخوانید و بیخیال ادامه تحصیل شوید! اما خوشبختانه در حال حاضر، شریط بسیار خوبی برای تحصیل بدون کنکور وجود دارد و شما قادر خواهید بود بدون شکست دادن غول کنکور، در رشته مورد نظرتان پذیرفته شوید.
جهت آگاهی از زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد حقوق  می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر امسال قبول نشوم باید به سربازی بروم؟

بعد از بررسی کارنامه ها به این نتیجه رسیده اید که احتمال قبولی تان بسیار کم است و به نظر می رسد که قید ادامه تحصیل را زده اید و به فکر پوتین سربازی و تراشیدن موهای سرتان افتاده اید. دوست من، راه های بسیاری مانند تحصیل بدون کنکور وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که بدون گذشتن از سد کنکور، در رشته ای که علاقه مندید، ادامه تحصیل دهید. پیشنهاد می کنیم از فکر سربازی رفتن بیرون بیایید و راه های دیگری را برای رسیدن به اهدافتان امتحان کنید.
اگر از راه کنکور قبول نشدید، از رویاهایتان دست نکشید! تحصیل بدون کنکور یک فرصت طلایی برای شماست. برای آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرصت استثنائی ادامه تحصیل در خارج از کشور را از دست ندهید!

ادامه تحصیل در خارج از کشور، یک فرصت طلایی برای شماست تا بتوانید اطلاعات خود را در یک محیط بین المللی به روز نمایید. از آنجایی که شرایط اخذ پذیرش از هر کشور با کشور دیگر، متفاوت است، پیشنهاد می کنیم جهت آگاهی از بهترین دانشگاه ها، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
جهت آگاهی از زمان، شرایط، هزینه و هر آنچه باید درباره ی دانشگاه ها، اخذ پذیرش، انواع بورسیه، و اسکولارشیپ و … بدانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پس از بررسی دقیق کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی پیشنهاد می کنیم، مقاله انتخاب رشته ارشد حقوق  را نیز اینجا بخوانید.

 

3 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی ارشد حقوق خصوصی

  1. غفوری گفت:

    ببخشید اگر بخوام با تلفن همراه تماس بگیرم با چه شماره ای درارتباط باشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ شما می توانید با تلفن همراه با 02142258 تماس بگیرید.

  2. نرجس گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تو ازمون ارشد امسال رتبه1345رو توزیرگروه یک آوردم.کجاها امکان قبولی دارم.ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *